Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 met redelijk wat km

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Over de rest ga ik mij niet uitspreken, maar als dat zo zou zijn haal je als echte dieselrijder het verschil er nog uit.
    Waaruit? Welk verschil? 3000 verschil maak je nooit goed als je dat bedoelt.

3000 euro verschil is 250000km +8000km per jaar dat je er mee rijdt. Vanaf dan zou de diesel goedkoper kunnen zijn (en dan nog niet rekening gehouden met lagere doorverkoopprijs en hogere onderhoudskosten).

Dus op 5 jaar tijd zou je zo'n 300000km moeten doen om een meerprijs van 3000 euro terug te verdienen.
    Last edited by Phate; 23/11/2017, 11:47.

Comment

Ik praat nu voor mijn eigen he, ik doe 40.000km per jaar (een echte dieselrijder dus). Geen nood aan een benzine.

Comment

Nee ik snap wel wat je bedoelt, je moet natuurlijk altijd kijken naar je eigen gebruik en je eigen wensen.
        Ik wil gewoon aangeven dat vanuit een financieel standpunt benzine vaak interessanter is, zelfs bij langere afstanden. Zeker als de aanschafprijs van diesel een stuk hoger ligt.

Vanaf eind volgend jaar, als de prijzen van benzine en diesel gelijk zijn, dan heb je enkel het verschil van 1 liter in het voordeel van de diesel. Dit is dan zo'n 1.2 a 1.3 euro per 100km voordeel. (Prijs van één liter.) Terwijl het verschil in verkeerbelasting al zo'n 150 euro is tussen benzine en diesel. (A3 1.6 tdi tov A3 1.2 tfsi). Snel rekenen leert ons dat je dus al zo'n 12000 km moet rijden om ENKEL het verschil in taks terug te verdienen.

Als je dan nog moet rekenen op een hogere aanschafprijs, hogere onderhoudskosten, lagere herverkoopwaarde, ... wordt een benzine fiancieel gezien snel interessanter.

Op dit moment heb je echter wel dat op de 2de hands markt er veel vraag is naar benzine's met slechts een klein aanbod en dat dieselwagens daardoor soms GOEDKOPER zijn in aanschaf 2de hands dan een gelijkaardige benzine. In dat opzicht kan een diesel, 2de hands, natuurlijk wel zeer interessant zijn.

Met een prijsverschil van 3000 euro, zou je echter al zo'n 60000km per jaar moeten doen om het verschil in prijs er uit te halen.

PS: Natuurlijk moet iedereen dit zelf bekijken en komt er natuurlijk ook veel meer bij kijken, zoals de emotie. Als je liever met een diesel rijdt, dan moet je voor een diesel gaan. Ik spreek enkel puur over het financiele plaatje.

Comment

Ik ben naar de wagen gaan kijken, op zich geen slechte wagen maar toch wel wat te duur. Er was links en rechts wat beschadiging (minimaal wel), en een sterretje in de voorruit. Van de prijs ging ook geen euro meer af.

Nu ben ik aan het twijfelen om ofwel mijn wagen bij te houden voor nog één jaar ofwel hem nu verkopen en tijdelijk zonder wagen zitten. (Het is wel zo dat ik op elk moment een beroep kan doen op de wagen van mijn ouders)

Mijn wagen is van 2012 met 60k op de teller. Nu krijg ik van een garage er 10k euro voor zonder daar een wagen te kopen, vrij faire prijs lijkt me?

Dit is een kleine omschrijving van mijn wagen:

Bmw 116d EffiDyna
          Speedlimit (geen cruisecontrol)
          Elektr. airco dual zone
          Zetelverwarming vooraan
          Lichtpakket

Geen licht en regensensor.

Comment

Misschien een vervelende vraag, maar waarom is uw bmw aan vervanging toe? Zo te lezen weinig km’s en nog redelijk recent.

Comment

Ja, begrijp ik ook niet goed. Een auto met 60.000 km weg doen voor een die nauwelijks groter is en 30.000 km. meer gebold heeft...
              Technisch iets mis met die BMW ?

Comment

Ik verander gewoon graag om de zoveel jaar van wagen. Ik heb geen speciale hobby’s oid, maar noem dit gerust iets wat ik graag doe, om de zoveel tijd ben ik mijn wagens beu en koop ik een nieuwe.

Comment

Niet zo gebruikelijk voor velen, maar niets mis mee natuurlijk ☺.

Geen zin in die S60 Summum ? Best een mooie uitvoering wat mij betreft ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Veel mensen willen graag veranderen…

Maar niet veel mensen willen iets van 60000 km ruilen voor iets van 90000 km…. tenzij een liefhebber van SM natuurlijk…

Comment

+1 !

Ik zie ook niet meteen een verbetering in deze switch, integendeel zelfs.

Comment

Lijkt me idd een gevalletje 'gooi eens wat geld weg'.

Comment

Ik zou ook wat anders doen, maar ieder doet met zijn geld wat hij/zij wil ;-)

Comment

Nee jullie hebben gelijk, als ik het wat rationeel plaats is dit de beste beslissing.

Comment

Working...
                            X