Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008 : 1.2 benzine of 1.6 benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 3008 : 1.2 benzine of 1.6 benzine

Wij staan op het punt een Peugeot 3008 aan te kopen, GT Line versie. Mijn vrouw rijdt momenteel met een Hyundai IX35 met 1.6 benzine motor. Ze wil heel graag een automaat deze keer, wat de keuze bij de Peugeot beperkt tot de 1.6 benzine of de 2.0 diesel. De diesel valt sowieso af, gezien ze té weinig km doet (10.000/jaar). Dus dan lijkt de 1.2 de meest logische keuze, maar die hebben ze dan weer niet in automaat. Dus dan is enkel de 1.6 beschikbaar. Nu lees ik op internet hier en daar dat de 1.6 in de Peugeot beetje een zorgenkindje was in oudere modellen en dat de automaat niet al te goed zou presteren.

Wat is daar van aan? Is de 1.6 alsnog een goede motor? Of toch maar beter de 1.2 kiezen maar dan manueel (wat bij vrouwlief eigenlijk een no-go wordt dan). Alternatief is de VW Tiguan die mijn voorkeur draagt met de 1.4 motor, maar vrouwlief is nogal verliefd op die Peugeot...

Graag jullie mening!

Die oude automaat waar in de pers naar verwezen wordt is niet dezelfde als de huidige op de 3008. Ik heb al met een nieuwe 1.6 hdi gereden met de nieuwe EAT automaat, en die is gewoon zeer goed.
    Het is inderdaad wel vervelend bij Peugeot dat je geen automaat op de tussen modellen kan krijgen, maar als het budget het toe laat, zou ik in ieder geval geen schrik hebben van de 1.6 benzine.

Je vrouw heeft in ieder geval gelijk, qua looks. Dat is geen vergelijk met de Tiguan. Enkel de badge blijft natuurlijk Frans, en daar blijven Vlamingen toch gevoelig aan.

Comment

1.6 is herzien en de automaat is van het nieuwe type
      goede vriend van mij heeft er ook zo ene, mee kunnen rijden en dat is stressloos rijden
      www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt voor de info, eens gebeld naar de dealer en die wist me ook te vertellen dat de EAT8 zeker niet komt voor de 1.6. Dus bestellen dan maar zeker. 50% korting op alle opties, maar geen extra korting mogelijk volgens dealer. Nu goed, volledig uitgeruste GT Line met 1.6 EAT6 komt dan op +- 38.000 euro incl btw, en dat is letterlijk met zowat elke optie denkbaar.

Enige bedenking...vanmiddag offerte laten maken voor de nieuwe Volvo XC40 met vergelijkbare opties, en die zou op nét boven 40.000 euro incl btw komen, weliswaar zonder automaat. En Peugeot vs Volvo... moeilijk.

Comment

Hoewel ik momenteel zelf een zeer tevreden Volvo rijder ben, zou ik in dit geval toch voor de Peugeot kiezen. Zonder of met automaat, is ook appelen met peren vergelijken natuurlijk. Afwerking van de 3008 is trouwens buiten kijf. Die van de Volvo voor verbetering vatbaar, lees ik hier en daar.

Enige voordeel bij de Volvo, lijkt me de restwaarde te zijn. Die zal wel een stuk hoger liggen dan bij de Peugeot.

Comment

Die XC40 is rijkelijk overprijsd.
            Anderzijds, ik zou niet snel 38.000€ uitgeven aan een Peugeot. Waardeverlies is hallucinant.
            Maar ja, wat ga je zeggen tegen een madam die verliefd is op die kar.

