Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Dat verschil zal toch niet zo groot zijn ? Verschil in BIV zal te verwaarlozen zijn. Je zou ze beiden na elkaar moeten kunnen testrijden, maar dat zal onmogelijk zijn vrees ik.

    Comment


    • #22
      Normaal gaat het zo.. : wil je een 4 cil diesel —> 520d. Wil je merkelijk wat meer vermogen en vooral de rustigere loop van een 6cilinder... 530d

      Een 525d is noch vlees noch vis.. verschil is verwaarloosbaar.. iets meer pk.. 7 ipv 8 sec naar de honderd. Voor derest hetzelfde ze
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Normaal gaat het zo.. : wil je een 4 cil diesel —> 520d. Wil je merkelijk wat meer vermogen en vooral de rustigere loop van een 6cilinder... 530d

        Een 525d is noch vlees noch vis.. verschil is verwaarloosbaar.. iets meer pk.. 7 ipv 8 sec naar de honderd. Voor derest hetzelfde ze
        Allee gij . Ik denk dat mensen vaak te veel naar 0-100 kijken voor prestaties . Kijk maar naar 100-200 dan zie je 30s voor de 520d en 21s voor de 525d dus het verschil is er zeker en vast en dat ga je in hernemingen goed voelen .

        Comment


        • #24
          Het is allemaal erg relatief: 2 passagiers aan boord en je bent ineens een stuk trager met je 25d
          Some test with the standard 2.0L Turbo and the new 525d 2.0L Twin Turbo
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

            Allee gij . Ik denk dat mensen vaak te veel naar 0-100 kijken voor prestaties . Kijk maar naar 100-200 dan zie je 30s voor de 520d en 21s voor de 525d dus het verschil is er zeker en vast en dat ga je in hernemingen goed voelen .
            Snelheden tussen 0 en 100 doe je veel meer dan snelheden tussen 100 en 200. Het grote verschil in tijd voor de 525d wordt trouwens gemaakt eens je ongeveer de 140 gepasseerd bent, dan komt de 525d pas echt in het voordeel tegenover de 520d. Maar... 140 en meer rij je 't best niet al teveel meer in België. Buiten jij natuurlijk, jij bent een held die altijd en overal de putten uit de grond sleurt, enfin zo doe je je toch voor.
            Ik heb de F31 325d en 320d getest. Het voelbare verschil bij de gangbare snelheden en hernemingen is miniem.

            Dus, denk eens na voor je nog eens zulke zever verkoopt.

            Mvg

            Comment


            • #26
              Buiten de 320d en 520d die ik vroeger had of als huurauto gebruikte, ken ik nauwelijks wat van BMW.
              Maar die 525d is toch een 6-cil. met redelijk wat extra koppel, ook lager in de toeren, of vergis ik me nu ?
              Velen hebben waarschijnlijk geen behoefte aan meer dan een 520d, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je het verschil met de 6-cil. niet voelt... Simpele 0-100 cijfers geven nooit het hele verhaal. Hernemingen kunnen heel anders gaan, ook al zitten ze beiden op een gelijkaardige 0-100-tijd.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door K2
                Buiten de 320d en 520d die ik vroeger had of als huurauto gebruikte, ken ik nauwelijks wat van BMW.
                Maar die 525d is toch een 6-cil. met redelijk wat extra koppel, ook lager in de toeren, of vergis ik me nu ?
                Velen hebben waarschijnlijk geen behoefte aan meer dan een 520d, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je het verschil met de 6-cil. niet voelt... Simpele 0-100 cijfers geven nooit het hele verhaal. Hernemingen kunnen heel anders gaan, ook al zitten ze beiden op een gelijkaardige 0-100-tijd.
                Sedert 2013 (geloof ik) is de 525 ook een 4cilinder geworden, maar een twinturbo om meer vermogen te geven.

                Vandaar mijn vraag of het wel waard is. Een 6-cilinder was idd de beste keuze, maar die kan ik jammer genoeg niet nemen.

                Comment


                • #28
                  Ja, OK. Dan zou ik er ook geen pak extra voor betalen, maar mocht je bv. in Duitsland voor hetzelfde geld de 525 vinden, dan zou ik het zeker overwegen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Normaal gaat het zo.. : wil je een 4 cil diesel —> 520d. Wil je merkelijk wat meer vermogen en vooral de rustigere loop van een 6cilinder... 530d

                    Een 525d is noch vlees noch vis.. verschil is verwaarloosbaar.. iets meer pk.. 7 ipv 8 sec naar de honderd. Voor derest hetzelfde ze
                    Zo denk ik er ook over. Trouwens ge kunt uwe 520 ook chiptunen hé dan zal hij al mee power hebben dan de 525.

