Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 : 1.4 TFSi sterk genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Kan prive berichten niet lezen blijkbaar. Grappige opmerkingen ook Heb mezelf ook al vervloekt om mijn vrouw niet meteen te laten akkoord gaan met die Tiguan van 36.000 euro. Maar goed, we kunnen het betalen zonder ons pijn te moeten doen en geld brengt geen bal op dus waarom niet... Geen verstandige investering, weet ik wel, maar dat was ons zwembad ook niet maar hebben we ook al veel plezier van gehad

Comment

Moet ge mijn rekeningnummer hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Kan prive berichten niet lezen blijkbaar. Grappige opmerkingen ook Heb mezelf ook al vervloekt om mijn vrouw niet meteen te laten akkoord gaan met die Tiguan van 36.000 euro. Maar goed, we kunnen het betalen zonder ons pijn te moeten doen en geld brengt geen bal op dus waarom niet... Geen verstandige investering, weet ik wel, maar dat was ons zwembad ook niet maar hebben we ook al veel plezier van gehad
        Ik zou dus in Engeland bestellen zij leveren LHD BMW's , op een goed uitgeruste X3 kan je dat wel 10K besparen.. Vind ik toch al wel de moeite waard.. Zie ook deze topic: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...ngeland-londen

Ik stond op het punt daar een 440i te bestellen tegen 12K minder dan in belgie.. (maar ben uiteindelijk voor een VW Arteon gegaan)

Als je geen leasewagen hebt, en voor een auto boven de 30K gaat shoppen, ben je zot om die in Belgie te kopen met de lage stand v/d pond
        Last edited by ; 23/01/2018, 23:57.

Comment

1) de 1.4 is voor stadsverkeer genoeg lijkt me

2) ipv de A5 , ga eens in de cabrio zitten. Ik heb als 2e auto een cabrio (wel niet zo een fancy nieuwe Audi) en beklaag het me nooit. Met zijn vieren rijden we er zelden mee. Dat kan maar is krap. Maar met de 2 kinderen gaat perfect. Eentje voor en eentje achter. Enkel achter mij is weinig plek (191cm),maar die plek wordt dus zelden gebruikt. Om gezinsuitstapjes te maken of vakanties, heb je toch je andere auto? Ik zou sowieso een cabrio nemen als 2e auto, zeker als de vrouw daarin geïnteresseerd is.

3) een X3 voor vrouw en kinderen, die dan nóg duurder uitkomt lijkt me overkill als 2 e auto, zonder onbeperkt budget. De X1 is sinds zijn laatste update ook erg mooi en best groot. Ik zou daar eens naar kijken. Die kan je voor dat geld mooi uitrusten en die is ook meer dan groot genoeg, en in de stad iets handiger. Echt een mooie wagen geworden, doe X1...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            Er zijn er hier toch enkele die er moeite mee hebben dat ik hier enkele oldtimers staan heb met 5.7 V8 motor, anders zouden die belachelijke reacties hier niet komen.
            THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES

Toch beter benijd dan beklaagd.
            Helemaal niet benijd, geniet er van !

Maar mijn keuze is anders. Mijn favoriete sportwagen zou de Lotus ELise zijn. Licht, laag en wendbaar.
            Alleen ben ik gewoon te groot om er in te geraken.

Ik ben vooral fan van die eerste quote: http://www.azquotes.com/author/27371-Colin_Chapman

Comment

Da zou ik ook nog wel willen! En ni eentje die je op het gras zet, maar een echt zwembad! Liefst verwarmd.

Comment

Heeft zijn voor- en nadelen. Niet dat we er spijt van hebben, integendeel. Zeker met twee (jonge) kinderen is dit echt genieten bij mooi weer. Maar het kost ook wel wat jaarlijks (laat staan voor aanleg, daar koop je al dikke Porsche voor) en het vergt veel onderhoud. Maar is andere discussie. Iedereen doet met zijn geld wat ie wil he, de ene vindt een dikke villa belangrijk, iemand anders een dure auto en anderen dan weer reizen enz. Als je het kan, en je doet je zelf geen miserie aan, why not?

Comment

Goede instelling. Geld moet rollen, er wordt al teveel gepot in Vlaanderen ;-)

On topic, je hebt ook wel een vrouw die (niet) weet wat ze wil, geloof ik hé?
                  X3 speelt toch nog wel in een andere klasse dan de A5 vind ik, maar je moet hem wel al redelijk uitrusten om een beetje luxe gevoel te hebben.
                  Op mijn werk rijdt er eentje rond met basis velgen en redelijk basic interieur, en dan is het zo maar net, vind ik persoonlijk.

