Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 // Advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi RS4 B5 // Advies gevraagd

Hallo allen,

Ik heb onderstaande wagen reeds een tijdje op het oog, en is al 2x in prijs gezakt (€ 24.000 naar € 23.000 - naar € 21.500)

Mijn vraag is of jullie eventueel wat advies kunnen geven of deze wagen "de moeite" is om te gaan bekijken.
    Ik ben zelf géén expert op het vlak van automechanica, vandaar zoek ik wat feedback jullie.

Alvast bedankt!

185k also je pech hebt moeten de riemen en pomp vervangen worden.
    turbos komen ook wel op een punt van kans op vervangen. (€2000 voor beiden of een 1500 in revisie)
    Remschijven en blokken rondom komt ook al tegen de €2000.

Kan zeer rap 30k worden als je pech hebt. Je kan geluk hebben ook natuurlijk.
    Last edited by verbatim2; 03/01/2018, 21:37.
    Polo 6n 1.4

Comment

Voor een auto die in basis 16j oud is en dan bijna 2 ton op de teller vind ik dit persoonlijk enorm veel geld, waarbij ik het risico niet zou durven nemen.

Comment

En de rekening die na 2 maanden in de bus zit van dik 3k euro voor BIV en wegentaks
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          185k also je pech hebt moeten de riemen en pomp vervangen worden.
          turbos komen ook wel op een punt van kans op vervangen. (€2000 voor beiden of een 1500 in revisie)
          Remschijven en blokken rondom komt ook al tegen de €2000.

Kan zeer rap 30k worden als je pech hebt. Je kan geluk hebben ook natuurlijk.
          Hey Verbatim,

Bedankt voor je feedback, ik neem dit zeker mee in mijn beslissing (als ik beslis).
          Ik was niet op de hoogte van het feit dat schijven en blokken alleen al € 2000 is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
            Voor een auto die in basis 16j oud is en dan bijna 2 ton op de teller vind ik dit persoonlijk enorm veel geld, waarbij ik het risico niet zou durven nemen.
            Wat zou je dan in de plaats aanraden voor hetzelfde budget? (moet wel Audi zijn... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murdock123 Bekijk Berichten

Hey Verbatim,

Bedankt voor je feedback, ik neem dit zeker mee in mijn beslissing (als ik beslis).
              Ik was niet op de hoogte van het feit dat schijven en blokken alleen al € 2000 is...
              Ik volg het toch niet goed hoor. Niet verkeerd bedoeld. Maar dit is nu de derde keer dat je hier op het forum achter een Audi S of RS komt horen. Maar tegelijkertijd lijk je er totaal niets vanaf te kennen?

Een dure auto (in nieuwprijs) zal altijd zeer duur zijn in onderhoud. Zo ver als ik kan zien lijkt het me dat je dit wel wilt, maar de totale kostprijs van een auto heel slecht kunt inschatten. Als je GOEDKOOP een snelle auto wilt, dan zul je toch anders moeten gaan kijken dan naar dergelijke audi's. Als het persé een audi moet zijn, koop dan een "gewone" audi, als het goedkoop moet blijven.

Nu, je moet zelf kijken naar je eigen financiële situatie natuurlijk. Maar dit is toch de indruk die ik hiervan krijg met dat het nu al de derde post is. (Maar als je het kunt, laat je zeker niet tegenhouden. )

TL;DR: Let op dat je jezelf financieel niet de grond inboort.
              Last edited by Phate; 04/01/2018, 12:36.

Comment

Die rotorvelgen op een B5 RS4 stellen me niet direct gerust...
                Voor 4000 EU zou ik hier al een beter gevoel bij hebben: https://www.2dehands.be/autos/audi/r...392608529.html
                Al is er wel die verlaging waar ik toch ook niet zo zot van ben...
                Daar zijn de originele velgen bij + de OZ racing velgen die er ook heel mooi op staan.
                En er zijn blijkbaar toch al wat zaken nagekeken...
                Blijft natuurlijk wel een groot aantal kilometers voor een performance car. Anderzijds wel een klassieker in wording (als hij het al niet is)
                Last edited by ma:; 04/01/2018, 12:26.

Comment

Elke auto zakt in betrouwbaarheid >10 jaar.
                  24k voor een auto van 16 jaar oud is waanzin, en al zeker als er bijna 200k op staat.
                  De vaste kosten voor dat brik zijn gigantisch, en met wat pech wordt je elke 2-3 maand geconfronteerd met een iets groter gebrek.
                  Dat hoeft iedere keer geen fortuin te kosten, maar het wordt uiteindelijk gewoon een lopende rekening.
                  Kans is groot dat de vorige eigenaar (hoeveel eigenaars waren er?) hem net om die reden weg doet.

Het kan natuurlijk goed lopen, maar stel jezelf nu al de vraag wat je zou doen als de motor het opgeeft, of de versnellingsbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ik volg het toch niet goed hoor. Niet verkeerd bedoeld. Maar dit is nu de derde keer dat je hier op het forum achter een Audi S of RS komt horen. Maar tegelijkertijd lijk je er totaal niets vanaf te kennen?

