Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet weten wat we willen, of niet weten wat er te koop is?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Niet weten wat we willen, of niet weten wat er te koop is?

    Hoi mensen. Wij zijn hier met drie thuis, en da's zonder de huisdieren mee gerekend. ;-)
    We gaan graag met de wagen op reis, en dat zijn dan ook meestal roadtrips van twee tot vier weken. Een aantal daarvan (Noorwegen, Bosnië en Montenegro, Corsica) hebben we met een Viano Marco Polo gedaan die we gedurende drie jaar gehad hebben. Best wel handig zo'n wagen, zeker als het vort slecht weer is. We denken even met medelijden aan de zeiknatte fietsers die midden in een storm hun tentje naast ons aan het opzetten waren terwijl wij lekker aan het koken waren in ons droge huisje op wielen. Maar ook behoorlijk frustrerend als je merkt dat je rechtsomkeer moet maken op bergwegjes waar de erosiegeulen of wat "diepe" sporen een onoverkomelijke hindernis vormen voor die lage campervan (we denken aan Oost-Bosnië). Dat is ons toch een paar keer overkomen. Afin, na drie jaar hebben we die Viano MP weggedaan en er is een Skoda Yeti 4x4 1.8 TSI voor in de plaats gekomen. Daarmee hebben we afgelopen zomer in Schotland weer een geweldige roadtrip gemaakt. We hadden ons kampeermateriaal mee, maar door de midges, het slechte weer en de weinige campings (langs onze wegen) hebben we uiteindelijk maar één keer gekampeerd en vele malen ergens gelogeerd. Toen we op het einde van de reis optelden hoeveel we hebben uitgegeven aan bedden en eten, dachten we met heimwee terug aan onze Marco Polo waarin we konden koken en slapen. Maar ja, dat ding is geketend aan het asfalt....
    Dus hier ben ik nu, met ons "probleem": we dromen van een voertuig waarmee we 1) dagdagelijks onderweg kunnen zijn (denk kinderen rondrijden, naar de winkel gaan, etc); 2) dat plaats biedt aan 3 personen; 3) dat niet absurd duur is in taksen (een old-timer? een lichte vracht met 3-5 zitplaatsen?); 4) dat op reis geen schrik heeft van een veldwegel,wat erosiegeulen, mooie pistes in de Alpen of Marokko of Ijsland. Er is ook nog 5) maar dat is misschien optioneel, nl. dat we er in kunnen koken en slapen. En laten we 6) ook niet vergeten: de kostprijs! Daarbij denken we aan max. 15.000 euro.
    Dé reden om géén twee wagens te willen kopen, is dat we het verspilling van ons geld vinden om een apart reisvoertuig te kopen, dat dan minstens elf maand per jaar ergens aan de kant moet staan.
    Nu zijn we daar al een tijdje over aan het nadenken hoor. Eén optie is bvb de Yeti uit te rusten met stalen velgen en all-terrain banden, en er dan bovenop een daktent te plaatsen. Het is de goedkoopste optie, want 2dehands velgen zal niet zoveel kosten, en zo'n daktent ook niet. Een andere optie is om een lichte vracht pickup te kopen met een achterbank, en dan ook weer een daktent bovenop de koffer.
    Deze middag was ik bijna gaan kijken naar zo'n stoere witte Toyota Landcruiser HZJ 75. Maar 1) om daarmee efkes naar den bakker te rijden.... en 2) er zijn maar twee zitplaatsen want lichte vracht. Dus ben ik maar niet gaan kijken. We moeten er met drie in passen!
    Ge ziet, we geraken er alleen niet uit eh. We draaien in een vicieuze cirkel denken we. Daarom dat ik ons probleem hier efkes drop. Wat denken jullie? Stellen we te hoge eisen? Of zien we bepaalde mogelijkheden over het hoofd?
    Laat het ons weten !
    Paul

  • #2
    Viano Marco Polo 4 x 4.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard
      Viano Marco Polo 4 x 4.
      Staan die zoveel hoger? Dacht van niet maar kan mis zijn.

      De sprinter 4x4 staat wel een pak cm's hoger dan de gewone maar die is pokke duur

      Ik zou een omgebouwde pickup zoeken waarvan de laadbak omgebouwd is tot camper. In Duitsland staan er te koop

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Die Yeti op terrein banden zetten en das een onderschat terrein wapen.
        Eigenlijk zou je zoals down under een off road caravan moeten hebben.

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Staan die zoveel hoger?
          Als die niet hoog genoeg staan, dan zal een Toyota zeker voldoen aan het lastenboek.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Packard

            Als die niet hoog genoeg staan, dan zal een Toyota zeker voldoen aan het lastenboek.
            Ik dacht die de zelfde ophanging deelden als de gewone V6.



            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Dit kopen





              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Dat frietkraam kost €13803 en het totale budget is €15000 ... wat ga je daarvoor zetten dat aan het ganse eisenpakket voldoet en dat maximum €1197 kost ?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Packard
                  Dat frietkraam kost €13803 en het totale budget is €15000 ... wat ga je daarvoor zetten dat aan het ganse eisenpakket voldoet en dat maximum €1197 kost ?
                  Die Yeti die ze al hebben en daar betere banden onder. Meer moet niet.

