Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwachte restwaarde wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

en zo zijn we beland in de les boekhouden.
    PS. Hou er wel rekening mee dat onze ministers soms van gedacht veranderen en die % soms wat aanpassen (meestal in hun voordeel).
    Dus wat vandaag interessant is kan morgen heel wat minder zijn (hoe denk je dat die liquidatiereserve er is gekomen)

Comment

En na dit alles.... wat is er zo nadelig aan om in eigen naam te beginnen en eventueel later naar een vennootschapsvorm over te gaan ? Mijn zusje is boekhouder, ik zou het aan haar kunnen vragen maar dan krijg ik een half uur les . Zij werkt in persoonlijke naam en ik weet dat ze er soms aan denkt om over te gaan naar een vennootschap. Maar dit zou vooral zijn om de persoonlijke aansprakelijkheid te verkleinen. (zo had ik het begrepen, kan volledig mis zijn ook).

Comment

Vanaf je met een omzet zit van +- 50-60K is het volgens elke boekhouder die ik gesproken heb, interessanter om naar een vennootschap te gaan. Omdat je je anders blauw gaat betalen aan belastingen en je met een vennootschap veel kosten kan maken om die belastingsdruk te verminderen. Je moet natuurlijk wel zien dat de kosten die je via je vennootschap maakt, beroepsgerelateerd zijn, zo kan je als IT'er moeilijk verantwoorden dat je een grasmaaier koopt via je vennootschap. Een auto of laptop langs de andere kant is dan weer wel perfect mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
          Vanaf je met een omzet zit van +- 50-60K is het volgens elke boekhouder die ik gesproken heb, interessanter om naar een vennootschap te gaan. Omdat je je anders blauw gaat betalen aan belastingen en je met een vennootschap veel kosten kan maken om die belastingsdruk te verminderen. Je moet natuurlijk wel zien dat de kosten die je via je vennootschap maakt, beroepsgerelateerd zijn, zo kan je als IT'er moeilijk verantwoorden dat je een grasmaaier koopt via je vennootschap. Een auto of laptop langs de andere kant is dan weer wel perfect mogelijk.
          Kan best zijn, maar voor ne boekhouder is ne vennootschap (de uwe dus) ook interessanter dan een eenmanszaak, Scheelt hem ook een paar (betaalde) uurtjes werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Kan best zijn, maar voor ne boekhouder is ne vennootschap (de uwe dus) ook interessanter dan een eenmanszaak, Scheelt hem ook een paar (betaalde) uurtjes werk
            Dat klopt idd, maar zelfs dan nog, vanaf je jezelf er een beetje mee begint bezig te houden realiseer je je ook al wel snel dat het idd een pak voordeliger is

Comment

Zal wel niks met omzet te maken hebben denk ik. Eerder met winst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Zal wel niks met omzet te maken hebben denk ik. Eerder met winst?
                Gij denkt te veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

Dat klopt idd, maar zelfs dan nog, vanaf je jezelf er een beetje mee begint bezig te houden realiseer je je ook al wel snel dat het idd een pak voordeliger is
                  Da is wat ik wou zeggen:
                  Dat je niet alleen de boekhouder moet geloven, maar zelf ook een beetje (logisch) moet meedenken.
                  Zo moet ik altijd lachten met de uitspraak ..."mijn boekhouder zegt dat ik moet kosten maken want ......".)

Comment

't is altijd gemakkelijker om de aankoop van nen dikken auto te verantwoorden naar de buitenwereld als het 'moet van den boekhouder'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Als de TS een wagen van 50-60k wil kopen laat hem dan toch doen.. je leeft maar 1 keer en t kan snel gedaan zijn.. hij zal zelf wel zijn rekening kunnen maken vermoed ik.
                      Eindelijk iemand met gezond verstand...

Als je zelfstandige en in de IT sector zit dan heb je zowiezo al weinig aftrekposten. Als je dan een beetje autofreak bent, dan koop je een auto die naar je zin is.

En waarom zou je het niet doen? Je zal al hard genoeg moeten werken om van je zaak een succes te maken. Je mag ook wel iets hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lobotommy Bekijk Berichten

Eindelijk iemand met gezond verstand...

Als je zelfstandige en in de IT sector zit dan heb je zowiezo al weinig aftrekposten. Als je dan een beetje autofreak bent, dan koop je een auto die naar je zin is.

En waarom zou je het niet doen? Je zal al hard genoeg moeten werken om van je zaak een succes te maken. Je mag ook wel iets hebben.
                        Is toch ook niemand die hem tegenhoudt denk ik? Ik vind het juist een kwestie van gezond verstand om wat voorzichtigheid aan te raden en even te controleren of hij rekening houdt met alle mogelijke pitfalls. Zeker aan het begin wanneer de sector waar hij in werkt nog niet bekend is. Stel u voor als hier iemand met een dergelijke openingspost afkomt, maar dan blijkt dat hij als zelfstandig loodgieter gaat beginnen.

Geen slechte betalende job eenmaal je je clienteel hebt, maar in die sector is starten met zo'n auto al een stuk minder evident.

Alleen al het punt dat hij hier een vraag komt stellen over het financiële aspect betekent toch ook al dat hij ZELF het financiële aspect ook belangrijk vindt en dat daar op gereageerd mag worden.

Beetje gezond verstand enzo.

Comment

Working...
                        X