Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008 : 1.2 benzine of 1.6 benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Om slechts 10000 km/jaar te rijden zou ik zeker voor de 1.2 gaan. (véél beter rendement) Vlak onder de GT uitvoering kan je die wel met automaat krijgen...Tenslotte heeft een 3008 weinig met GT te maken...

    De 1.6 heeft het rendement van een 1.3., want alle 1.4 van de betere concurrentie, leveren immers meer koppel en halen hun max. vermogen al bij een 1000 tot 500 lager toerental

    Om in de stad te rijden, aan lage toerentallen met een automaat, zal de 1.6 trager opwarmen en dat zorgde net voor alle problemen: met distributieketting, verstopte charterventilatie / olie smering. (alvast tot 2013 zie ander bericht Picasso)

    Comment


    • #22
      ik zou op zo'n nieuwe 1.6 ook nog steeds niet gerust zijn hoor.
      Ik zou dan ook voor de 1.2 gaan.
      Reviews zijn er positief over.
      bv. https://www.autoweek.nl/autoreview/4...tech-130-2017/

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Bedankt voor de info, eens gebeld naar de dealer en die wist me ook te vertellen dat de EAT8 zeker niet komt voor de 1.6. Dus bestellen dan maar zeker. 50% korting op alle opties, maar geen extra korting mogelijk volgens dealer. Nu goed, volledig uitgeruste GT Line met 1.6 EAT6 komt dan op +- 38.000 euro incl btw, en dat is letterlijk met zowat elke optie denkbaar.

        Enige bedenking...vanmiddag offerte laten maken voor de nieuwe Volvo XC40 met vergelijkbare opties, en die zou op nét boven 40.000 euro incl btw komen, weliswaar zonder automaat. En Peugeot vs Volvo... moeilijk.
        €38000 voor de peugeot 3008 is wel heel erg pittig. Zeker van dat ge alle korting eruit geslagen hebt?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
          Een mazda wil ze niet. Moet nog altijd je smaak zijn ook hé, had haar ook een Skoda aangeraden maar dat vond ze ook maar niets na een testrit. De enige auto die haar echt beviel tijdens ritje was de Peugeot 3008 en de VW Tiguan. Maar de VW is natuurlijk veel minder flashy. Een Range Rover Evoque vond ze (surprise) zalig maar dat vind ik véél te duur. Dus dan kom ik op die Volvo... Zal eens de lotto spelen, dan moet ik zo niet twijfelen
          Zelf heb ik de Tiguan en ben er enorm tevreden van. Restwaarde moet ik me niets van aantrekken, maar die zal binnen een paar jaar nog wel meevallen.
          Voor mij was de keuze tussen een duitser of een PSA wagen snel gemaakt, na een zeer onaangename ervaring met de DS5. Maar toen was er ook nog niet veel te doen rond de nieuwe 3008 en 5008. Want tegenwoordig moeten ze voor de duitsers niet meer onderdoen qua snufjes en uitrusting. Dus moest ik nu moeten kiezen, zou ik mss ook wel twijfelen. Maar dan eerder wel voor de 5008 omdat ik de Tiguan toch ietske te klein vind

          Ik kan ook geen prijzen vergelijken die gij hebt voor de tiguan, maar mijne Tiguan zat zelfs justekes onder de €37000 met rijkelijke uitrusting (leder, navigatie, pano dak, 360° view, ACC, automatische koffer, ..). En dat voor een 2.0diesel wel. Echter zijn ze al 2 of 3 x opgeslagen op een jaar tijd en denk ik dat mijne nu momenteel al €1500 of meer duurder gaat zijn. En dat is firmawagen. Die kortingen liggen ietske hoger. Dus ja, als ge dan de 3008 en Tiguan gaat vergelijken, dan lijkt die 3008 idd wel vrij duur en kan men inderdaad vraagtekens maken bij de restwaarde. Dus aan het einde van de rit kan het zijn dat de Tiguan u minder gekost gaat hebben.

