Dag allemaal
Ik ben een aankoop van een nieuwe wagen aan het overwegen en ik zie de cijfertjes op papier, maar weet niet goed hoe ze te interpreteren. Hier komt mijn vraag:
Momenteel rij ik met een Dacia Logan MCV en daar kom ik in het dagelijks leven goed mee rond. Ik merk alleen dat het in Oostenrijk of met de caravan erachter wat nipter wordt. Over het verbruik (vooral op de autosnelweg) ben ik ook niet tevreden. Ik ben nu naar een Renault Mégane Grandtour gaan kijken en die biedt precies wat meer power, maar ik weet niet in welke mate ik dat in praktijk voel, want die auto is van 'kas' ook wat zwaarder. Speelt dat een rol?
Ter vergelijking, hieronder de voornaamste gegevens van de twee auto's:
LOGAN MCV 1.6 benzine
1598 cc
5 versnellingen
64KW/84PK bij 5500 tr/min
135 NM
Geremde aanhangwagen max.1300kg
Leeggewicht 1240kg
Theoretisch verbruik ca.7,5l/100km
Mégane Grandtour TCE100 (benzine)
1198 cc
6 versnellingen
74KW/101PK
175 NM bij 1500 tr/min
Geremde aanhangwagen max.1700kg
Leeggewicht1366kg
Theoretisch verbruik ca. 5,4l/100km
DUS: Is hetgeen ik win de aankoop waard? Of ga ik dat verschil maar miniem voelen?
Alvast bedankt!
Ik ben een aankoop van een nieuwe wagen aan het overwegen en ik zie de cijfertjes op papier, maar weet niet goed hoe ze te interpreteren. Hier komt mijn vraag:
Momenteel rij ik met een Dacia Logan MCV en daar kom ik in het dagelijks leven goed mee rond. Ik merk alleen dat het in Oostenrijk of met de caravan erachter wat nipter wordt. Over het verbruik (vooral op de autosnelweg) ben ik ook niet tevreden. Ik ben nu naar een Renault Mégane Grandtour gaan kijken en die biedt precies wat meer power, maar ik weet niet in welke mate ik dat in praktijk voel, want die auto is van 'kas' ook wat zwaarder. Speelt dat een rol?
Ter vergelijking, hieronder de voornaamste gegevens van de twee auto's:
LOGAN MCV 1.6 benzine
1598 cc
5 versnellingen
64KW/84PK bij 5500 tr/min
135 NM
Geremde aanhangwagen max.1300kg
Leeggewicht 1240kg
Theoretisch verbruik ca.7,5l/100km
Mégane Grandtour TCE100 (benzine)
1198 cc
6 versnellingen
74KW/101PK
175 NM bij 1500 tr/min
Geremde aanhangwagen max.1700kg
Leeggewicht1366kg
Theoretisch verbruik ca. 5,4l/100km
DUS: Is hetgeen ik win de aankoop waard? Of ga ik dat verschil maar miniem voelen?
Alvast bedankt!
Comment