Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen of oprijden (13jaar Diesel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkopen of oprijden (13jaar Diesel)

Hallo

Mijn huidige wagen wordt dit jaar 13 jaar, het gaat om een Ford Focus 2, 1.8TDCI (Diesel) met 145 000 km op de teller, het is een EURO 4 + nog in goede staat.

Verzekering betaal ik 440euro per jaar
    Verkeers belasting : 325 euro per jaar
    Nu moet ik dit jaar nog 2 nieuwe banden laten leggen 18" + schokdempers achterzijde zijn ook aan vervanging toe.

Wat zou ik nu best kunnen doen, vanaf 2020 mag ik niet meer in Antwerpen binnen met de wagen, niet dat ik daar zoveel kom.. maar je moet er toch weer rekening mee houden! Sommige zeggen je kan hem beter verkopen en kijken voor een nieuwe of een jonge tweedehands benzine, want na 2020 geraak je er niet meer vanaf wegens diesel??. Ik ben zelf niet echt nieuwsgezind, zolang de wagen inorde is, en de kosten mee vallen dan is het voor mij OK. Maar nu met die nieuwe wet van EURO normen stel ik mij hier wel vragen bij of het beter zou zijn om hem eventueel te verkopen? Of anders helemaal op te rijden?

Bart

Hier hetzelfde dilemma.

Mercedes Benz E220CDI, euro3 zonder roetfilter met 243.000km op de teller.

Verzekering is ook €440
    verkeersbelasting is €651

Wagen is verder is zeer goede staat maar is dus niets meer waard.

Comment

Met alle respect maar voor die Focus ga je nu al geen hol meer krijgen, dus oprijden en hopen dat de grote kosten nog een tijdje uitblijven zou ik zeggen

Comment

Hey konrad2, ja dat weet ik maar het was maar eens een vraag wat ik best kan doen. Ik heb net eens op wijkopenautos.be een taxatie gedaan, en zij geven nog 2090euro. Tuurlijk als je die zelf verkoopt zal de prijs wat hoger zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart412 Bekijk Berichten
          Hey konrad2, ja dat weet ik maar het was maar eens een vraag wat ik best kan doen. Ik heb net eens op wijkopenautos.be een taxatie gedaan, en zij geven nog 2090euro. Tuurlijk als je die zelf verkoopt zal de prijs wat hoger zijn.
          Bart, maak je geen illusies hoor, die prijs die je kreeg is een lokkertje! Als je de helft zal krijgen zal 't veel zijn. Goegel even...

Particulier ga je die ook erg moeilijk kwijt geraken, gewoon oprijden en de dag dat je toch Antwerpen in moet, zou ik pas een andere kopen.

Voor Ralphke hetzelfde, met dat verschil dat je er wellicht nog iets van zal krijgen voor export de dag dat je hem weg doet. Maar de markt zal overspoeld worden.
          In feite kloten ze de mensen hier echt mee. Uwen auto die anders nog een mooie waarde had is van vandaag op morgen niks meer waard. En nu koopte ne kleine naft en binnen enkele jaren heb je het met veel kans weer vlaggen...

Comment

Blijven rijden. Die wagen is nog goed genoeg voor vele probleemloze kms.

Comment

Aan welk alternatief denk je??

Nieuw of 2e hands?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                Hier hetzelfde dilemma.

Wagen is verder is zeer goede staat maar is dus niets meer waard.
                Als je hier al die miserie leest in de topics "techniek", dan is het rondrijden met een wagen zonder zorgen niet echt een dilemma.
                Eerder een groot geluk.

Comment

Wikken, wegen, afwegen en opnieuw wikken, weggen en afwegen ...

Comment

Schijnt dat ge veel uitspaart als ge 20 k uitgeeft voor een benzine...

Comment

Heb je dan een specifieke motorisatie in gedachten ?

Comment

Ik krijg voor export 3500, met wat geluk 3750.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

heb hier ook nog een W211 met net 100.000 km, ga deze gewoon oprijden. En dan blijf ik wel uit Antwerpen.
                          IRIDIUM
                          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                          Helderzienden

Comment

Een auto van 13 jaar is nooit nog veel waard, ik schat iets van een 1500 €? Dat is ongeveer het bedrag dat je krijgt als inruilpremie.
                            je kan er nog enkele jaren mee doorrijden zolang er geen kosten aan zijn en als de LEZ geen probleem vormt, als je een andere koopt (nu of over enkele jaren - ooit komt dat moment er toch aan), is het prijsverschil tussen een nieuwe en een tweedehandse een veelvoud van de waarde van je oude wagen - je kan even goed 10k, 20k of 30k of nog meer uitgeven.

