Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling wetgeving aankoop en verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Versoepeling wetgeving aankoop en verkoop

Eind vorig jaar las ik dat de wetgeving omtrent autohandelaar zou versoepelen en dat iedereen auto's zou kunnen aankopen en verkopen. Wat is daar nu van waar en hoe zit het in elkaar qua import-export en garantie en dergelijke?
    Ik heb een bedrijfje maar geen attest of dergelijke van autohandelaar maar wil auto's gaan importeren en uiteraard verkopen.

Om het ondernemerschap te promoten heeft de regering in al zijn wijsheid besloten een hoop beroepen vrij te stellen van enige vorm van beroepskennis of vereiste diploma's. Daarom zal iedereen binnenkort nieuwe en 2dehands wagens kunnen gaan verkopen. Of dit een verbetering is durf ik sterk te betwijfelen.

Garantieregels blijven uiteraard gelden want zijn opgelegd door Europa.

De nieuwe regels zijn ingegaan per 1 januari 2018.

Starten met je eigen zaak op administratief vlak is relatief eenvoudig. Toch zijn er een aantal formaliteiten die je moet vervullen. Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen.

Comment

Inderdaad geen verbetering. Men zal het aantal faillisementen binnen een paar jaar weer zien stijgen. Zie toch een aantal beroepen waar een zekere basiskennis onontbeerlijk is.
      Als ik het goed versta mag iedereen van vandaag op morgen dus bvb een traiteurszaak openen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multiplis Bekijk Berichten
        Eind vorig jaar las ik dat de wetgeving omtrent autohandelaar zou versoepelen en dat iedereen auto's zou kunnen aankopen en verkopen.
        Een linkje naar de bron ?

Comment

Ik denk dat Philippe Muyters de regels heeft aangepast. Waarschijnlijk vind je wel iets op zijn site?

Comment

Daar komen we tenminste mee vooruit, bedankt.

Comment

Working...
            X