          Ik ga u ook niet adviseren om voor de Tiguan te gaan, want ik zou in een huidige periode misschien zelf ook getwijfeld hebben. Kans is groot dat ik voor dezelfde prijs toch wat meer uitrusting nog gaat hebben op de Peugeot in de mate dat dat kan. Want de fransen hebben vaak beperkte optielijsten omdat ze veel van de uitrustingen in hun 'uitvoeringen' steken. Bij de duitsers zijn dat lijsten waar ge 's nachts nog wakker van ligt

          Gewoon eens met beiden een deftige proefrit doen van een dag lang en zien wat het hartje dan zegt.

          Comment


          • #25
            Mooie reply en bedankt voor de info. Ook eens binnengelopen bij Mercedes en die GLA valt eigenlijk ook best mee qua prijs met kortingen. De Peugeot is echt niet goedkoper te vinden (al 3 garages gedaan), ze zijn zéér karig met kortingen bij Peugeot door die 50% op opties actie.

            Comment


            • #26
              Da's wel straf eigenlijk, want in fleet geven ze bovenop die 50% regel zo maar even 14%.
              Als particulier word je wel heel erg afgestraft dan.

              Comment


              • #27
                De GLA gaat wss wel stuk duurder zijn met gelijke opties. En de GLA is echt wel klein.

                Ik vind het ook raar van die kortingen, maar er is wel een verschil tussen fleet of particulier. Wij kregen bij onze vorige citroëngarage 17,20% korting. Bij de huidige weet ik niet, want er zijn geen Citroëns meer besteld sinds ik hier de carpolicy heb kunnen omsmijten. Zelfs de persoon die hier de auto's regelt en steevast bij Citroën zwoer, heeft nu zelf een Peugeot 3008 besteld
                Maar de peugeot garage is van dezelfde als waar nu al onze citroën camionetten en resterende auto's nog op onderhoud gaan.

                Maar dacht dat ge als particulier idd al snel aan 12 à 14% geraakte. Ofwel is het model te populair.

                Comment


                • #28
                  Tja als er naar een bepaald model meer vraag is dan dat ze kunnen produceren heeft het geen zin om met kortingen te smijten.
                  Vermoed dat vroeger ze sommige andere modellen minder goed verkocht kregen, gezien het al wel eens kortingen dierf regenen bij peugeot ...
                  de 3008 is een verkoopstopper klaarblijkelijk.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Tja als er naar een bepaald model meer vraag is dan dat ze kunnen produceren heeft het geen zin om met kortingen te smijten.
                    Vermoed dat vroeger ze sommige andere modellen minder goed verkocht kregen, gezien het al wel eens kortingen dierf regenen bij peugeot ...
                    de 3008 is een verkoopstopper klaarblijkelijk.
                    Bij VW doen ze zelfs niets met de kortingen en slaan ze gewoon op Toen ik offerte liet maken in eind juli 2016 voor de Tiguan, kreeg ik in de 2 garages waar ik was gaan horen, dat de offerte maar geldig was tot 20 september en dat er vanaf 21 september 1,5% bij kwam. Ik lachte ermee met de vraag of ze daarvoor een bestelling lieten vallen, en in beide garages was het 'ja'.
                    En dacht dat ze ondertussen nog al eens een opslag hebben doorgevoerd.

                    Comment


                    • #30
                      Idd bij VW loopt het de spuigaten uit.. heb speciaal nog in februari 2017 besteld omdat in maart al een verhoging er aan kwam. in september was er idd ook nog één.
                      en korting blijft meestal beperkt tot 5,5% en een 'salonbonus', 'lanceerbonus','lentebonus','zomerkorting','terug naar school premie' van 1500 euro ofzo.
                      Soms worden de optiepakketten wel interessanter gemaakt als een model al wat langer op de markt is.

                      Comment


                      • #31
                        Merken als Range Rover en Audi geven blijkbaar meer korting dan Peugeot... Vraag me af hoelang ze dit zullen volhouden eigenlijk. Fransen zijn altijd een kortingsmerk geweest.
                        Op de nieuwe Espace vanaf het begin 5000 Euro ongeveer.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          . Bij de huidige weet ik niet, want er zijn geen Citroëns meer besteld sinds ik hier de carpolicy heb kunnen omsmijten. Zelfs de persoon die hier de auto's regelt en steevast bij Citroën zwoer, heeft nu zelf een Peugeot 3008 besteld
                          Is er dan een verschil tussen Peugeot en Citroën.... de invoerder is alvast dezelfde....

