Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)

    Beste autoliefhebbers!

    Het lijkt een eeuwige discussie, maar ik hoor toch graag even jullie mening.
    Ik zou mijn huidige Bmw 318d willen vervangen door een 5-reeks Touring automaat, bouwjaar vanaf 2014 (dus F11 LCI).

    Stelt zich de keuze qua motorisatie: 520d of 525d, beiden 4 cilinders. De 6-cilinder is de beste keuze maar enkel nog te vinden in de 530, maar financieel is dit een stap te ver.

    Ondanks dat het aanbod in 525 klein is tegenover de zee van 520's, lijkt de meerprijs voor een 525 best te verwaarlozen.
    De verkeersbelasting zou ook vanaf 2017 amper schelen gezien ze beiden belast worden op hun 2-liter.

    Wat vinden jullie over de beste keuze 520 vs 525? Ik begrijp ook dat alle vermogen went, maar is de 520 voldoende als (sportieve) gezinswagen? Is er nog voldoende Freude Am Fahren bij de 520?

    Zou ik de 525 kiezen als deze in dezelfde prijs valt of zijn er nadelen vergeleken met de 520 (twin-turbo? onderhoud? verbruik?).

    Met dank voor jullie advies!






  • #2
    Voor mij is dat een makkelijke eigenlijk... Als de prijs ongeveer hetzelfde is, dan zou ik de 525 kopen. Zie niet direct probs met een twin turbo of zo. Een 3.0 heeft ook een twin turbo en daar hoor je toch geen klachten over.
    Het verbruik zal ook geen groot verschil maken. Als je bedenkt dat ik gemiddeld een kleine 7 liter verbruik met een 3.0D, zou ik ervan uitgaan dat een 525D ook zeer zuinig is. Is niet altijd zo omdat een motor krachtiger is, dat hij meer verbruikt. Integendeel soms, een te kleine motor (wat in het geval van een 520D zeker niet het geval is!) verbruikt soms meer dan een grotere omdat die kleinere steeds veel inspanning moet doen.
    Qua rijplezier zit je met een 520D al goed, een 525D is natuurlijk nog leuker
    Maar het verwondert me wel een beetje dat er geen of weinig prijsverschil is tussen die twee.

    Comment


    • #3
      Wel ik ben nu toch al enkele weken aan het rondkijken, bij bmw duitsland weliswaar, en het lijkt toch dat het verschil in prijs minimaal is. Daar is er best veel meer keuze vergeleken met hier in Belgie.

      Als ik nu ervaringen zou horen dat er amper verschil is qua rij-ervaring, zou de zoektocht gemakkelijker zijn voor een 520.

      Ik ben nu ook tevreden van mijn 318 maar het mag soms wel iets meer zijn. Ik vrees dat ik hier hetzelfde gevoel ga hebben bij de 520.

      Vandaar mijn vraag naar postieve en negatieve punten ;-) Op internet lees ik veel verschillende ervaringen namelijk.

      Bedankt voor je advies!

      Comment


      • #4
        4cilinder diesel en naft van bmw is rotzooi.

        Comment


        • #5
          Ik dacht dat er met de wagens vanaf 2012 toch geen problemen meer waren ? Ik zie ze zoveel rijden, kan toch niet dat die zoveel in die motorisatie verkocht worden als ze allemaal stuk gaan ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik dacht dat er met de wagens vanaf 2012 toch geen problemen meer waren ? Ik zie ze zoveel rijden, kan toch niet dat die zoveel in die motorisatie verkocht worden als ze allemaal stuk gaan ?
            Volgens sommigen, zonder namen te noemen, kan dit zeker wel het geval zijn. Ondanks dat volgens diezelfden bepaalde niet nader te noemen merken ook niks anders dan miseriebakken maken, worden die ook enorm veel verkocht.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

              Volgens sommigen, zonder namen te noemen, kan dit zeker wel het geval zijn. Ondanks dat volgens diezelfden bepaalde niet nader te noemen merken ook niks anders dan miseriebakken maken, worden die ook enorm veel verkocht.

              Bepaalde modellen van dat niet nader genoemde merk zie je dan ook quasi niet rijden. Vreemd he ? Moest dat ene model niet weeral eens binnen voor één of andere terugroepactie aan het onderstel waardoor de banden scheef slijten ? Hopelijk vervangen ze het met een goed onderdeel nu, ma ja, zolang ge garantie hebt moette u geen zorgen maken. Uit voorzorg nam je 4 jaar geloof ik ?

              Comment


              • #8
                Ik weet zeer zeker dat de beste keuze een 6-cilinder is, maar dit is jammer te duur. Ik heb nu een bmw 4-cilinder en die heeft ook zijn kilometers weerstaan.

                Rest mij enkel de keuze tussen 520 vs 525, waar ik hoop enkele ervaringen te horen van forumleden die met beide hebben gereden.
                Ik zie overal 520 rijden dus het zal zeker geen slechte koop zijn, maar velen hieronder zijn ook bedrijfswagens waar men niet kon kiezen voor de 525.

                Ik ben benieuwd wat jullie denken. Met dank!

                Comment


                • #9
                  Van welk jaar is je 318d?

                  Comment


                  • #10
                    Denk dat je weinig ervaringen met een 525D hier zal tegen komen. Volgens mij werd die in Belgie niet veel verkocht ?

                    Hoogstwaarschijnlijk zal dat toch hetzelfde blok zijn als de 520 met een extra turbo ? Zoals je 530D-540D en 550D hebt, telkens een turbo meer. Of zijn er meerdere verschillen en ligt het zo simpel niet ?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                      Van welk jaar is je 318d?
                      2009

                      Comment


                      • #12
                        Een 520d met 190pk zal minsten even snel zijn of sneller zijn, maar niet zo aanvoelen. Laat de keuze open, en kijk of de wagen je in zijn geheel aanstaat.

                        Comment


                        • #13
                          Als je geen fraude am fahren ervaart met een 520d, dan ga je 't ook niet met een 525d ervaren. Ga gewoon voor de meer courante 520d, die zijn er met hopen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            fraude am fahren
                            Da's enkel bij sjoemeldiesels van toepassing

                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #15
                              Probeer eens wat reviews te lezen op buitenlandse websites, hier ga je niet veel relevante info vinden vrees ik
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Probeer eens wat reviews te lezen op buitenlandse websites, hier ga je niet veel relevante info vinden vrees ik
                                Vanwaar dit antwoord?

                                Comment


                                • #17
                                  Omdat ik denk dat er hier weinigen zijn die beide varianten in de praktijk hebben gereden en dus kunnen vergelijken
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Topicstarter zelf..... hij vraagt naar de ander verschillen...
                                    nadelen van een 525d tov een 520d

                                    ik neem aan dat hij bij aankoop eens zal meerijden of testrit doen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja testrijden ga ik zeker doen, maar aangezien ik in duitsland zoek, had ik graag ervaringen gehoord. Zo’n testrit na een 318 gewoon te zijn blijft nl. steeds positief overkomen hé.

                                      Ik las ook al een duitse discussie, maar daar geraakten ze ook niet uit wat de beste keuze was. De ene vindt de 520 te loom, de andere voelt geen verschil in de 525.

                                      Als het een 520 wordt, kies ik zeker voor de 184pk ipv 160pk. Dat zal ook wel wat schelen denk ik.
                                      Last edited by Stijnley; 09/01/2018, 22:30.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ga voor de 190pk! Is de b47 motor, lagere uitstoot...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X