Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 met redelijk wat km

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi a3 met redelijk wat km

hallo,

mijn wagen is aan vervanging toe en ik wil een Audi A3 1.6tdi van 2013 kopen met 90.000 km’s. Gezien de opties die ik wens en hetgeen deze wagen heeft stemt hij het meeste overeen met wat ik wil.

Nu het enige struikelblok is de prijs (15.000€) en het feit dat de wagen reeds 90.000 km op de teller heeft. Is ditnog te verantwoorden voor deze motor of kan ik best naar iets anders uit kijken?

Zot veel geld..

Maar de km stand is op zich toch geen probleem eh
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Die kilometerstand is volstrekt normaal voor een diesel van 4 jaar oud en totaal geen probleem voor de motor. En occasie Audi A3's zijn populair, afhankelijk van de uitrusting is die prijs zeker niet overdreven.

Comment

Facelift versie?

Comment

Geen zorgen maken over die TDI blokjes. Die zijn behoorlijk bullet proof als je op tijd de distributieriem wisselt.

Comment

check eens of de egr koeler (en klep) al eens vervangen werd
            Dit is nl. nogal een epidemie op die 1.6 tdi'tjes

Comment

Goed, dat van die EGR klep vraag ik zaterdag na als ik de wagen ga bezichtigen.
              Qua prijs zit hij nog in een aanvaardbare klasse? Opties zijn : leder, navi, xenon, dual zone klima.

Comment

Als jij niet bijt, dan bijt iemand anders wel.

Comment

Persoonlijk zou ik voor dat geld deze kiezen.
                  Van de prijs zal nog wel 500 af te halen zijn, iets minder km., maar ook 2 jaar garantie, en mooi interieur vind ik. In elk geval minder saai dan de gemiddelde Audi (zonder iemand te willen beledigen, maar bij Audi denk ik spontaan aan zwart interieur, zwarte zetels, ...).

Comment

Dat zijn twee totaal verschillende auto's.

Comment

"Totaal" verschillend is redelijk overdreven... Maar inderdaad, de A3 is eerder een dure Golf en zou met een V40 vergeleken moeten worden, maar qua prijs zit hij dus inderdaad een model hoger
                      Last edited by K2; 22/11/2017, 21:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Persoonlijk zou ik voor dat geld deze kiezen.
                        Van de prijs zal nog wel 500 af te halen zijn, iets minder km., maar ook 2 jaar garantie, en mooi interieur vind ik. In elk geval minder saai dan de gemiddelde Audi (zonder iemand te willen beledigen, maar bij Audi denk ik spontaan aan zwart interieur, zwarte zetels, ...).
                        prachtige zetels
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

1.6 zal wel iets vlotter zijn in de A3 dan in de Volvo waar de D2 als een 'Van Slakkegem' bekend staat

Comment

Ik had in het verleden een proefrit gereden in een A3 met een 1.6tdi en ik vond die persoonlijk vrij “sloom” aanvoelen. Zeker met inhalen vond ik dit een groot gemis. Ik zou daarom een 2.0tdi aanraden en zover ik van mijn huidige audi dealer begreep, zijn die ook nogeens betrouwbaarder. (Uit eigen ervaring met de 2.0tdi heb ik na +/-150000km op 4j geen enkel probleem gehad)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                              "Totaal" verschillend is redelijk overdreven... Maar inderdaad, de A3 is eerder een dure Golf en zou met een V40 vergeleken moeten worden, maar qua prijs zit hij dus inderdaad een model hoger
                              Heel dure Octavia of Leon klopt ook, het comfort /wegligging met de starre achteras is hetzelfde…
                              • De broertjes met dezelfde uitrusting, uit de VW-stal beginnen al op +/- € 12000

Wil je prestaties kan je beter voor de 1.0 i of 1.2 i gaan...

Maar een S60 is inderdaad wel een klasse hoger.

Begrijp wel niet hoe men nu nog, financieel voordeel wil halen uit een dure diesel,(+€ 3000), waar na 90.000 km altijd kosten aan komen, als de prijs van diesel binnen 6 maand hoger gaat worden als benzine….

Comment

Een 1.6 tdi is idd redelijk sloom. Specifieke reden om voor een a3 1.6 tdi te gaan? Veel km's? Met niet al te veel km's zou ik geen diesel nemen, en met veel km's toch liefst een zwaardere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                  prachtige zetels
                                  Ja, vond ik ook. Brengt meteen van 's ochtend kleur en een warm gevoel in de werkdag, nog los van het comfort van deze zetels... Alleen al daarvoor zou ik zelfs €500 meer betalen.
                                  Last edited by K2; 23/11/2017, 09:34.

Comment

Om even in te pikken over die S60, ik heb een half jaar met een V60 D2 gereden en ben met veel plezier overgeschakeld naar een A3. De S60/V60 is inderdaad een klasse hoger maar ik heb daar eigenlijk nooit iets van gemerkt. Al is een Summum uitvoering wel erg knap, en zeker met dat leder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      ben met veel plezier overgeschakeld naar een A3. De S60/V60 is inderdaad een klasse hoger maar ik heb daar eigenlijk nooit iets van gemerkt.
                                      Tja, met die logica kan je alle kanten op natuurlijk. Ik heb een collega die een A6 ingeruild heeft voor een gelijkaardig uitgeruste A4 en die ook zegt dat het enkel maar voordelen heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                        als de prijs van diesel binnen 6 maand hoger gaat worden als benzine….
                                        Over de rest ga ik mij niet uitspreken, maar als dat zo zou zijn haal je als echte dieselrijder het verschil er nog uit.

Comment

Working...
                                        X