We zijn er na heel wat getwijfel uit dat onze nieuwe auto een A5 Sportback wordt. Sportief, prachtig afgewerkt, comfortabel en toch nog praktisch. Gingen eerst (terug) voor een SUV maar dit lijkt bijna best of both worlds en hebben nu niet echt altijd behoefte aan een zeer grote SUV qua laadruimte. Dus zo goed als overtuigd, Enige waar ik nog over twijfel is die 1.4 TFSi. De auto zal voor quasi 90% gebruikt worden door mijn vrouw voor stadsverkeer. Ritjes van en naar werk en kinderen naar school brengen. Ze rijdt hooguit 10.000km/jaar maar ik zal er nu natuurlijk ook wel wat meer mee rijden (ik rijd zelf met een Audi A6 2.0 TDi met 136pk).
Is die 1.4TFsi voor de A5 sterk genoeg? Of gaan we die toch echt wel te min vinden na een tijdje? Een beetje sportief rijden mag, maar we hebben niet echt een zware voet dus zoek ook geen echt racemonster. Wordt overigens de automaat. Qua prijs is het verschil simpel: ofwel de zwaardere motor en dan laten we panoramisch dak en electrisch verstelbare zetels voor lief, ofwel de 1.4 TFSi en dan kunnen we voor dezelfde prijs die opties erbij nemen.
Graag jullie mening.
Is die 1.4TFsi voor de A5 sterk genoeg? Of gaan we die toch echt wel te min vinden na een tijdje? Een beetje sportief rijden mag, maar we hebben niet echt een zware voet dus zoek ook geen echt racemonster. Wordt overigens de automaat. Qua prijs is het verschil simpel: ofwel de zwaardere motor en dan laten we panoramisch dak en electrisch verstelbare zetels voor lief, ofwel de 1.4 TFSi en dan kunnen we voor dezelfde prijs die opties erbij nemen.
Graag jullie mening.
Comment