Comment

Wel, misschien zeg ik wel "jouw auto is nog goed genoeg, waarom switchen?". Is sowieso een moeilijk segment die SUVs. Ik vind 38.000 euro voor een Peugeot ook veel geld, en hou mijn hart vast voor de restwaarde. Dan denk ik persoonlijk ook wel dat een Volvo of een VW Tiguan om maar iets te noemen zijn waarde veel beter houdt. Maar wij switchen normaal ook niet om de 5j van auto hoor, is nu toevallig dat we er aan denken omdat haar auto 6j oud is maar vooral geen navigatie en andere snufjes hebben en de kinderen wat groter worden en een degelijke SUV wel zo handig zou zijn (ook omdat ik met een berline van werk rijd). Veel auto in die klasse vind je overigens niet voor minder dan 35.000 euro hoor (toch niet met leder, automaat enz)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Die XC40 is rijkelijk overprijsd.
                Anderzijds, ik zou niet snel 38.000€ uitgeven aan een Peugeot. Waardeverlies is hallucinant.
                Maar ja, wat ga je zeggen tegen een madam die verliefd is op die kar.
                als je 41.000 overpriced vindt voor een Volvo, welke woordkeuze zou je dan gebruiken voor de Peug?
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                  Veel auto in die klasse vind je overigens niet voor minder dan 35.000 euro hoor (toch niet met leder, automaat enz)
                  Mazda CX5?

Comment

Een mazda wil ze niet. Moet nog altijd je smaak zijn ook hé, had haar ook een Skoda aangeraden maar dat vond ze ook maar niets na een testrit. De enige auto die haar echt beviel tijdens ritje was de Peugeot 3008 en de VW Tiguan. Maar de VW is natuurlijk veel minder flashy. Een Range Rover Evoque vond ze (surprise) zalig maar dat vind ik véél te duur. Dus dan kom ik op die Volvo... Zal eens de lotto spelen, dan moet ik zo niet twijfelen

Comment

Klopt dat 38.000 Euro voor een 3008 ?

Comment

Zo’n auto’s met met zo’n klein moteurke, met alle respect, maar dat is geen goede combinatie. Misschien om in de stad te rijden, maar dat is het ook.

Comment

Jammer dat de Evoque geen goedkopere benzinemotor heeft. Als je een diesel koopt blijf je mooi rond de 40 k voor een vrij goed uitgerust model...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chielens Bekijk Berichten
                            Zo’n auto’s met met zo’n klein moteurke, met alle respect, maar dat is geen goede combinatie. Misschien om in de stad te rijden, maar dat is het ook.
                            ge hebt er al mee gereden? De 1.2 met 130 pk rijdt geweldig, zelfs als de auto is volgeladen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Waar is den tijd tijd dat ge op Franse merken min. 20 % korting kreeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

als je 41.000 overpriced vindt voor een Volvo, welke woordkeuze zou je dan gebruiken voor de Peug?

Zottekes overprijsd misschien....

Comment

Zo’n frame en zo’n kleine motorblokjes, ik ben daar klassiek in en geloof er niet in. Als stadsrijder en op vlakke wegen ok. Maar als je regelmatig op reis gaat naar bepaalde gebieden zeker welkom.

Comment

In een 308 zou ik er zeker mee rijden met een 1.2, maar niet in een hoger segment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

ge hebt er al mee gereden? De 1.2 met 130 pk rijdt geweldig, zelfs als de auto is volgeladen.
                                      Met alle respect, maar dat is het niet. De 1.2 is een fijne motor maar véééééééél te licht voor dergelijke wagens. Presteren doet hij wel, helaas moet je hiervoor te hoog in toeren gaan (resultaat: niet relaxerend rijden, hoog verbruik (downsizing logics), levensduur (?), ...).
                                      En dat schakelen bij dergelijke kleine motoren is echt vermoeiend.

De 1.6HDI in de vorige 3008 was ook heel frusterend om mee te rijden (dood onder 2000 toeren).

Ik zou het ook niet overwegen mocht je om de 4-tal jaren veranderen van wagen wegens de enorme waardedaling. Indien je van plan bent om hem lang te houden lijkt een fully-loaded exemplaar €38.000 wel geen slechte deel uiteraard! De combo automaat en 165pk zal hoogstwaarschijnlijk wel niet onaangenaam zijn om mee rond te toeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Waar is den tijd tijd dat ge op Franse merken min. 20 % korting kreeg.

Of voert die verkoper zo'n protestactie zoals dienen treinbestuurder die veel te traag reed om z'n ontslag te krijgen en geeft hij geen kortingen meer ?

Comment

Working...
                                        X