Comment

Heeft zijn voor- en nadelen. Niet dat we er spijt van hebben, integendeel. Zeker met twee (jonge) kinderen is dit echt genieten bij mooi weer. Maar het kost ook wel wat jaarlijks (laat staan voor aanleg, daar koop je al dikke Porsche voor) en het vergt veel onderhoud. Maar is andere discussie. Iedereen doet met zijn geld wat ie wil he, de ene vindt een dikke villa belangrijk, iemand anders een dure auto en anderen dan weer reizen enz. Als je het kan, en je doet je zelf geen miserie aan, why not?
                    Moest het even kwijt, van alles wat ik al heb is dat toch iets wat ik heel graag zou hebben! *jaloers* Ma dit terzijde, ben benieuwd wat de vrouw uiteindelijk gaat kiezen! Het heeft geen nut van een wagen te kopen die ze zelf ni graag ziet, je zou da zelf ook ni graag hebben.
                    Veel test rijden is de boodschap, want dan pas weet je of het iets voor haar is of niet en uiterlijk moet ook iets zijn natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Probeer anders es met uw vrouw bij wat minder dure garages binnen te stappen? Ge zoekt het ook zelf he :p
                      Dat zal uitgesloten zijn , Mevrouw wil een "A merk"
                      Z4 M40i

Comment

Haar "drive" om een nieuwe auto te kopen is net omdat ze eens een echt "duur" merk wil. Kan nogal stoeferig klinken, maar mijn vrouw is echt compleet tegenpool van een dikke nek. Zij zal altijd kiezen voor een even mooie maar goedkopere handtas dan een Delvaux, zal niet snel 200 euro aan schoenen uitgeven en kan evengoed genieten van een brasserie dan van een sterrenrestaurant. Maar op vlak van haar auto wil ze nu écht eens luxe. Ook niet uit jaloezie, maar wij hebben wel veel vienden die zelfstandig zijn en waarvan de madammen altijd met dikke auto's rondrijden en zij rijdt dan altijd met een Hyundai, Opel of Citroen en dan ziet ze het verschil in kwaliteit en beleving ook wel. Dus haar stelling was "als ik nu een nieuwe auto koop, dan wil ik écht wel eens een sjieke auto ook. Maar als dat niet kan of te duur is, dan rijd ik even graag nog enkele jaren met mijn Hyundai".

Dus dan begin je te vergelijken en te testrijden en zoals hierboven gezegd, is dat belangrijkste. Met vanalles gereden voorbije weken en er zijn maar 2 wagens waar ze écht zoiets had van "dit is het". Een Range Rover Evoque of dus recent die BMW X3. En heb gevoel dat ze die X3 nog nét iets sexier vindt, dus daarom zit er héél veel kans in dat het die wordt. Moest ik mijn zin doorduwen, ze neemt die A5 Sportback maar dan meer om mij een plezier te doen dan zichzelf en dat is nu nét niet de bedoeling hé. En wees gerust dat ik van die X3 ook wel zal genieten, al is het maar dat het tegelijk een heel praktische auto is als ik eens met de vrienden ga fietsen (krijg maar eens een koersfiets in een Audi A6 berline...).

Prijs is wat meer dan we oorspronkelijk van plan waren uit te geven, maar het heeft ook geen zin een goedkopere auto te kopen die "mwah tis ook goed" is. Als ik zoveel geld uitgeef, dan liever er meteen boenk op. Was met ons zwembad ook zo. Jarenlang over getwijfeld maar uiteindelijk de knoop doorgehakt toen we voldoende reserve hadden om écht ons goesting te doen en meteen alles ook perfect af te werken. En met een auto is dat nu ook zo. Het budget laat het wel toe om zo'n X3 te kopen, en als mijn vrouwtje die wil, dan krijgt ze die ook. Ze zal er zelfs niet om vragen en eerder tegengas geven. Heeft me al zeker 10x gevraagd "is dat niet overdreven voor mij? En wil je echt wel zoveel geld uitgeven want ik ben nu ook content ze". Zo is mijn vrouw, wel eens verlangen naar véél meer maar het nooit echt verwachten. Awel, dan ga ik die auto zonder dat ze het weet bestellen. Voila

Comment

Groot gelijk! Want ook al zeggen ze van is da ni teveel gevraagd? Ze willen zo hard hun zin en achteraf, als ze hun zin niet gekregen hebben, ga je het toch altijd mogen aanhoren, van had ik maar die ene wagen gekocht. Ik ken da en we zijn zelf ook zo!