Een dure auto (in nieuwprijs) zal altijd zeer duur zijn in onderhoud. Zo ver als ik kan zien lijkt het me dat je dit wel wilt, maar de totale kostprijs van een auto heel slecht kunt inschatten. Als je GOEDKOOP een snelle auto wilt, dan zul je toch anders moeten gaan kijken dan naar dergelijke audi's. Als het persé een audi moet zijn, koop dan een "gewone" audi, als het goedkoop moet blijven.

Nu, je moet zelf kijken naar je eigen financiële situatie natuurlijk. Maar dit is toch de indruk die ik hiervan krijg met dat het nu al de derde post is. (Maar als je het kunt, laat je zeker niet tegenhouden. )

TL;DR: Let op dat je jezelf financieel niet de grond inboort.
                    Hey Phate,

Klopt, mijn geschiedenis zegt dat, maar zoals je ook wel zal zien, ben ik telkens gaan kijken en bleek het toch niet te zijn waar ik naar op zoek was.
                    Met name de S3 2007 MTM, heb ik hier ook een heel verslag geschreven in de comments.

Ik ben op zoek naar een wagen type B5 (S4 of RS4) in goede staat, maar niet dringend, noch hoeft die goedkoop te zijn. Ik kwam deze tegen en wilde jullie advies. Als dit negatief is, zoals Verbatim & Tommie1 mij voor waarschuwen, dan hoef ik zelfs niet te gaan kijken en is me tijd & geld bespaard.

Ik begrijp je punt daarentegen wel en zal geen advies meer vragen via deze weg als dat storend is voor de andere gebruikers hier.
                    Ik wilde gewoon geen kat in een zak kopen.

De TLR die ik hieruit haal is dat deze wagen een grote kans op problemen heeft op korte & lange termijn en moet ik of naar 'duurdere' versies gaan zoeken of één met weinig km's (waarschijnlijk allebei dus).

Bedankt voor je feedback!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten
                      Die rotorvelgen op een B5 RS4 stellen me niet direct gerust...
                      Voor 4000 EU zou ik hier al een beter gevoel bij hebben: https://www.2dehands.be/autos/audi/r...392608529.html
                      Al is er wel die verlaging waar ik toch ook niet zo zot van ben...
                      Daar zijn de originele velgen bij + de OZ racing velgen die er ook heel mooi op staan.
                      En er zijn blijkbaar toch al wat zaken nagekeken...
                      Blijft natuurlijk wel een groot aantal kilometers voor een performance car. Anderzijds wel een klassieker in wording (als hij het al niet is)
                      Ik vrees dat dit zoekertje reeds weg is, maar als je er 1 zou tegenkomen die de moeite is, mag je me altijd een pb sturen
                      Bedankt voor de moeite en je advies

Edit: Spelling
                      Last edited by Murdock123; 04/01/2018, 13:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Elke auto zakt in betrouwbaarheid >10 jaar.
                        24k voor een auto van 16 jaar oud is waanzin, en al zeker als er bijna 200k op staat.
                        De vaste kosten voor dat brik zijn gigantisch, en met wat pech wordt je elke 2-3 maand geconfronteerd met een iets groter gebrek.
                        Dat hoeft iedere keer geen fortuin te kosten, maar het wordt uiteindelijk gewoon een lopende rekening.
                        Kans is groot dat de vorige eigenaar (hoeveel eigenaars waren er?) hem net om die reden weg doet.

Het kan natuurlijk goed lopen, maar stel jezelf nu al de vraag wat je zou doen als de motor het opgeeft, of de versnellingsbak.
                        Je hebt gelijk, ik ga eens moeten zoeken naar exemplaren met een pak minder km om het risico te beperken.
                        Thanks!

Comment

Hey Phate,

Klopt, mijn geschiedenis zegt dat, maar zoals je ook wel zal zien, ben ik telkens gaan kijken en bleek het toch niet te zijn waar ik naar op zoek was.
                          Met name de S3 2007 MTM, heb ik hier ook een heel verslag geschreven in de comments.

Ik ben op zoek naar een wagen type B5 (S4 of RS4) in goede staat, maar niet dringend, noch hoeft die goedkoop te zijn. Ik kwam deze tegen en wilde jullie advies. Als dit negatief is, zoals Verbatim & Tommie1 mij voor waarschuwen, dan hoef ik zelfs niet te gaan kijken en is me tijd & geld bespaard.

Ik begrijp je punt daarentegen wel en zal geen advies meer vragen via deze weg als dat storend is voor de andere gebruikers hier.
                          Ik wilde gewoon geen kat in een zak kopen.

De TLR die ik hieruit haal is dat deze wagen een grote kans op problemen heeft op korte & lange termijn en moet ik of naar 'duurdere' versies gaan zoeken of één met weinig km's (waarschijnlijk allebei dus).

