Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Fabia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Skoda Fabia

    Beste heren,

    Ik overweeg de aankoop van een nieuwe Skoda Fabia Combi, 1.0 TSI 81kw met een DSG 7.

    De wagen zal door omstandigheden maar 5 maanden per jaar gebruikt worden met een maximum van 12.000 kilometer.

    Ik begrijp dat deze motor vrij nieuw is. Met in het verleden de problemen met de TSI motoren ben ik eerlijk gezegd wel wat terughoudend voor deze aankoop.

    Wat vinden jullie hiervan? Heeft iemand ervaringen?

    Kan je bij Skoda extra garantie aankopen? Niks terug te vinden op de website?

  • #2
    Volgens mij kan je enkel extra garantie bekomen met een onderhoudscontract.
    Heb zelf een 1.0 TSI, bij mijn weten zijn de nieuwe TSI's goed, in die zin dat ze geen ketting meer hebben die kan stuk gaan.
    Maar als je 't niet vertrouwt, kan je dan niets kopen dat een meer bewezen techniek heeft?

    Comment


    • #3
      Het is eigenlijk het enige wat een beetje in het budget past. Een combi in het B segment. Het moet een station zijn, mijn rolstoel moet er in kunnen.

      Niet vertrouwen is niet echt het woord, het is meer wat terughoudendheid door onwetendheid. Daarom dat ik graag hier luister naar wat de ervaring is met bvb een DSG 7 en eventueel een 1.0 TSI.

      Ik heb nu een Polo van 2002 met een 1.2 erin. Die stonden ook bekend in de begin jaren voor kettingproblemen. 16 jaar later draait dat bakje nog altijd probleemloos.

      Hoe zit het met olieverbruik bij jouw auto? Hoeveel kilometer heb je er op staan?

      Comment


      • #4
        Is nog nieuw (mei 2017) dus ik kan er nie veel over zeggen.
        Ik moet mijn olie eens dringend peilen want zit al op 15000 km ma vorige keer was t nog meer dan voldoende.
        Mijn DSG7 doet het ook prima, een aantal van de problemen die er vroeger waren zijn opgelost maar je hoort nog wel af en toe dat ze toch al voor de 100.000 km een nieuwe koppeling nodig hebben. Het blijft een droge koppeling die het door het snelle schakelen stevig te verduren krijgt.

        Comment


        • #5
          m'n schoonmoeder heeft een model 2017 , 1.2 (4cilinder) / 110pk met DSG , ondertussen heeft ie een dikke 12K probleemloos gelopen , we zijn wel afgegaan van de LongLive en houden nu de interval op 10K / jaarlijks .


          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

          Comment


          • #6
            [QUOTE=sunking;n6348945]Is nog nieuw (mei 2017) dus ik kan er nie veel over zeggen.
            Ik moet mijn olie eens dringend peilen want zit al op 15000 km ma vorige keer was t nog meer dan voldoende.


            Meer dan voldoende, dus hij had wat verbruikt?


            Comment


            • #7
              Ik zou ook sowieso 1x per jaar gaan.

              Comment


              • #8
                Ik weet het niet want weet niet exact hoeveel er in t begin inzat.
                Een auto die 0,0 olie verbruikt bestaat niet maar bij de ene moet je na 10.000 km al bijvullen en bij de andere staat hij nog steeds boven het minimum als je op onderhoud gaat. Als je tussen twee beurten in (rond 15000 km) wat moet bijvullen is dat niks om je zorgen over te maken. Seffens zelf eens nakijken, zal t weten te zeggen.

                Comment


                • #9
                  Mijn vrouw rijdt met een Fabia 1.0 TSI zesbak die dagelijks voor woon/werkverkeer wordt gebruikt 30 km h/t. Aangenaam wagentje om mee re rijden, met de nodige ruimte. Wel voor zekerheid met onderhoudscontract gekocht na het lezen van de nodige commentaren ivm TSI zeker op Nederlandse sites gekeken omdar Nederland an eventjes een echt benzineland is. Leuk wagentje, enkel het verbruik is redelijk wat hoger dan wordt opgegeven.

                  Comment


                  • #10
                    Dank jullie wel voor de reacties! Verbruik maakt mij niet zo erg veel uit, zeker niet voor de kilometers die de auto op jaar basis gaat doen.

                    Uiteraard, maar er is een verschil tussen olieverbruik en olieverbruik. Een half litertje op 15.000 km is niks.

                    Is dat iets interessant dat onderhoudscontract? Met hoeveel verlengen ze dan je garantie?

                    Comment


                    • #11
                      Simpel je garantie loopt zolang je onderhoudscontract loopt. Dus het contract voorziet gewoon in alle herstellingen. Hoe langer het contract, hoe duurder, want hoe ouder de wagen, hoe meer kans op herstellingen.. Het is zaak om het contract niet langer te nemen dan dat je de auto wil houden. Want stel je neemt een contract voor 10 jaar, dan zal je een vrij hoog maandelijks bedrag moeten betalen (meer dan bij een contract voor 5 jaar), maar als ge dan toch na 5 jaar zegt, ik doe de auto weg en zet het contract vroegtijdig stop, dan heb je die dure premies wel betaald, maar je krijgt er niks van terug. En als ge zegt, pff de eerste jaren heb ik zo'n contract ni nodig, en ik wil het pas later laten ingaan (wanneer de kans op herstellingen groter is), dat gaat niet geloof ik. Ik neem nooit een contract want uiteindelijk win je er bijna nooit iets mee.

                      Comment

                      Working...
                      X