                  Dat frietkraam kan perfect mee int terrein, het ziet er niet uit but who cares.

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                  Comment


                  • #10


                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      zoek maar eens op Dangel. Die doen voornamelijk ombouw van peugeot/citroen naar 4x4, vooral van hun utilitaire voertuigen. Vooral in Nederland en Frankrijk te vinden. Ook hun aangepaste normale voorwiel aangedreven voertuigen komen al een heeeeeeeeeeeel eind. Kan je makkelijk inschrijven als lichte vracht, gebruiken om mee naar de bakker te gaan en gaat je zeker niet teleurstellen eens de weg er wat slechter bijligt.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Tweedehands of nieuwe diversen Auto's kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


                        nieuw, 4x4 en binnen budget, wat wil ne mens nog meer

                        Comment


                        • #13
                          Kan je perfect mee naar de bakker !

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                            zoek maar eens op Dangel. Die doen voornamelijk ombouw van peugeot/citroen naar 4x4, vooral van hun utilitaire voertuigen. Vooral in Nederland en Frankrijk te vinden. Ook hun aangepaste normale voorwiel aangedreven voertuigen komen al een heeeeeeeeeeeel eind. Kan je makkelijk inschrijven als lichte vracht, gebruiken om mee naar de bakker te gaan en gaat je zeker niet teleurstellen eens de weg er wat slechter bijligt.
                            Zalige dingen

                            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Kan je perfect mee naar de bakker !
                              Wie weet, misschien wil de bakker ook zo eentje om terug op de ouderwetse manier zijn broodronde te doen

                              Comment


                              • #16
                                Yow de mannen. Toffe tips , echt!
                                Merci voor de bevestiging dat de Yeti niet onderschat mag worden. Die piste houden we dus open.
                                Maar een caravanneke trekken is niet echt ons ding zo, hoewel die Australische echt wel ruig is.
                                En de MP 4x4 staat inderdaad niet zo erg veel hoger, eigenlijk staat 'm gewoon een beetje hoger omdat er die 4x4-mechaniek onder moet, nothing more. Dat die Sprinter 4x4 pokkeduur is had ik al op 2dehands gezien inderdaad.
                                En die UAZ heb ik gisterenavond nog aan mijn vrouw en dochter getoond. Ze lagen plat van 't lachen. Hilarisch ding. Maar waarschijnlijk schaamteloos efficiënt. Voor de leute moet ik toch eens kijken of er geen dealer van in de buurt is

                                Wat Dangel betreft, dat bekijk ik morgen eens. Maar die gaan niet goedkoop zijn, dat zie je meteen.
                                Wat ook wel kan, maar ik ken het benodigde budget niet, is de wagen volstouwen met kant-en-klare kampeer/campermodules. Mees in Lochristi gaat daar ERG ver in: http://mees.be/nl/campercenter/avventuracamperombouw/
                                We zouden dus bvb de Yeti kunnen voorzien van betere wielen en banden, dan een daktent erop (en al het slaapgerief kan daar in blijven) en dan wat van die interessante modules in de koffer. En een klein tentje meenemen want in die daktent past maar twee man helaas.
                                Of we ruilen die Yeti in voor zo'n UAZ en steken daar wat modules in .... hmmmmmmmmm

                                Comment


                                • #17
                                  Met keukentje achterin
                                  https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik lees in je openingspost dat een pick up niet kan owv 2 zitter bij lichte vracht. Bij mijn weten is zo'n couble cab toch ook altijd nog lichte vracht.

                                    Mitsubishi L200 of een Nissan Navara van een paar jaar oud, en daar zo'n caravan module op achter als je weg wil. In Scandinavië zie je die vaak rond rijden.



                                    Zal wel ff zoeken zijn om dit binnen een budget van 15K te krijgen, lijkt me. Maar wel een stoere optie ;-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ik lees in je openingspost dat een pick up niet kan owv 2 zitter bij lichte vracht. Bij mijn weten is zo'n couble cab toch ook altijd nog lichte vracht.

                                      Mitsubishi L200 of een Nissan Navara van een paar jaar oud, en daar zo'n caravan module op achter als je weg wil. In Scandinavië zie je die vaak rond rijden.



                                      Modellübersicht Entdecke die Vielfalt der Nordstar Wohnkabinen - Dein perfektes Reisemobil für unvergessliche Abenteuer! Modellübersicht Camp Modellübersicht Eco Du möchtest ein Reisemobil, mit dem du Orte erreichen kannst, die für Wohnwagen oder Wohnmobile unzugänglich sind und das perfekt zu dir und deinen Bedürfnissen passt? Dann bist du bei Nordstar genau


                                      Zal wel ff zoeken zijn om dit binnen een budget van 15K te krijgen, lijkt me. Maar wel een stoere optie ;-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eerder dan voor zoiets gaan: https://blog.caranddriver.com/wp-con...er-outside.jpg
                                        Lichte vracht en op LPG is dat goed te doen

                                        Comment

                                        Working...
                                        X