Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 : 1.4 TFSi sterk genoeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Er zijn er hier toch enkele die er moeite mee hebben dat ik hier enkele oldtimers staan heb met 5.7 V8 motor, anders zouden die belachelijke reacties hier niet komen.
    THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES

    Toch beter benijd dan beklaagd.
    Z4 M40i

    Comment


    • #42


      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
      zou ik ene kopen van 30.000 met een grotere motor voor meer rijplezier.
      Dat doe ikzelf inderdaad ook
      Last edited by K2; 23/01/2018, 11:50.

      Comment


      • #43
        Audi A5 met 150 pk? Mooie bolide om de kindjes naar het school te voeren en om in de stad een beetje rond te tuffen. Wie zegt dat de vrouw daarmee zal tekort schieten... Een benzine met een turbo erop heeft die grote longinhoud niet meer zo nodig, tenzij je natuurlijk een bommetje wil. Kindjes zouden dat natuurlijk ook wel leuk vinden, denk ik...
        Last edited by ; 22/01/2018, 21:11.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Wie zegt dat de vrouw daarmee zal tekort schieten
          Question jambon !

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Audi A5 met 150 pk? Mooie bolide om de kindjes naar het school te voeren en om in de stad een beetje rond te tuffen. Wie zegt dat de vrouw daarmee zal tekort schieten... Een benzine met een turbo erop heeft die grote longinhoud niet meer zo nodig, tenzij je natuurlijk een bommetje wil. Kindjes zouden dat natuurlijk ook wel leuk vinden, denk ik...
            Ben ik het mee eens. 150 Pk in zo'n auto als een A5 is gewoon voldoende om met het verkeer mee te kunnen.

            Comment


            • #46
              Met een koppel van 250 Nm zal de 1.4 weinig of geen problemen opleveren (zelfs al weegt de A5 met vloeistoffen dicht tegen de anderhalf ton). Het vermogen is in de stad minder van belang, om comfortabel in stadsverkeer te rijden weegt koppel zwaarder door. De volle lap koppel is er al van voor 1.500 toeren, dus in dit geval is dat "a plausible substitute for cubic inches". Als je van plan zou zijn een remorque te trekken, is het een ander verhaal natuurlijk.

              Wat de bruikbaarheid van een cabrio A5 betreft: waarom denk je dat dit moeilijk kan met 2 kinderen? Omdat er geen achterportieren zijn?

              Comment


              • #47
                De deuren van de A5C zijn anders wel breed genoeg om achteraan in te stappen. Onze kleinkinderen maken daar toch geen probleem van.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • #48
                  qua motor zal het dus wel ok zijn. een cabrio zou helemaal super zijn maar kost al snel 5000 euro meer. de coupe is mooier maar kost ook meer dan de sportback die toch iets praktischer is. is de zitruimte in de cabrio en/of coupe voldoende voor grote kinderen? zou het nog durven overwegen hoor, maar die is ook enkel met de 2.0 te krijgen vandaar ook gevoelig duurder.

                  Comment


                  • #49
                    Ik snap de keuze wel enigzins. Stijlvolle wagen die ook nog enigzins praktisch is. Wel aan de prijs maar als je het er voor over hebt, waarom niet.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                      A merken bestaan niet.
                      Wat heeft een Amerikaanse motor daar nu mee te maken??
                      Ik ga hier nooit moderne USA cars bewieroken, de tijd dat ze ver vooruit waren is al heel lang geleden, en dan praat ik niet over de motoren.
                      Uw motor met status van racevermogen zat in een auto van 1100 kg, nu wegen die meer dan 1500kg
                      Die standaard auto met 80 pk woog geen 1000 kg nu min. 1300kg
                      Ik heb naar uw Nickname gekeken, daarom de referentie naar amerikaanse auto's.
                      Amerikaanse motoren zijn nooit vooruit geweest. Waarom zouden ze?
                      Er was vroeger geen enkele incentive voor een amerikaanse fabrikant om een zuinige en efficiente motor te bouwen. Ook wegligging was totaal op comfort afgestemd.
                      Dat de auto's vroeger lichter waren klopt, maar nu zijn ze 50% zwaarder terwijl ze 100% in vermogen en koppel gestegen zijn.
                      Mijn eerste auto was een VW Passat met 54pk, en die woog ook 1200kg. De turboD hat er 70, en we dachten dat het een raket was.



                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Ik heb naar uw Nickname gekeken, daarom de referentie naar amerikaanse auto's.
                        Amerikaanse motoren zijn nooit vooruit geweest. Waarom zouden ze?
                        Er was vroeger geen enkele incentive voor een amerikaanse fabrikant om een zuinige en efficiente motor te bouwen. Ook wegligging was totaal op comfort afgestemd.
                        Dat de auto's vroeger lichter waren klopt, maar nu zijn ze 50% zwaarder terwijl ze 100% in vermogen en koppel gestegen zijn.
                        Mijn eerste auto was een VW Passat met 54pk, en die woog ook 1200kg. De turboD hat er 70, en we dachten dat het een raket was.


