Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Dan zal jij een heel goed ingereden exemplaar tegenover een slak gereden hebben. De cijfers liggen niet ver uiteen en dat zegt genoeg. Het blijft een opgedreven viercilindertje. Maar, als je een 525d kan kopen voor een goede prijs, dan moet je dat doen. Alleszins veel beter dan een 520d doperen.



    Er zijn 520d's geweest met 150pk, 163pk, 184pk en nu 190 pk.
    Het verschil tussen een 190pk met de 525d zal klein zijn, en tov de 150pk wat groter.
    Zo lang je je in B aan de snelheidsbeperkingen houdt ga de dat verschil amper voelen.

    Het grote verschil zal zich manifesteren boven de 2500t, en in de praktijk gebruik je dat zelden op de gewone weg.

    Comment


    • #42
      Ik bedoelde uiteraard de 184/190 Pk 520d.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Het grote verschil zal zich manifesteren boven de 2500t, en in de praktijk gebruik je dat zelden op de gewone weg.
        Moet van tijd wel ne keer echt goed doortrekken om alles eens door te blazen hee. (heeft wel niks met prestaties te maken ). Schijnt ook voor de injecteurs heb ik eens ergens gelezen.

        Comment


        • #44
          Wees gerust, ik zit elke maand wel eens in Duitsland, en dan is de turbo op temperatuur.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Het grote verschil zal zich manifesteren boven de 2500t, en in de praktijk gebruik je dat zelden op de gewone weg.
            Heb je zelf met beide wagens gereden? Ik wel en kan je stelling niet bevestigen, het verschil lijkt misschien klein op papier maar in de praktijk gaat het om 2 totaal verschillende wagens, waarbij de 525d net de souplesse en kracht biedt die de 520d tekort komt. Er wordt veel over PK gesproken maar onderschat ook de 450 Nm koppel niet tov (ik dacht) 400 Nm in de 520, is meer dan 10% meer en dat voel je goed tijdens het rijden, ook (en vooral) bij lage toeren.
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Wees gerust, ik zit elke maand wel eens in Duitsland, en dan is de turbo op temperatuur.
              Ja, dan zal de buis wel proper geraken . Maar velen doen dat nooit he.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                Is het verschil tussen 520D en 525D niet dat de ene 1 turbo heeft en de andere twee ? Of hebben beiden twee turbo's ?


                Andere inspuiting

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                  Interessant (wel beetje moeilijk voor mij dat Duits, maar versta de hoofdlijnen).

                  Dit wist ik niet: 2,0 l 170 kW (231 PS), 500 NmBearbeiten

                  • F15 als X5 25d (seit 07/2015) [29]
                  • G30/G31 als 525d (seit 07/2017)
                  Zijn al indrukwekkende specs voor een 2.0D, komt al in de buurt van de 3.0D 258 pk en 560 Nm.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

                    Heb je zelf met beide wagens gereden? Ik wel en kan je stelling niet bevestigen, het verschil lijkt misschien klein op papier maar in de praktijk gaat het om 2 totaal verschillende wagens, waarbij de 525d net de souplesse en kracht biedt die de 520d tekort komt. Er wordt veel over PK gesproken maar onderschat ook de 450 Nm koppel niet tov (ik dacht) 400 Nm in de 520, is meer dan 10% meer en dat voel je goed tijdens het rijden, ook (en vooral) bij lage toeren.
                    Nee, ik heb er nog niet mee gereden, maar het koppel verklaart inderdaad het verschil.

                    Comment


                    • #50
                      Ik zou een jonge 20d 190pk verkiezen boven een oudere 25d. B47 heeft goeie loopcultuur en koppel zat, wellicht ook betrouwbaarder op lange termijn.

                      Comment


                      • #51
                        B47 moet je wel echt als een diesel gebruiken. Dat betekent: lange afstanden. Is blijkbaar nogal gevoelig aan korte en koude toestanden, vooral die EGR blijkt nogal snel 'vervelend' te doen. Zal wel iets met die euro 6 norm te maken hebben.

                        Comment


                        • #52
                          Vervelend ding, zo'n EGR klep ... geeft dat geen last in elke wagen op den duur?

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Hoe lang kan je nog wachten?

                            Omdat mijn firmawagen al te veel kilometers heeft, en er een andere is die er zwaar onder zit krijg ik een 525d Touring met een heel pak opties voor ca 1-2 jaar.

                            Dat gaat binnen een week of 2-3 gebeuren, dus daarna kan ik iets zeggen.
                            Laat gerust weten, ik bekijk het dag per dag, doel is rond de zomer toch één gevonden te hebben!

                            Dank allemaal voor jullie advies!

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Ik zou een jonge 20d 190pk verkiezen boven een oudere 25d. B47 heeft goeie loopcultuur en koppel zat, wellicht ook betrouwbaarder op lange termijn.
                              Vanaf maart 2015 is de 25d ook,de b47 motor. Dacht ik..

                              Comment


                              • #55
                                Ik heb juist de sleutels gekregen van "mijn 525d".
                                Ik ga er ca 1 jaar mee rijden, en post na het we wel mijn ervaringen.
                                Die auto zit boordevol opties (prof navi, connected , HUD, Geventileerde zetels met geheugen, Driving assistand, easy entry,...) , de rest moet ik nog uitzoeken.

                                Comment


                                • #56
                                  Dankjewel, laat maar weten hoe je ervaring is en veel plezier ermee!

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Vervelend ding, zo'n EGR klep ... geeft dat geen last in elke wagen op den duur?
                                    Daarom schakelen ze dat bij een 2e hands diesel bijna altijd uit....


                                    Rij al 13 jaar zonder EGR-klep …

                                    Vanaf een moderne Euro 4 benzine, was dat museum stuk immers niet meer nodig (werd opgelost via de variabele kleppen)
                                    • Euro 6 diesels kunnen nog steeds niet zonder...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik had nog nooit last met zo'n museumstuk eigenlijk. En heb toch al een 'paar' auto's gehad met zo'n stuk erin . Ben niet goed op de hoogte maar ik denk dat benzinemotoren dit ook hebben http://insights.tunap.nl/motorvervui...-lost-u-het-op .


                                      Tommie1 Dat easy entrysysteem, is dat het stuur die omhoog gaat (en ik denk ook de zetel maar herinner me vaag dat ik dit heb uitgezet bij de instellingen)?

                                      Comment


                                      • #59



                                        Tommie1 Dat easy entrysysteem, is dat het stuur die omhoog gaat (en ik denk ook de zetel maar herinner me vaag dat ik dit heb uitgezet bij de instellingen)?[/QUOTE]

                                        Stuur gaat inderdaad omhoog, maar ook dat je met de voet de koffer kan open doen, en dat je gewoon de klink moet aaraken om de deuren te openen en sluiten.

                                        Mijn eerste rijgevoel zegt me dat het bij legale snelheden op gewone wegen en een stukje autostrade niet veel verschil geeft in motorgevoel dan bij mijn Audi.
                                        Het is niet ineens zo dat 218pk een ongelooflijk verschil geven tegenover de 163pk (die ik in mijn Audi had).

                                        Volgende week ga ik ca 950 km in Duitsland doen. Daar zou het verschil beter te voelen moeten zijn.
                                        Last edited by Tommie1; 26/01/2018, 17:34.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ha, dat wist ik niet dat dit 1 pakket was, dacht altijd dat dit verschillende opties waren. Op hoge snelheid zal je dat verschil wel voelen volgens mij...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X