Hallo
Mijn huidige wagen wordt dit jaar 13 jaar, het gaat om een Ford Focus 2, 1.8TDCI (Diesel) met 145 000 km op de teller, het is een EURO 4 + nog in goede staat.
Verzekering betaal ik 440euro per jaar
Verkeers belasting : 325 euro per jaar
Nu moet ik dit jaar nog 2 nieuwe banden laten leggen 18" + schokdempers achterzijde zijn ook aan vervanging toe.
Wat zou ik nu best kunnen doen, vanaf 2020 mag ik niet meer in Antwerpen binnen met de wagen, niet dat ik daar zoveel kom.. maar je moet er toch weer rekening mee houden! Sommige zeggen je kan hem beter verkopen en kijken voor een nieuwe of een jonge tweedehands benzine, want na 2020 geraak je er niet meer vanaf wegens diesel??. Ik ben zelf niet echt nieuwsgezind, zolang de wagen inorde is, en de kosten mee vallen dan is het voor mij OK. Maar nu met die nieuwe wet van EURO normen stel ik mij hier wel vragen bij of het beter zou zijn om hem eventueel te verkopen? Of anders helemaal op te rijden?
Bart
Mijn huidige wagen wordt dit jaar 13 jaar, het gaat om een Ford Focus 2, 1.8TDCI (Diesel) met 145 000 km op de teller, het is een EURO 4 + nog in goede staat.
Verzekering betaal ik 440euro per jaar
Verkeers belasting : 325 euro per jaar
Nu moet ik dit jaar nog 2 nieuwe banden laten leggen 18" + schokdempers achterzijde zijn ook aan vervanging toe.
Wat zou ik nu best kunnen doen, vanaf 2020 mag ik niet meer in Antwerpen binnen met de wagen, niet dat ik daar zoveel kom.. maar je moet er toch weer rekening mee houden! Sommige zeggen je kan hem beter verkopen en kijken voor een nieuwe of een jonge tweedehands benzine, want na 2020 geraak je er niet meer vanaf wegens diesel??. Ik ben zelf niet echt nieuwsgezind, zolang de wagen inorde is, en de kosten mee vallen dan is het voor mij OK. Maar nu met die nieuwe wet van EURO normen stel ik mij hier wel vragen bij of het beter zou zijn om hem eventueel te verkopen? Of anders helemaal op te rijden?
Bart
Comment