Dieselgenagel of het mooie geluid van een driecilinder ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto gekozen, welke brandstof?
Collapse
X
-
Die 1.6 die de TS overweegt is een vierpitter dus heeft er weinig mee te maken.
Maar ik ken niet veel diesels die beter klinken dan een deftige driecylinder naft. mss een B47 of 6-in-lijn wel maar de VAG diesels en N47 klinken niet bepaald verfijnd, geluid binnenin de wagen kan nog enigzins meevallen door de isolatie. in een skoda octavia (geen geweldige isolatie) blijft de 1.0 nog steeds mooi op de achtergrond terwijl het lawaai van de 1.6 tdi nadrukkelijk aanwezig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDie 1.6 die de TS overweegt is een vierpitter dus heeft er weinig mee te maken.
Maar ik ken niet veel diesels die beter klinken dan een deftige driecylinder naft. mss een B47 of 6-in-lijn wel maar de VAG diesels en N47 klinken niet bepaald verfijnd, geluid binnenin de wagen kan nog enigzins meevallen door de isolatie. in een skoda octavia (geen geweldige isolatie) blijft de 1.0 nog steeds mooi op de achtergrond terwijl het lawaai van de 1.6 tdi nadrukkelijk aanwezig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
N47 met fake 335i uitlaat zou hemels klinken volgens sommigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
N47 met fake 335i uitlaat zou hemels klinken volgens sommigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
K zou toch ook graag twee uitlaten laten steken op de mijnen, vind da wel tof qua looks...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaarom is dat belachelijk op een 520D met 190 PK en niet belachelijk op bvb een Renault Talisman 1.6 D met 130 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEn dan kies ik zelf uiteraard om géén dieselgenagel te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMocht ik nu een nieuwe wagen kopen zou ik wellicht ook voor een benzine gaan, uiteraard met meer vermogen dan de dieselversie om het lagere koppel te compenseren.
Je kan natuurlijk ook gewoon een VW of Alfa kopen, voorlopig zijn dat de enige constructeurs die in zowat al hun benzinemotoren, altijd een hoog koppel kunnen leveren, onafhankelijk van PK's...- eventueel de nieuwste Jaguar, Land Rover 2.0 i met de techniek van Alfa…
- als je u haast de laatste Opels met 1.5 1.6 of 2.0
- of de Renault 1.3, want de 1.8 komt nog steeds zo’n 60 NM tekort…
Comment
-
VW zou 'k veel minder vertrouwen in naft. Alfa is niet mis, maar die hebben nog altijd de naam onbetrouwbaar te zijn. Alhoewel het gene ik tegenwoordig lees, wel positief is. Dienen Renault komt inderdaad nog altijd wat koppel tekort. Altijd jammer gevonden dat ze d'r niet gelijk vroeger een zescilinder in aanboden. Die wagen kan dat aan en verdient dat. Maar voor 't moment zoek ik niet te veranderen natuurlijk. Ben heel content met wat da'k nu rij eigenlijk.
Als de mogelijkheid bestaat en er geen elektrisch alternatief komt die de moeite is en qua prijs overeen komt met een gelijkaardig benzine voertuig, dan zou 'k toch graag met een 6 cilinder automaat blijven rijden. Mag benzine zijn. Elektrisch vind ik een goed alternatief omwille van onmiddellijk hoog koppel en hogere vermogens. Maar is nog te vroeg nu. Tegen da'k verander misschien...? Volgende zal wel kleiner zijn omdat we dan altijd met z'n tweetjes erin zitten... En dan zou zo ne SUV wel in het vizier komen.
Comment
Comment