x
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 Berline 1.4 TFSI Attraction
Collapse
X
-
Je betaalt sowieso "veel" voor een audi. Als je puur qua opties, ruimte en prijs gaat bekijken is deze wagen zeker duur. Daar staat tegenover dat het wel ook zijn voordelen heeft. Afwerking is top, zijn goed uitgedachte interieuren, best betrouwbaar en een deftige restwaarde. Ook qua onderhoud is audi wel een dure wagen.
Free image hosting and sharing service, upload pictures, photo host. Offers integration solutions for uploading images to forums.
Bezine zal inderdaad het interessantste zijn. En qua alternatief, tja... Wat vind je belangrijk? Wat zoek je in een wagen?
-
Bepaalde opties die je zeker zou willen hebben?
En ook zeker dat je zoveel uit wilt geven aan een eerste wagen? Ik had achteraf eigenlijk spijt dat ik "veel" (minder dan u, maar toch genoeg) had uitgegeven aan mijn eerste wagen ipv eerst met een oud scheurding rond te rijden als het nog gaat. Eenmaal je bepaalde opties gewoon bent kun je moeilijk terug naar zoiets. (En het is gewoon "veel" geld als je pas begin te werken, maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk. )
Comment
-
Het is zeker een goeie wagen en goed uitgerust. Maar idd, je betaalt er een 'audi' prijs voor en eigenlijk rijdt het niet beter dan een golf die technisch identiek is.
Er zijn zeker alternatieven. Bv een alfa giulietta of een BMW 1 als je een sportieve wagen zoekt.
Of deze mooi uitgeruste golf met 140pk :
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...1adf?cldtidx=1
Of.. een klasse groter? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3c63?cldtidx=7Last edited by sunking; 16/01/2018, 00:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDie Golf is toch geen meerwaarde ? Voor dezelfde prijs een jaar ouder dan de A3 en die is dan toch wel leuker. En de Golf komt niet van een merkdealer.
Ik vind een sedan ook niet praktisch (krap vanachter). Dus mijn keuze is duidelijk.Last edited by sunking; 16/01/2018, 11:18.
Comment
-
Zuiniger niet, tenzij misschien door de cylinderuitschakeling, sneller wel. Je verwacht het misschien niet van mij maar ik geef ook om prestaties.
Al op verschillende fora gelezen dat de 125pk 1.4 eigenlijk nauwelijks vlotter is dan de 1.2 . Dit werd ook bevestigd op een testrit die ik zelf met een A3 1.4 125pk gemaakt heb.
Maar langs de andere kant is die 125pk geen slak uiteraard. Naar mijn gevoel krijg je bij die golf wat meer waar voor je geld, maar dat is mijn mening. Dus ik kan uw vraag niet beantwoorden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seba123 Bekijk Berichten
Denk dat navigatie, bluetooth en parkeersensoren achteraan voldoende zijn, alles wat er bijkomt is mooi meegenomen. Het is mijn eerste auto maar rij wel al een 3 tal jaar met de wagen van mijn pa rond ( een rover 45 van 2000) dus heb wel al een tijd met een scheurding gereden
Een volkswagen golf is zeker ook een optie, heb echter nog niet echt iets interessants gevonden (iets in de buurt, garage, etc.)
Mazda 3 Pulse Edition 2.0 120pk, zou je nieuw voor ongeveer een 20k moeten kunnen kopen denk ik.
Als je 2de hands kijkt kun je beter uitgerust en/of goedkoper gaan, maar persoonlijk vind ik 2017 update echt wel de moeite kwa uitzicht (en andere kleine verbeteringen zoals wat extra snufjes en betere isolatie).
Comment
-
Ik zou een Seat kopen Ibiza FR 1,5TSi 150pk 7,7sec 0 tot 100 heeft ook cillinder uitaschakeling met de kortingen dat ze geven kom je rond de prijs van de Audi en het is een Nieuwe, je mag draaien en keren hoe je wilt nieuw is nieuw en altijd beter dan jonge occasie . Ik denk dat zelfs de 1,0TSI met 95pk of 115pk voldoende is de 115pk doe 9sec 0 tot 100 best snel voor een 1,0 weegt dan ook maar 1122kg.Ik persoonlijk vind de nieuwe Ibiza prachtig , bekijk die is .
Comment
-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3-e250040ab121
of de nieuwe polo... is een stuk grote geworden.
Comment
-
Met dat budget zou ik toch ook voor iets spannender kijken (je bent nu nog jong). Desalniettemin is de Audi A3 berline geen verkeerde keuze uiteraard!
Wat wens je? (rijd je meestal alleen, automaat of handmatige versnellingsbak, comfort of sportief geveerd, 'snel', ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenIk zou voor een driecilinder gaan.
Comment
-
Niets mis met een driecylinder tot +/- 130 pk. Meer koppel dan een viercylinder met dezelfde cc/pk. En dus vlotter in het dagelijks verkeer.
Maja zolang as ge daar maar mee kunt lachen zeker?
Bj. 2017, officiele dealer: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...51e?cldtidx=16Last edited by sunking; 17/01/2018, 01:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seba123 Bekijk BerichtenSinds kort een werkmens geworden en op zoek naar m'n eerste wagen, en heb m'n oog op deze laten vallen (occasie) :
Audi A3 BERLINE 1.4 TFSI Attraction
Benzine
46 000 KM
2014
92kW 125 PK
1395 CC
Prijs: €17450 bij een erkende Audi-verdeler met 2 jaar Audi approved plus garantie.
De wagen heeft redelijk wat opties (Navigatie, bluetooth, cruise control, zetelverwarming, xenon, LED dagrijlichten, PDC achteraan, .. )
Heb ondertussen al redelijk wat review-sites afgeschuimd en behalve hier en daar het commentaar dat de wagen een overpriced VW Golf is lijken de meeste het unaniem eens te zijn dat het een goede wagen is. Heb er ondertussen een testrit mee gedaan en vond het alleszins zalig rijden...
Maar dat gezegd zijnde ben ik verder een leek op autovlak en voor ik tot aankoop zou overgaan vraag ik het graag nog eens aan de experts: Wat zijn de ervaringen met deze wagen? Is het een correcte prijs? M'n woon-werkverkeer is 30km per dag dus ik denk dat benzine beste keus is? Is er een beter alternatief in deze prijsklasse?
Alvast bedankt voor uw tijd en raad!
Als eerste wagen wil geen auto kopen bij een vage handelaar....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Bj. 2017, officiele dealer: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...51e?cldtidx=16
Comment
Comment