Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwachte restwaarde wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verwachte restwaarde wagen

Dag allen,

Ik begin binnenkort als zelfstandige en heb dus ook een nieuwe wagen nodig en zou deze na 4 jaar dan ook terug te verkopen. Voor ik iets koop zou ik wel graag willen weten wat dit me nu over 4 jaar tijd effectief zou kosten. Brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, etc.. zijn vrij makkelijk om een prijs op te plakken. Waar ik echter absoluut geen idee van heb is de verwachte verkoopprijs na 4 jaar.

Mss wat meer info in welke prijsklasse/wat voor auto ik zou kopen, ik ben zelf nogal een autofreak dus nu ik als zelfstandige begin en een financieel plan heb gemaakt mag het al iets meer zijn. Gezien diesels meer en meer afgestraft worden en de 2dehands markt overspoelt wordt hiermee zou ik dan ook voor een benzine gaan.

Mijn eerste keuze (puur op voorkeur, niet gebaseerd op testritten) zou dan ook naar een BMW 4-reeks gaan, meer specifiek een 430i (440i vind ik te hoge verkeersbelasting/VAA).
    Deze zou dan ook wel vrij volledig zijn qua opties, zijnde M-sport model, 19'' velgen,automaat, Business Pack Plus, Comfort pack,.. Zoals ik hem nu geconfigureerd heb zou het qua catalogusprijs neerkomen op een 60.5K. Alsook zou ik voor een vrij "gewaagde" kleur gaan, ofwel Estoril Blau ofwel dat felrood (ben even de naam kwijt). Ik verwacht dat ik tegen dan rond de 100K km zal afgelegd hebben.

Is het enigszins mogelijk om hier - grofweg - een verwachte restwaarde op te plakken? (BTW incl.)

Gewoon even ter info zijn andere auto's die ik momenteel ook nog overweeg (maar minder wrs dan BMW): Jaguar XF, Alfa Romeo Veloce, Audi A5, VW Arteon & Volvo S90
    Last edited by ; 29/11/2017, 09:16.

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
    Dag allen,

Ik begin binnenkort als zelfstandige en ben dan ook van plan binnenkort een nieuwe wagen aan te kopen en deze na 4 jaar terug te verkopen. Voor ik iets koop zou ik wel graag willen weten wat dit me nu over 4 jaar tijd effectief zou kosten. Brandstof, verzekering, belastingen, onderhoud, etc.. zijn vrij makkelijk om een prijs op te plakken. Waar ik echter absoluut geen idee van heb is de verwachte verkoopprijs na 4 jaar.

Mss wat meer info in welke prijsklasse/wat voor auto ik zou kopen, ik ben zelf nogal een autofreak dus nu ik als zelfstandige begin mag het al iets meer zijn. Gezien diesels meer en meer afgestraft worden en de 2dehands markt overspoelt wordt hiermee zou ik dan ook voor een benzine gaan.

Mijn eerste keuze (puur op voorkeur, niet gebaseerd op testritten) zou dan ook naar een BMW 4-reeks gaan, meer specifiek een 430i (440i vind ik te hoge verkeersbelasting/VAA).
    Deze zou dan ook wel vrij volledig zijn qua opties, zijnde M-sport model, 19'' velgen,automaat, Business Pack Plus, Comfort pack,.. Zoals ik hem nu geconfigureerd heb zou het qua catalogusprijs neerkomen op een 60.5K. Alsook zou ik voor een vrij "gewaagde" kleur gaan, ofwel Estoril Blau ofwel dat felrood (ben even de naam kwijt). Ik verwacht dat ik tegen dan rond de 100K km zal afgelegd hebben.

Is het enigszins mogelijk om hier - grofweg - een verwachte restwaarde op te plakken? (BTW incl.)

Gewoon even ter info zijn andere auto's die ik momenteel ook nog overweeg (maar minder wrs dan BMW): Jaguar XF, Alfa Romeo Veloce, Audi A5 & VW Arteon
    Goe begin althans

Comment

ofwel Estoril Blau ofwel dat felrood (ben even de naam kwijt).
      Melbourne Rot... ik heb twee maanden geleden tussen exact dezelfde kleuren "moeten" kiezen ni gemakkelijk !

Comment

Eerste jaar 30% minder op nieuwwaarde
        tweede jaar. 20% van restwaarde
        vanaf 3de jaar dan 10% per jaar op de restwaarde.

ik vermoed dat een auto aankoop 60000 rond de 28000 zal waard zijn na 4 jaar.

Voorbeeld: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3-e350040a4f57
        Last edited by ; 28/11/2017, 22:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Melbourne Rot... ik heb twee maanden geleden tussen exact dezelfde kleuren "moeten" kiezen ni gemakkelijk !
          Welke kleur heb je uiteindelijk gekozen? En welk model was het?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Eerste jaar 30% minder op nieuwwaarde
            tweede jaar. 20% van restwaarde
            vanaf 3de jaar dan 10% per jaar op de restwaarde.

ik vermoed dat een auto aankoop 60000 rond de 28000 zal waard zijn na 4 jaar.