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                            Mooie reply en bedankt voor de info. Ook eens binnengelopen bij Mercedes en die GLA valt eigenlijk ook best mee qua prijs met kortingen. De Peugeot is echt niet goedkoper te vinden (al 3 garages gedaan), ze zijn zéér karig met kortingen bij Peugeot door die 50% op opties actie.
                            Je kan ook een bij Opel gaan kijken naar de Grandland x met 1.2 Automaat....

                            Een GLA is voor de binnen afmetingen, bijna te vergelijken met een 2008....

                            Comment


                            • #34
                              Tja die GLA is dan wel een ander niveau qua afwerking dan een 2008. Hangt er beetje vanaf waar uw prioriteiten liggen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Merken als Range Rover en Audi geven blijkbaar meer korting dan Peugeot... Vraag me af hoelang ze dit zullen volhouden eigenlijk. Fransen zijn altijd een kortingsmerk geweest.
                                Op de nieuwe Espace vanaf het begin 5000 Euro ongeveer.
                                Toen ik eens ging vragen voor de Espace, kreeg ik zonder dat ik uberhaupt naar een korting vroeg, al 15%. Weet nu niet hoeveel mijne collega op zijne Talisman heeft gehad, maar denk gewoon 15% omdat hij nu niet bepaald het type is om het onderste uit de kan te halen.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                  Is er dan een verschil tussen Peugeot en Citroën.... de invoerder is alvast dezelfde....
                                  Dat niet, maar onze vorige garage deed 'enkel en alleen' citroën. En dus wilde zij dat er alleen citroën binnen kwam. Dus ging ik er vanuit dat ze nu ook Citroën ging blijven rijden. Maar ze heeft ne nieuwe vriend die daar wat meer op let, en denk dat hij wat gepushed heeft voor een kleine SUV

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Tja die GLA is dan wel een ander niveau qua afwerking dan een 2008. Hangt er beetje vanaf waar uw prioriteiten liggen.
                                    GLA kunt ge ook niet echt een SUV noemen. De 2008 ook niet. Eerder crossovers. Maar had ook al eens gekeken toen voor de GLA, maar vond die enorm duur voor zo klein te zijn. De CLA SB had ik meer plaats en uitrusting voor dezelfde prijs.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Mijn vrouw heeft net een Seat Arona als bedrijfswagen besteld. 115PK DSG benzine, move versie. Zo'n beetje full option.
                                      Moet zeggen dat ik dat echt een ongelofelijk goede value for money vond.

                                      Zij heeft hem nog aftermarket via Seat laten uitrusten met lederen binnenbekleding.


                                      In jouw geval zou je de Ateca dan misschien ook eens kunnen overwegen.
                                      Design weegt misschien niet op tegen een 3008, maar zeker eens bekijken zou ik zeggen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Mijn vrouw heeft net een Seat Arona als bedrijfswagen besteld. 115PK DSG benzine, move versie. Zo'n beetje full option.
                                        Moet zeggen dat ik dat echt een ongelofelijk goede value for money vond.

                                        Zij heeft hem nog aftermarket via Seat laten uitrusten met lederen binnenbekleding.


                                        In jouw geval zou je de Ateca dan misschien ook eens kunnen overwegen.
                                        Design weegt misschien niet op tegen een 3008, maar zeker eens bekijken zou ik zeggen.
                                        Ateca is nog kleiner dan de Tiguan. Beter voor de Kodiaq gaan dan

                                        Comment


                                        • #40
                                          Als je voor een 3008 shopt, valt de Ateca toch perfect te vergelijken, denk ik.

                                          Lengte Ateca 4.36m, 3008 :4,44m
                                          Wielbasis Ateca 2.64m , 3008 : 2,68m

                                          Je komt in ieder geval met een pak minder weg voor een 1.4 DSG automaat 150 PK, dan bij de Peugeot, lijkt mij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X