Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop welke papieren nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkoop welke papieren nodig?

Als je als particulier een auto koopt zonder keuring moeten volgende papieren aanwezig zijn me dunkt

-Autopapieren deel 1 en 2
    -gelijkvormigheidsattest

Ik heb al meermaals gehad dat de verkoper geen papieren wil meegeven maar ik vind het ook nergens terug in de wet of site overheid etc...
    Als ik geen papieren heb is het gewoon een stuk oud ijzer hé....dus waar vind ik dat terug want die discussie die daar altijd van komt...
    Polo 6n 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Autopapieren deel 1 en 2
    Wat is dat voor iets, "Autopapieren deel 1 en 2" ?

Comment

Volgens mij het inschrijvingsbewijs.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

en laatste keuringsbewijs

Comment

Misschien wordt er dat wel mee bedoeld, ja.

Heb je nodig indien je koopt zonder keuring: het inschrijvingsbewijs (indien recentste model: in twee delen) of vervangend document (attest verlies), in de meeste gevallen nog een gelijkvormigheidsattest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            en laatste keuringsbewijs
            Neen, want hij koopt zonder keuring !

Comment

ik zou toch maar dat laatste keuringsbewijs meevragen, gekeurd of niet gekeurd maakt gene zak uit

Comment

Tja, hij koopt zonder keuring ... is het karretje dan nog nooit gekeurd of is het enkel niet gekeurd voor verkoop, dat wordt helaas niet duidelijk vermeld in de vraag ...

Comment

als ge met uw "niet gekeurde" auto uiteindelijk naar de keuring zult gaan om hem opnieuw te kunnen inschrijven, zullen ze daar op de keuring naar vragen (naar dat laatste keuringsbewijs, net zoals ze naar het laatste inschrijvingsbewijs (in 2 delen tegenwoordig) en het gelijkvormigheidsattest zullen vragen) dus gewoon meepakken/ vragen die handel

Comment

De antwoorden zijn even wazig als de vraag ... dat kan moeilijk anders.

Comment

Comment

Natuurlijk bedoel ik inschrijvingsbewijs...

Voor de aankoop Op deze pagina vindt u nuttige informatie over de aankoop van een tweedehandsvoertuig in België. Als u een voertuig aankoopt in het buitenland, verloopt de procedure enigszins anders.

Hier baseren er zich velen op maar zonder keuring is gewoon inschrijvingsbewijs meegeven. Maar waar vind ik dat terug op een site van de overheid??
                        Polo 6n 1.4

Comment

Dat staat toch zelfs op het inschrijvingsbewijs geschreven: dit document is geen eigendomsbewijs en blijft eigendom van de staat, het document hoort bij een eventuele verkoop aan de nieuwe eigenaar overhandigd te worden (of zo iets in dien trend staat erop)

Comment

Zelfs dat inschrijvingsbewijs is geen noodzaak ... er worden er genoeg geveild (o.a. bij Patrimoniumdiensten) zonder inschrijvingsbewijs.

Comment

Dan rijd je maar zonder papieren, zoals half brussel dat doet

Comment

Kan een verkoop tussen particulieren nog gebeuren zonder keuring voor verkoop?
                                is een keuringsattest van bijna een jaar oud voldoende?

Comment

Dat kan perfect ... keuringsattest moet zelfs niet geldig zijn, moet er zelfs niet bij zijn.

Comment

Bedankt voor de reactie, best wel vermelden op de verkoopovereenkomst zeker ?

Comment

Dat zou je eventueel wel kunnen doen, ja.

Comment

Working...
                                      X