                        Daarom schrijf ik ook : en dan praat ik niet over de motoren.
                        Alhoewel er in 1955 al gebruik gemaakt werd van hydraulische klepstoters, wat andere merken vele jaren later hebben mogen nadoen.
                        Rond 1962 waterinjectie op V8 turbomotor
                        EGR klep rond 1974( nu kunnen andere merken nog geen storingsvrije maken)
                        Cat 1974
                        Jaren '80 cilinderuitschakeling.
                        Maar dan is het blijven hangen.
                        Het lijkt er op dat andere merken het allemaal nageaapt hebben.
                        Last edited by camaro 68 rs; 23/01/2018, 16:06.
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                          qua motor zal het dus wel ok zijn. een cabrio zou helemaal super zijn maar kost al snel 5000 euro meer. de coupe is mooier maar kost ook meer dan de sportback die toch iets praktischer is. is de zitruimte in de cabrio en/of coupe voldoende voor grote kinderen? zou het nog durven overwegen hoor, maar die is ook enkel met de 2.0 te krijgen vandaar ook gevoelig duurder.
                          Volgens mij zijn de coupe en de sportback even ruim achteraan. De cabrio minder natuurlijk, met dat dak.

                          Ben je overigens zeker dat de coupe meer kost dan de sportback? Dacht nochthans dat die evenveel kostten op de configurator

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                            Is de zitruimte in de cabrio en/of coupe voldoende voor grote kinderen? zou het nog durven overwegen hoor, maar die is ook enkel met de 2.0 te krijgen vandaar ook gevoelig duurder.
                            Hangt van de kinderen in kwestie af he The proof of the pudding is in the eating. Zet ze eens op de achterbank van de A5 cabrio (of iemand die dezelfde lengte en lichaamsbouw heeft), en je weet het meteen. Als het hoofdzakelijk voor stadsverkeer is, dan is het meestal niet zo erg dat het achteraan minder ruim is.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Ook niet in het Audi Contact Center in Kortenberg ? Je dealer kan dat regelen voor je !
                              En ?

                              Comment


                              • #55
                                Beetje rare wending maar daar dienen testritten voor. We zijn met de A5 gaan rijden, ik compleet verliefd maar de madam minder. Ze vindt het nog altijd meer een 'mannen' auto en zegt dat ze de SUV klasse teveel zou missen omdat ze zich daar veiliger in voelt. Toevallig ligt er vlak naast onze Audi garage een BMW dealer dus daar eens binnen en ze is compleet verliefd op die nieuwe X3. Eerlijk gezegd ook wel heel mooie bak. Qua prijs nog behoorlijk stukje boven de A5 als ik die met een 2.0TFSi zou uitrusten maar ook heel andere auto. Verschil tussen de A5 en de X3 met alle gewenste opties is dik 5.000 euro ... maar ik ga voor haar geen auto kopen die ze niet wil ook hé Dus 'vrees' dat het die BMW wordt. Zaterdag proefrijden.

                                Comment


                                • #56
                                  Is een X1 dan niks? Past makkelijk in uw budget en is wellicht nog steeds ruimer dan een A5 SB.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Is een X1 dan niks? Past makkelijk in uw budget en is wellicht nog steeds ruimer dan een A5 SB.
                                    Of een X2.

                                    Die configurator pfff ook ni alles ze!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Probeer anders es met uw vrouw bij wat minder dure garages binnen te stappen? Ge zoekt het ook zelf he :p

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Probeer anders es met uw vrouw bij wat minder dure garages binnen te stappen? Ge zoekt het ook zelf he :p
                                        Ja, inderdaad. Cardoen had ook gekund .

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                          Beetje rare wending maar daar dienen testritten voor. We zijn met de A5 gaan rijden, ik compleet verliefd maar de madam minder. Ze vindt het nog altijd meer een 'mannen' auto en zegt dat ze de SUV klasse teveel zou missen omdat ze zich daar veiliger in voelt. Toevallig ligt er vlak naast onze Audi garage een BMW dealer dus daar eens binnen en ze is compleet verliefd op die nieuwe X3. Eerlijk gezegd ook wel heel mooie bak. Qua prijs nog behoorlijk stukje boven de A5 als ik die met een 2.0TFSi zou uitrusten maar ook heel andere auto. Verschil tussen de A5 en de X3 met alle gewenste opties is dik 5.000 euro ... maar ik ga voor haar geen auto kopen die ze niet wil ook hé Dus 'vrees' dat het die BMW wordt. Zaterdag proefrijden.
                                          Heb je een bericht gestuurd, je kan een BMW/VW/Audi ook in Engeland kopen voor een heel pak minder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X