Oorspronkelijk geplaatst door lapino
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5 : 1.4 TFSi sterk genoeg?
Collapse
X
-
zijn pano en elektrisch verstelbare zetels de enige opties die in de weegschaal liggen tov de motorisatie, of kijken jullie ook nog naar andere opties voor dat budget ?
hoeveel verschil zit er eigenlijk in koppel ? Lijkt me voor jullie gebruik meer van belang voor de rijbeleving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenEen opmerking die ik van mijn vrouw beetje bizar vond, is dat ze zei "ik vind die A5 echt een mannen-auto en minder iets voor vrouwen". Ik vind dat eigenlijk niet, een vrouw in zo'n auto is best sexy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichteneen A5 met de 1.4 hebben ze niet meteen staan.
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
hoeveel verschil zit er eigenlijk in koppel ? Lijkt me voor jullie gebruik meer van belang voor de rijbeleving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Ik dacht een verschil van 70 Nm: 250 Nm voor de A5 en 320 Nm voor de A6.
Af te wegen tov gemak van elektrisch verstelbare stoelen die zeker wel toegevoegde waarde hebben als er regelmatig door verschillende bestuurders met verschillende posities wordt gereden. Zeker als er geheugenfunctie bijhoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenEen opmerking die ik van mijn vrouw beetje bizar vond, is dat ze zei "ik vind die A5 echt een mannen-auto en minder iets voor vrouwen". Ik vind dat eigenlijk niet, een vrouw in zo'n auto is best sexy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Als het daarop aankomt, denk ik dat een coupé toch altijd eerder geassocieerd wordt met een bepaald soort van mannen... no offence verder ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
best wel een groot verschil.
Af te wegen tov gemak van elektrisch verstelbare stoelen die zeker wel toegevoegde waarde hebben als er regelmatig door verschillende bestuurders met verschillende posities wordt gereden. Zeker als er geheugenfunctie bijhoort.
Comment
-
nog even aan toevoegen dat mijn vrouw wel enorm gecharmeerd was door de testrit met de Mercedes CLA 180.Ze vindt die super rijden en kost met kortingen rond 37k. Dus pak goedkoper dan de Audi maar twijfel over kwaliteit van die Merc. Ook vrij outdated qua tech en die audi lijkt me niet veel groter (ze denkt dat de audi veel groter is)
Comment
-
CLA is idd zijn prijs niet waard, vind ik persoonlijk ook. Al ben ik ook al vanaf het begin gecharmeerd door zijn lijn.
Navi is idd gewoon bagger, als je de garmin neemt en de gebruikte materialen echt niet Mercedes waardig.
Bij Audi zit je op dat vlak veel beter.
Toevallig is een collega van me net een XC40 gaan bestellen, en levertijd was nu al juni .
Er stonden 5 mensen id garage, en allemaal kwamen ze voor dezelfde auto ;-).
Motorisatie van de Audi zal inderdaad wel geen probleem zijn, en al zéker niet bij veel stadsverkeer.
Voor korte afstanden is het misschien ook minder relevant, maar anders zou ik bij de Audi ook zéker de sportzetels aanvinken.
De standaard zetels zijn bij Audi veel te kort qua zitting. Zelfs met mijn 1.78m, vind ik ze niet goed zitten.
Op dat vlak gaat er uiteraard ook niets boven Volvo. Dat kan ik zelf beamen.
Comment
-
Mevrouw wil een A-merk!!
Die Duitsers zijn dan A merk, laat me niet lachen.
40.000 uitgeven voor een 1400??
Blijkbaar mag de auto iets kosten maar het gebruik niet ,dan zou ik ene kopen van 30.000 met een grotere motor voor meer rijplezier.
Dat is dan mijn mening daarover.
Last edited by camaro 68 rs; 22/01/2018, 17:47.Z4 M40i
- Likes 2
Comment
-
Tuurlijk, amerikaanse motoren met 5.7l inhoud en 200pk, dat is top, en dat zijn A merken....
Het is hier al geschreven: ga daar mee rijden en trek uw conclusie.
Feit is dat nog niet zo heel lang geleden, een motor met 150pk bijna de status had van een racevermogen.
Een standaard auto had amper 80pk, en een koppel van 150 Nm.
Last edited by Tommie1; 22/01/2018, 19:01.
Comment
-
Een A5 met een draaicirkel van bijna 12 meter, wat ruim 1.1 meter meer is als een iX35…is niet echt handig in de stad… daar kunnen parkeersensoren of camera niets aan veranderen !!
Terwijl die 1.4 i het beter zal doen dan de meeste mensen hun 2.0 d….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTuurlijk, amerikaanse motoren met 5.7l inhoud en 200pk, dat is top, en dat zijn A merken....
Het is hier al geschreven: ga daar mee rijden en trek uw conclusie.
Feit is dat nog niet zo heel lang geleden, een motor met 150pk bijna de status had van een racevermogen.
Een standaard auto had amper 80pk, en een koppel van 150 Nm.
En ja, die kleine motoren presteren misschien goed. Maar gevoelsmatig toch een serieus verschil om met een grotere longinhoud te rijden.
€ 40.000 betalen om een wagen met dergelijke kleine motor te kopen gaat er bij mij ook niet in. Hetgeen Camaro schrijft 'Blijkbaar mag de auto iets kosten maar het gebruik niet ,dan zou ik ene kopen van 30.000 met een grotere motor voor meer rijplezier', vind ik een terechte opmerking.
Soit, ieder doet met zijn geld wat ze willen.
Welke zijn trouwens de A-merken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTuurlijk, amerikaanse motoren met 5.7l inhoud en 200pk, dat is top, en dat zijn A merken....
Het is hier al geschreven: ga daar mee rijden en trek uw conclusie.
Feit is dat nog niet zo heel lang geleden, een motor met 150pk bijna de status had van een racevermogen.
Een standaard auto had amper 80pk, en een koppel van 150 Nm.
Wat heeft een Amerikaanse motor daar nu mee te maken??
Ik ga hier nooit moderne USA cars bewieroken, de tijd dat ze ver vooruit waren is al heel lang geleden, en dan praat ik niet over de motoren.
Uw motor met status van racevermogen zat in een auto van 1100 kg, nu wegen die meer dan 1500kg
Die standaard auto met 80 pk woog geen 1000 kg nu min. 1300kg
Z4 M40i
Comment
Comment