Comment

Gewoon oprijden en metro, boot, trein of taxi naar Antwerpen nemen is goedkoper dan een andere auto kopen.
                              Mijn Mondeo doet het nog uitstekend met zijn 13 jaar en 300.000 km. Heel blij dat ik hem bij 150.000 km. niet verkocht heb voor een paar duuzendjes...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                Gewoon oprijden en metro, boot, trein of taxi naar Antwerpen nemen is goedkoper dan een andere auto kopen.
                                Mijn Mondeo doet het nog uitstekend met zijn 13 jaar en 300.000 km. Heel blij dat ik hem bij 150.000 km. niet verkocht heb voor een paar duuzendjes...

Met zen allen met de boot naar Antwerpen.
                                http://
                                Z4 M40i

Comment

zo kan het ook : http://www.portofantwerp.com/nl/watermobiliteit

ik volg het advies van K2

Comment

Inderdaad. Ik neem geen zeeschip naar 't Steen maar een snelle watertaxi vanuit Kruibeke, ook al mag ik met 2 van de 3 auto's de stad nog wel in.
                                    €2.25 per rit/vaart, geen autokosten, geen rode lichten, file of stress onderweg, geen parkeerkosten, en ook nog sneller.

Comment

Hoi

Bedankt voor jullie advies, dan ga ik hem gewoon oprijden tot er echt grote kosten aan komen en dan zien we wel weer
                                      Ik was wel geschokt dat de waarde zo fors gedaald is, ok het is maar een FORD maar toch had ik nog wel 2700euro verwacht.
                                      Last edited by ; 20/01/2018, 14:54.

Comment

Zeker oprijden.
                                        Ik heb als 2e wagen een 2006 Megane cabrio, 1.9dci euro 4. Nu krijg ik er niet veel meer voor, als ik hem achter 3 of 4 jaar verkoop, is dat nog steeds 'niet veel'. 15000 Euro uitgeven aan een nieuwe, milieuvriendelijke benzine is een optie, maar eer ik die 15000 euro kwijt ben aan de extra wegentaks die ik nu betaal en aan af en toe eens herstelling, zijn we al heel wat jaartjes verder. Uit Antwerpen en zo blijf ik gewoon weg met deze auto.

Sterker nog. Ik heb ook nog een 2013 Peugeot 5008 diesel, euro 5. Normaal zet ik om de 4 a 5 jaar om maar door het gerommel van dat stelletje €#&&_ aan de top, durf ik dat nu ook niet meer te doen. De kans bestaat dat binnen 5 jaar alles zo veranderd is, dat een diesel dan tweedehands niets meer opbrengt. Als ik mijne dan verkoop is hij (tegen dan) 10. Dan is dat totaal niet erg. Als ik nu echter een nieuwe koop, (een diesel) is hij binnen 5 jaar misschien ook niks meer waard door die verkettering van de diesels die ze nu doen. Dan rij ik liever door met deze en koop ik me binnen 5 jaar wel iets wat dan wat meer toekomstgericht is.
                                        De 5008 maakt nu ongeveer 25000 km per jaar. Ik weet dat de 'officiele dieselgrens die ze ons opdringen pas op 30000km ligt, maar ik zou nu toch nog geen benzine kopen met mijn kilometer/jaar. Een benzine verbruikt nog altijd 1 a 2 liter meer + ik rij elk jaar veel vakantiekilometers (ong 5 a 6000 met een vrij zware aanhanger erachter), waarbij hij nog eens veel meer gaat verbruiken.

Neenee. Wat de heren ministers klaar krijgen met al hun veranderingen (eigenlijk gewoon prijsverhogingen) is dat iedereen nu net extra blijft rijden met z'n oude diesel, wat de uitstoot niet ten goede komt.

Moest ik de Peugeot trouwens nog hebben op de dag dat euro 5 Antwerpen niet meer binnen mag, zijn er daar genoeg alternatieven. Ik kom er eens per maand maar zou me gewoon aan de rand parkeren en dan met de tram, bus, autosysteem a la poppy etc verder gaan. Daar moet je echt geen nieuwe auto voor kopen, behalve als je er elke dag moet zijn of zo...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X