Bedankt voor je feedback!
                          Neuh, dat stoort niet, mij toch niet alleszins. Ik wil je gewoon waarschuwen. Zoals ik zeg, ik weet ook niet hoe jij er voor staat (zijn mijn zaken ook niet ).

Comment

Je hebt gelijk, ik ga eens moeten zoeken naar exemplaren met een pak minder km om het risico te beperken.
                            Thanks!
                            Ik zou vooral kijken naar een goed onderhouden wagen met een gekende aantoonbare historiek. Ik vind de km stand op zich nog niet zo erg. Is toch normaal dat een 18 jaar oude wagen 170000 km gelopen heeft. Het blijven natuurlijk performante motoren die deskundig onderhoud nodig hebben. Ik zou daarom zeker nog een budget achter de hand houden om mogelijke problemen op te vangen.
                            Gewoon gaan kijken en kopen als je er een goed gevoel bij hebt.
                            25000 EU voor een 18 jaar oude wagen met 170000km op de teller is inderdaad veel, maar het is ook een speciaal model, dat volgens mij zeker zijn waarde behoudt.
                            Porsches 911 en BMW e30 M3s gaat ook nog mooie prijzen met 200000+ kms, op voorwaarde dat ze correct onderhouden zijn....

Comment

Voor dat geld heb je toch ook zoiets
                              Op zoek naar een tweedehands Audi S4? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Voor dat geld heb je toch ook zoiets
                                https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...d304?cldtidx=7
                                Hey BlackHorse,

Ja klopt inderdaad, die heb ik ook zien staan vandaag. Ik vrees dat ik inderdaad mijn zinnen zal moeten zetten op iets recenter, ik was alleen mijn hart verloren aan de B5 reeks

Bedankt allesinds voor de tip en laat je weten als ik hem eventueel zou gaan bekijken

Comment

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...er=1&scopeId=C

Hier zijn alle grote kosten al gedaan.
                                  Een schokdemper kan je nog wel tegenkomen maar motorisch zou dat moeten lukken (170k op de motor, nieuwe turbo's, nieuwe riemen, nieuwe waterpomp)

Of koop een A6 2.7 biturbo.

***Laat die s4 motor ombouwen naar Rs4 weet je heel zeker dat alles ok is.
                                  En voor een S4 B5 moet je geen nier verkopen om aan stukken te geraken...
                                  Last edited by verbatim2; 05/01/2018, 16:17.
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Ik ken de rs4 die je in je eerste post linkte, ik had mijn rs3 en wat opleg van de eigenaar van de rs4 bijna geruild. De auto reed super, qua lak is het niet dat..wat slecht gespoten stukken( de rotors stoorde mij ook matig). Ik had net wat meer euros gewild dan hij wou geven of ik had hem toch genomen. Leuke man, een echte autoliefhebber..hij heeft deze verkocht aan die garage en een rs3 gekocht.
                                    Zelf ben ik al een tijdje op zoek, graag wil ik een originele uit Belgie en..zwart, deze wagens of de S4 b5 staan gekend om het vele onderhoud die ze vergen (ALTIJD). En inderdaad de rs4 stukken kosten net iets meer.
                                    Ik koop er ooit eentje dat is zeker...ondertussen al 3 keer zeer close geweest.
                                    Mijn raad als je iets betrouwbaarder wil maar toch speciaal...een rs3, een S is leuk maar...het is geen RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cursed Bekijk Berichten
                                      Ik ken de rs4 die je in je eerste post linkte, ik had mijn rs3 en wat opleg van de eigenaar van de rs4 bijna geruild. De auto reed super, qua lak is het niet dat..wat slecht gespoten stukken( de rotors stoorde mij ook matig). Ik had net wat meer euros gewild dan hij wou geven of ik had hem toch genomen. Leuke man, een echte autoliefhebber..hij heeft deze verkocht aan die garage en een rs3 gekocht.
                                      Zelf ben ik al een tijdje op zoek, graag wil ik een originele uit Belgie en..zwart, deze wagens of de S4 b5 staan gekend om het vele onderhoud die ze vergen (ALTIJD). En inderdaad de rs4 stukken kosten net iets meer.
                                      Ik koop er ooit eentje dat is zeker...ondertussen al 3 keer zeer close geweest.
                                      Mijn raad als je iets betrouwbaarder wil maar toch speciaal...een rs3, een S is leuk maar...het is geen RS

Hey Cursed,

Leuk dat je wat meer info over de wagen deelt, het is inderdaad een enorm interessant aanbod.
                                      De enige reden waarom ik niet de RS3 in overweging neem, is omdat ik wil afstappen van de hatchbacks. Heb zelf een A3 Sportback 2012, maar de ruimte is nog net iets te klein naar mijn persoonlijke smaak.

Zoals Verbatim eerder zei, kan ik mijn pijlen best richten naar een iets modernere wagen met minder km, kwestie van betrouwbaarheid en mijn gebrek aan concrete motortechniek.

Ooit zou ik me héél graag een RS2 aanschaffen - beste Audi ooit geproduceerd mijns inziens

Comment

Working...
                                      X