Ik heb zelf een 520d 184pk en deze is meer dan vlot genoeg! Als je wil upgraden zou ik enkel de 530d (of sommige 525d met sixpack) overwegen. Dan heb je ook nog eens de sound mee. Laat je niet wijsmaken dat een 520d onder gemotoriseerd is... Ik vind het best wel een snelle auto. Enigste tegenvaller tov mijn oude 525d is de sound.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aankoopadvies BMW 520d vs 525d (F11)
Collapse
X
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk had nog nooit last met zo'n museumstuk eigenlijk. En heb toch al een 'paar' auto's gehad met zo'n stuk erin . Ben niet goed op de hoogte maar ik denk dat benzinemotoren dit ook hebben http://insights.tunap.nl/motorvervui...-lost-u-het-op .
Die oude motoren hebben dus:- Geen Variabele kleptiming (werken nog met EGR-klep om de schadelijke gassen 2x te verbranden) (VW TSI pas vanaf +/- 2014)
- Gebruiken altijd alleen directie injectie
- (+/- 2013) VW, Alfa, Jag(201, Opel waren de eerste om, indirecte injectie bij lage toeren en directie injectie alleen bij + 2500 t/m toe te passen…
- Gasklep (Alfa 1.4 2.0/Jag 2.0 hebben zelfs geen gasklep meer, zoals een diesel….
Benzine techniek is dus razendsnel aan het veranderen…. bv Renault TCE 1.2 (antiek) t.o.v. 1.3 (modern)
.
Diesels hebben nooit een variabele kleptiming en daarom altijd een EGR-klep, doordat alle fabrikanten sjoemelden, moet die klep niet veel werken….
Omdat alleen VW zijn software moet aanpassen, komen er nu problemen met die klep omdat ze nu véél meer moet werken (vooral bij korte ritten een probleem) maar daar was die klep niet op voorzien en daarom gaan ze stuk na 1 à 2 jaar (€ 900)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk heb zelf een 520d 184pk en deze is meer dan vlot genoeg! Als je wil upgraden zou ik enkel de 530d (of sommige 525d met sixpack) overwegen. Dan heb je ook nog eens de sound mee. Laat je niet wijsmaken dat een 520d onder gemotoriseerd is... Ik vind het best wel een snelle auto. Enigste tegenvaller tov mijn oude 525d is de sound.
3.0 drijft de prijs wel op hee.
Comment
-
Goh de taksen en BIV spelen in het nadeel van de 3 liters waardoor ze wellicht nog moeilijker te verkopen zijn dan de 2 liters. Er is een overaanbod F10's momenteel waardoor je écht wel koopjes kan doen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLDan zou ik niet twijfelen.... Enige verschil in tax is een 500 Euro per jaar.Oorspronkelijk geplaatst door BEEMEREr is een overaanbod F10's momenteel waardoor je écht wel koopjes kan doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
Ik kan die cryptische codes niet, maar als F10 voor de 6-cil. staat, en ze zijn goedkoop nu, dan zou ik het voor die 500 tax ook niet laten .
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ze rijden uiteraard allebei zeer goed. Maar de zwaardere natuurlijk nog een beetje beter... En als ik niet mis ben kan je de 2.0D ook in manuele versnellingsbak vinden, de 3.0D is altijd automatisch. Kan ook een rol spelen voor sommigen.
Comment
-
Bij de 525d heb je bij dit model 5 serie zowel eentje met de 3 liter 6cyl als de 2 liter 4cyl. Persoonlijk zou ik geen manuele 5 overwegen. De ZF bak is fenomenaal aangenaam en past perfect bij deze auto. Een manuele is niet geliefd en beduidend goedkoper in occassie.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik heb mijn 525d nu sinds vrijdag, en de eerste rit door Duitsland zit er op. Het regende wel de hele tijd, dus de top heb ik nog niet gehaald.
Behalve dikke velgen is die auto ongelooflijk compleet uitgerust. Nappa leren zetels met geheugen en ventilatie zijn een zaligheid.
Sportautomaat en driving assistant met ACC zijn geweldig. In de file tot 60 gaat vrijwel alles vanzelf.
De LED met high beam assist geven soms te veel licht als er grote borden langs de weg staan, maar het werkt allemaal heel mooi.
De auto toont breder en voelt zwaarder aan dan mijn A6, maar de motor maakt dat helemaal goed.
Het verschil tussen deze 218pk en de 163pk is echt wel groot. Vooral boven de 50km/h voel je het verschil wel. Kick down is echt een dikke duw in de rug.
Ook bij 180 vol gas geeft nog een voelbare acceleratie, daar trapte mijn A6 zowat op zijn adem.
De versnellingsbak is goed, maar ik hield net iets meer van de zachtheid van de multitronic (CVT) in de A6.
De MMI vond ik een pak intuitiever dan de iDrive. Ik heb de indruk dat je meer kliks moet doen om.ergens te,geraken.
Ik vermoed ook dat er gestuurde dempers op staan, want de auto is bijzonder comfortabel, maar ligt zeer strak op de weg.
Dus 525d.... zeker doen als je regelmatig wegen hebt waar je eens kan doorduwen, anders maakt het niet zo’n wezenlijk verschil, en 4000€ zou het mij niet waard zijn bovenop,de,190pk. (Maar het blijft leuk.)
- Likes 1
Comment
-
Wat vind je van de afwerking tov de A6?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAfwerking van BMW is toch iets minder dan van Audi. Daar moet ik de cliches bevestigen.
Je voelt dat aan ieder knoppeke.
Maar dat van die MMI... daar zou ik je mening graag nog eens horen over enkele maanden. Een systeem wordt je gewoon en overschakelen naar een ander vraagt altijd een gewenningsperiode hee
Comment
Comment