                    Comment


                    • #30
                      Waarom zou je laten chippen als je een 525 voor dezelfde prijs vindt ? Geef me dan maar meteen ene waar niet aan geprutst moet worden.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                        Zo denk ik er ook over. Trouwens ge kunt uwe 520 ook chiptunen hé dan zal hij al mee power hebben dan de 525.
                        Waarom zou je tunen, als je voor dezelfde prijs de 525d kan kopen? Andere turbo en behoud van garantie, buiten de garantieperiode...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                          Waarom zou je tunen, als je voor dezelfde prijs de 525d kan kopen? Andere turbo en behoud van garantie, buiten de garantieperiode...
                          Is het verschil tussen 520D en 525D niet dat de ene 1 turbo heeft en de andere twee ? Of hebben beiden twee turbo's ?

                          Comment


                          • #33
                            Ik zou toch ook voor de 25d gaan als het verschil niet groot is in prijs. Meer power in hogere toeren, dus als je daar vaak komt al zeker.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #34
                              Ik heb zelf de 525d (Touring) gehad met 211 PK, het verschil met de 520d is echt wel aanzienlijk, ook door het hogere koppel, terwijl het verbruik vergelijkbaar is.
                              Maar als het kan, en da's ook de reden dat ik hem verkocht heb, is een 6-cylinder toch nog altijd het summum qua rijbeleving.
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                              1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                Snelheden tussen 0 en 100 doe je veel meer dan snelheden tussen 100 en 200. Het grote verschil in tijd voor de 525d wordt trouwens gemaakt eens je ongeveer de 140 gepasseerd bent, dan komt de 525d pas echt in het voordeel tegenover de 520d. Maar... 140 en meer rij je 't best niet al teveel meer in België. Buiten jij natuurlijk, jij bent een held die altijd en overal de putten uit de grond sleurt, enfin zo doe je je toch voor.
                                Ik heb de F31 325d en 320d getest. Het voelbare verschil bij de gangbare snelheden en hernemingen is miniem.

                                Dus, denk eens na voor je nog eens zulke zever verkoopt.

                                Mvg
                                Uwe n47 klinkt volgens u ook als een 6 in lijn naft dankzij een fake 35i uitlaat. Dus, denk eens na voor je nog eens zulke zever verkoopt.

                                Comment


                                • #36
                                  Van 0-100 is het verschil aanzienlijk hoor, verschillende vrienden met 520d (8,5-9sec) die met mij meereden (7 sec) waren serieus onder de indruk. Het is natuurlijk wat je zelf belangrijk vindt, maar meer dan een seconde is in het klassieke stoplichtspurtje (;-)) echt wel duidelijk voelbaar.
                                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                  1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                  Comment


                                  • #37
                                    Inderdaad, meer power én meer koppel, zelfde verbruik, zelfde tax, en als je een goede schadehistoriek hebt scheelt het bij de verzekeraar ook amper.

                                    Dus: als de aankoopprijs niet veel hoger is: doen!
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hoe lang kan je nog wachten?

                                      Omdat mijn firmawagen al te veel kilometers heeft, en er een andere is die er zwaar onder zit krijg ik een 525d Touring met een heel pak opties voor ca 1-2 jaar.

                                      Dat gaat binnen een week of 2-3 gebeuren, dus daarna kan ik iets zeggen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                        Ik heb zelf de 525d (Touring) gehad met 211 PK, het verschil met de 520d is echt wel aanzienlijk, ook door het hogere koppel, terwijl het verbruik vergelijkbaar is.
                                        Maar als het kan, en da's ook de reden dat ik hem verkocht heb, is een 6-cylinder toch nog altijd het summum qua rijbeleving.
                                        Dan zal jij een heel goed ingereden exemplaar tegenover een slak gereden hebben. De cijfers liggen niet ver uiteen en dat zegt genoeg. Het blijft een opgedreven viercilindertje. Maar, als je een 525d kan kopen voor een goede prijs, dan moet je dat doen. Alleszins veel beter dan een 520d doperen.



                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

                                          Uwe n47 klinkt volgens u ook als een 6 in lijn naft dankzij een fake 35i uitlaat. Dus, denk eens na voor je nog eens zulke zever verkoopt.
                                          Dat is waar, ik geef het toe.

                                          Wanneer stel je uw rode 430d GC met rood interieur en nageplaatste M-bumpertjes nu eens voor? Ik zou die nu eindelijk wel eens willen zien, moet een prachtige kar zijn. Ah ja, en 't was een geleasde. Tuurlijk dat. Leasefirma's vinden nageplaatste bumpertjes op rode auto's met rood interieur heel normaal.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X