Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane Grandtour TCE100 vs Dacia Logan MCV 1.6 mpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Een gerobotiseerde versnellingsbak is zalig om mee te rijden.
    Ik heb nu mijn tweede en ik wil eigenlijk niks anders meer.
    Bij de C4 was het enige nadeel dat de robot zelf laten schakelen niet zo goed ging, maar dan neem je dat gewoon in eigen handen met de flippers aan het stuur.
    De Megane nu doet het zo goed dat ik geen moeite doe om zelf nog te schakelen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #22
      de 1.2 driepitter van peugeot is wellicht inderdaad beter dan de 1.2 vierpitter van renault.

      Comment


      • #23
        Diesel kenners gooien graag alle moderne benzine motoren op 1 hoop…
        • Die 1.6 (+/-160 pk) THP van PSA/ BMW was voor koppel, vermogen en rendement, al een museum stuk bij de lancering…
          (oude Opel 1.6 T i deed het 3 jaar vroeger al beter)
        • Ook de 1.2 i TCE van Renault, heeft natuurlijk wel meer koppel als de 1.6 i uit de Dacia, maar gaat dit jaar ook al naar het archief voor de nieuwe 1.3.
        De meeste grote diesel fabrikanten, hebben nog niet veel moderne (basis) benzinemotor…. (Mercedes gaat shoppen bij Renault)
        De pioniers waren:
        • VW 1.0 1.4 1.5 2.0 (met eerst 8 jaar sukkelen)
        • Alfa 1.4 1.7 2.0 (2 jaar sukkelen)
        • Opel 1.5 1.6 2.0 (oorspronkelijk Saab techniek) (zullen in de toekomst niet meer in Europa verkocht worden...)
        Nadien kwamen (moeten hun betrouwbaarheid nog bewijzen)
        • Peugeot 1.2
        • Renault 1.3
        • Jag + LR 2.0 (kochten Alfa techniek)
        • Honda 1.0
        • Ford 1.5 (bijna..)
        O.a. Toyota en Hyundai gebruiken hybride techniek om koppel toe te voegen….
        • De rest loopt gewoon achterop, wat je al 3 jaar aan hun beurskoers kan zien….
        De basis 1.5 i BMW heeft bijna 25% koppel te kort t.o.v. de concurrentie… (idem voor 2.0 i basis)
        Last edited by quovadis; 18/01/2018, 13:18.

        Comment

        Working...
        X