Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik heb zelf een 520d 184pk en deze is meer dan vlot genoeg! Als je wil upgraden zou ik enkel de 530d (of sommige 525d met sixpack) overwegen. Dan heb je ook nog eens de sound mee. Laat je niet wijsmaken dat een 520d onder gemotoriseerd is... Ik vind het best wel een snelle auto. Enigste tegenvaller tov mijn oude 525d is de sound.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ik had nog nooit last met zo'n museumstuk eigenlijk. En heb toch al een 'paar' auto's gehad met zo'n stuk erin . Ben niet goed op de hoogte maar ik denk dat benzinemotoren dit ook hebben http://insights.tunap.nl/motorvervui...-lost-u-het-op .
      Uw artikel gaat over oude motoren met directie injectie, maar zo zijn er inderdaad nog te koop…

      Die oude motoren hebben dus:
      • Geen Variabele kleptiming (werken nog met EGR-klep om de schadelijke gassen 2x te verbranden) (VW TSI pas vanaf +/- 2014)
      • Gebruiken altijd alleen directie injectie
        • (+/- 2013) VW, Alfa, Jag(201, Opel waren de eerste om, indirecte injectie bij lage toeren en directie injectie alleen bij + 2500 t/m toe te passen…
      • Gasklep (Alfa 1.4 2.0/Jag 2.0 hebben zelfs geen gasklep meer, zoals een diesel….
      Die motoren herken je aan extra hoog koppel…t.o.v. hun cc (bv: 200 NM voor een 1.0 i 3 cilinder VW of 250 NM voor een 1.4 i Alfa)

      Benzine techniek is dus razendsnel aan het veranderen…. bv Renault TCE 1.2 (antiek) t.o.v. 1.3 (modern)

      .
      Diesels hebben nooit een variabele kleptiming en daarom altijd een EGR-klep, doordat alle fabrikanten sjoemelden, moet die klep niet veel werken….

      Omdat alleen VW zijn software moet aanpassen, komen er nu problemen met die klep omdat ze nu véél meer moet werken (vooral bij korte ritten een probleem) maar daar was die klep niet op voorzien en daarom gaan ze stuk na 1 à 2 jaar (€ 900)



      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        Ik heb zelf een 520d 184pk en deze is meer dan vlot genoeg! Als je wil upgraden zou ik enkel de 530d (of sommige 525d met sixpack) overwegen. Dan heb je ook nog eens de sound mee. Laat je niet wijsmaken dat een 520d onder gemotoriseerd is... Ik vind het best wel een snelle auto. Enigste tegenvaller tov mijn oude 525d is de sound.
        Heb een testrit gedaan met 3GT automaat 190 pk en die viel heel erg goed mee! Denk qua gewicht beetje te vergelijken met de 5 serie ? Iig, de 525 zal misschien nog iets sneller zijn, maar dan bij echt hoge snelheden zoals in Duitsland. Denk dat zelfs een 150 pk met die 8 traps al aangenaam is door z'n koppel.190 is de gulden middenweg, tenzij de 525 echt niet duurder is...
        3.0 drijft de prijs wel op hee.

        Comment


        • #64
          Goh de taksen en BIV spelen in het nadeel van de 3 liters waardoor ze wellicht nog moeilijker te verkopen zijn dan de 2 liters. Er is een overaanbod F10's momenteel waardoor je écht wel koopjes kan doen.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #65
            Dan zou ik niet twijfelen.... Enige verschil in tax is een 500 Euro per jaar.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL
              Dan zou ik niet twijfelen.... Enige verschil in tax is een 500 Euro per jaar.
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
              Er is een overaanbod F10's momenteel waardoor je écht wel koopjes kan doen.
              Ik kan die cryptische codes niet, maar als F10 voor de 6-cil. staat, en ze zijn goedkoop nu, dan zou ik het voor die 500 tax ook niet laten .

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

                Ik kan die cryptische codes niet, maar als F10 voor de 6-cil. staat, en ze zijn goedkoop nu, dan zou ik het voor die 500 tax ook niet laten .

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                Nee F10 is het model van de wagen, niet de motorisatie. De 2.0D is een viercilinder, de 3.0D een zes in lijn. ALs er momenteel een overaanbod in die modellen is, zal je wellicht een 3.0D voor een aangename prijs kunnen kopen en dan zou ik het niet laten voor het verschil van wegentax. Ook het verbruik zal kort bij mekaar liggen, veronderstel ik.
                Ze rijden uiteraard allebei zeer goed. Maar de zwaardere natuurlijk nog een beetje beter... En als ik niet mis ben kan je de 2.0D ook in manuele versnellingsbak vinden, de 3.0D is altijd automatisch. Kan ook een rol spelen voor sommigen.

                Comment


                • #68
                  Een 530d 535d brengt occasie meer op dan een 520d + zijn meestal een pak beter uitgerust.

                  Comment


                  • #69
                    Bij de 525d heb je bij dit model 5 serie zowel eentje met de 3 liter 6cyl als de 2 liter 4cyl. Persoonlijk zou ik geen manuele 5 overwegen. De ZF bak is fenomenaal aangenaam en past perfect bij deze auto. Een manuele is niet geliefd en beduidend goedkoper in occassie.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #70
                      Ik heb mijn 525d nu sinds vrijdag, en de eerste rit door Duitsland zit er op. Het regende wel de hele tijd, dus de top heb ik nog niet gehaald.

                      Behalve dikke velgen is die auto ongelooflijk compleet uitgerust. Nappa leren zetels met geheugen en ventilatie zijn een zaligheid.
                      Sportautomaat en driving assistant met ACC zijn geweldig. In de file tot 60 gaat vrijwel alles vanzelf.
                      De LED met high beam assist geven soms te veel licht als er grote borden langs de weg staan, maar het werkt allemaal heel mooi.

                      De auto toont breder en voelt zwaarder aan dan mijn A6, maar de motor maakt dat helemaal goed.
                      Het verschil tussen deze 218pk en de 163pk is echt wel groot. Vooral boven de 50km/h voel je het verschil wel. Kick down is echt een dikke duw in de rug.
                      Ook bij 180 vol gas geeft nog een voelbare acceleratie, daar trapte mijn A6 zowat op zijn adem.
                      De versnellingsbak is goed, maar ik hield net iets meer van de zachtheid van de multitronic (CVT) in de A6.

                      De MMI vond ik een pak intuitiever dan de iDrive. Ik heb de indruk dat je meer kliks moet doen om.ergens te,geraken.

                      Ik vermoed ook dat er gestuurde dempers op staan, want de auto is bijzonder comfortabel, maar ligt zeer strak op de weg.

                      Dus 525d.... zeker doen als je regelmatig wegen hebt waar je eens kan doorduwen, anders maakt het niet zo’n wezenlijk verschil, en 4000€ zou het mij niet waard zijn bovenop,de,190pk. (Maar het blijft leuk.)




                      Comment


                      • #71
                        Wat vind je van de afwerking tov de A6?
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #72
                          Afwerking van BMW is toch iets minder dan van Audi. Daar moet ik de cliches bevestigen.
                          Je voelt dat aan ieder knoppeke.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Afwerking van BMW is toch iets minder dan van Audi. Daar moet ik de cliches bevestigen.
                            Je voelt dat aan ieder knoppeke.
                            Ja, schijnt dat Audi momenteel wel de beste afwerking biedt van de drievuldigheid.

                            Maar dat van die MMI... daar zou ik je mening graag nog eens horen over enkele maanden. Een systeem wordt je gewoon en overschakelen naar een ander vraagt altijd een gewenningsperiode hee

                            Comment

                            Working...
                            X