Voorbeeld: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3-e350040a4f57
            Bedankt Dirk, dat is een heel nuttig voorbeeld! (wel lage kms)

Comment

Welke kleur heb je uiteindelijk gekozen? En welk model was het?
              Estoril op een 2 coupé .

Comment

Estoril op een 2 coupé .
                Mooi! Daar heb ik ook voor gekeken toen ik vorig jaar een leasewagen mocht kiezen vd werkgever, zeer mooie auto! En ben je er nog stteds tevreden van of wordt je zo'n kleur ook snel beu?

Comment

En ben je er nog stteds tevreden van of wordt je zo'n kleur ook snel beu?

Na 2 maanden ben ik het alvast nog niet beu

in Estoril zit wel "meer" metallic dan in Melbourne, dus mezelf wijs gemaakt dat hierdoor deze kleur langer mooi blijft qua gebruikssporen enzo...

Comment

Na 2 maanden ben ik het alvast nog niet beu

in Estoril zit wel "meer" metallic dan in Melbourne, dus mezelf wijs gemaakt dat hierdoor deze kleur langer mooi blijft qua gebruikssporen enzo...
                    Haha ja oke na 2 maanden ben je het hopelijk nog niet beu Hoezo meer metallic?

Comment

Zitten meer metaaldeeltjes in de lak, bedoel ik hiermee. Melbourne is iets tussen een metaalkleur en een uni kleur in.

Comment

Gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom mag het wat meer zijn als beginnende zelfstandige ? Ben je zo zeker van je inkomsten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom mag het wat meer zijn als beginnende zelfstandige ? Ben je zo zeker van je inkomsten ?
                          Als IT'er kan je idd vrij gerust zijn dat je werk zal hebben ja

Comment

Zoveel te beter, want er zijn velen die zich een beetje vergalopperen bij de opstart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Goe begin althans
                              Dat lijkt me ook niet zo verstandig als starter . Ik hoop voor u dat de zaken super gaan maar ik zou me persoonlijk niet in zo een avontuur storten met grote kosten. Ik zou eerst kijken wat de eerstkomende jaren binnenkomt en dan pas zoiets overwegen . Langs de andere kant... als je ambitieus bent en een doel voor ogen hebt... Succes!
                              Last edited by BEEMER; 29/11/2017, 21:30.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Dat lijkt me ook niet zo verstandig als starter . Ik hoop voor u dat de zaken super gaan maar ik zou me persoonlijk niet in zo een avontuur storten met grote kosten. Ik zou eerst kijken wat de eerstkomende jaren binnenkomt en dan pas zoiets overwegen . Langs de andere kant... als je ambitieus bent en een doel voor ogen hebt... Succes!
                                Eigenlijk moeten we de mensen die heden ten dage nog zelfstandige willen worden bewonderen.
                                Dus bij deze : ook succes gewenst van mijnentwege.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Eigenlijk moeten we de mensen die heden ten dage nog zelfstandige willen worden bewonderen.
                                  Dus bij deze : ook succes gewenst van mijnentwege.
                                  Haha waarom bewonderen? Is het zoveel nadeliger dan vroeger dan?

Ik zou gewoon als IT'er bij een klant gaan werken aan een bepaald dagtarief, zou met een opzegperiode van een 4-tal weken zijn, wat me ook wel genoeg lijkt om bij een eventueel ontslag een nieuwe job te vinden. Maw lijkt het me op het eerste zicht niet zo'n risicovolle onderneming, al is dit natuurlijk mijn eerste ervaring als zelfstandige en is het altijd wel een beetje risico nemen

Alleszins bedankt voor de succeswensen beiden
                                  Last edited by ; 29/11/2017, 22:53.

Comment

Dus je gaat altijd voor dezelfde klant werken als ik het goed begrijp ? Allé, 't zijn mijn zaken niet, maar let dat de fiscus tegenwoordig sterk op zoek is naar schijnzelfstandigen. Informeer je goed hierover. ( 1 klant, opzegtermijn,...) Is niet bedoeld als kritiek hee! Wens je ook succes met je zelfstandigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Dus je gaat altijd voor dezelfde klant werken als ik het goed begrijp ? Allé, 't zijn mijn zaken niet, maar let dat de fiscus tegenwoordig sterk op zoek is naar schijnzelfstandigen. Informeer je goed hierover. ( 1 klant, opzegtermijn,...) Is niet bedoeld als kritiek hee! Wens je ook succes met je zelfstandigheid.
                                      Klopt!

En ook, ik ken weinig startende zelfstandigen die direct een dure auto kopen... ik ben ooit gestart met een ford c-max en renault safraene

Comment

Yes dat klopt idd, wel zou ik op projectbasis voor een bepaalde klant willen werken en niet op echt lange termijn. Mijn eerste idee was nog een aantal maanden de wagen van mijn huidige werkgever voort te leasen en het wat af te wachten, maar deze ziet dat spijtig genoeg niet direct zitten, dus dan doe ik het zo maar

Comment

Working...
                                        X