Wij staan op het punt een Peugeot 3008 aan te kopen, GT Line versie. Mijn vrouw rijdt momenteel met een Hyundai IX35 met 1.6 benzine motor. Ze wil heel graag een automaat deze keer, wat de keuze bij de Peugeot beperkt tot de 1.6 benzine of de 2.0 diesel. De diesel valt sowieso af, gezien ze té weinig km doet (10.000/jaar). Dus dan lijkt de 1.2 de meest logische keuze, maar die hebben ze dan weer niet in automaat. Dus dan is enkel de 1.6 beschikbaar. Nu lees ik op internet hier en daar dat de 1.6 in de Peugeot beetje een zorgenkindje was in oudere modellen en dat de automaat niet al te goed zou presteren.
Wat is daar van aan? Is de 1.6 alsnog een goede motor? Of toch maar beter de 1.2 kiezen maar dan manueel (wat bij vrouwlief eigenlijk een no-go wordt dan). Alternatief is de VW Tiguan die mijn voorkeur draagt met de 1.4 motor, maar vrouwlief is nogal verliefd op die Peugeot...
Graag jullie mening!
Wat is daar van aan? Is de 1.6 alsnog een goede motor? Of toch maar beter de 1.2 kiezen maar dan manueel (wat bij vrouwlief eigenlijk een no-go wordt dan). Alternatief is de VW Tiguan die mijn voorkeur draagt met de 1.4 motor, maar vrouwlief is nogal verliefd op die Peugeot...
Graag jullie mening!
Comment