Als ze is echt een luxe wagen wil en het kan eraf, waarom ook niet? Ze zal content zijn!

Comment

Zou eraan mankeren dat ze 'content zal zijn' voor zoveel geld! Denk dat ik als tegenprestatie 300 jaar mag gaan snowboarden met mijn maten

Comment

Een terreinwagen om wat in de stad rond te rijden lijkt me ferm overdreven. Een A5 g-tron is een veel betere en ecologischere keuze.

Comment

Ja en mijn villa met 3 slaapkamers en grote tuin en living van 80m² is ook veel te groot, we kunnen even goed in een appartementje van 75m² wonen. Dat is ook ecologischer en zo komt er plaats vrij voor de andere mensen. Zal meteen ook zo'n plakkaatje halen met "alweer een auto minder" voor op de fiets.

Waarmee ik maar bedoel dat je niet altijd alles moet kopen in functie van nut. Emotie speelt ook een rol. Anders zou Ferrari en Porsche ook nog weinig verkopen, want met een Citroen C2 geraak je ook van punt A naar B hé.

Comment

Je doet met je geld wat je wil he, maar ik heb nu al 2 voorzetten gegeven om je een bom geld te besparen en ik heb de indruk dat dat je niet veel interesseert?

Dan zou ik ineens een X5M nemen, als het geld om weg te smijten is..
                                  ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                                    Ja en mijn villa met 3 slaapkamers en grote tuin en living van 80m² is ook veel te groot, we kunnen even goed in een appartementje van 75m² wonen. Dat is ook ecologischer en zo komt er plaats vrij voor de andere mensen. Zal meteen ook zo'n plakkaatje halen met "alweer een auto minder" voor op de fiets.

Waarmee ik maar bedoel dat je niet altijd alles moet kopen in functie van nut. Emotie speelt ook een rol. Anders zou Ferrari en Porsche ook nog weinig verkopen, want met een Citroen C2 geraak je ook van punt A naar B hé.
                                    Groot gelijk, als ge het breed hebt moet je het breed laten hangen! Diegene die da tegenspreken zijn gewoon jaloers dat ze het zelf ni kunnen. Ik zit soms ook bezig van +200 pk is da wel nodig, maar ik weet van mezelf dat wanneer de dag er komt dat het mogelijk is, ik het ook gewoon zou doen. Heb hier ook nen MX-5 staan die momenteel amper buiten komt sinds ik met de scooter naar het werk ga, maw eigenlijk overbodig, maar ge moet al zoveel werken dage eigenlijk soms toch is moet zot doen, zoals ik en mijn vriendin da dan zeggen. We doen is zot! :-D Het leven is al kort genoeg.

Comment

Haar "drive" om een nieuwe auto te kopen is net omdat ze eens een echt "duur" merk wil. Kan nogal stoeferig klinken, maar mijn vrouw is echt compleet tegenpool van een dikke nek. Zij zal altijd kiezen voor een even mooie maar goedkopere handtas dan een Delvaux, zal niet snel 200 euro aan schoenen uitgeven en kan evengoed genieten van een brasserie dan van een sterrenrestaurant. Maar op vlak van haar auto wil ze nu écht eens luxe. Ook niet uit jaloezie, maar wij hebben wel veel vienden die zelfstandig zijn en waarvan de madammen altijd met dikke auto's rondrijden en zij rijdt dan altijd met een Hyundai, Opel of Citroen en dan ziet ze het verschil in kwaliteit en beleving ook wel. Dus haar stelling was "als ik nu een nieuwe auto koop, dan wil ik écht wel eens een sjieke auto ook. Maar als dat niet kan of te duur is, dan rijd ik even graag nog enkele jaren met mijn Hyundai".

Dus dan begin je te vergelijken en te testrijden en zoals hierboven gezegd, is dat belangrijkste. Met vanalles gereden voorbije weken en er zijn maar 2 wagens waar ze écht zoiets had van "dit is het". Een Range Rover Evoque of dus recent die BMW X3. En heb gevoel dat ze die X3 nog nét iets sexier vindt, dus daarom zit er héél veel kans in dat het die wordt. Moest ik mijn zin doorduwen, ze neemt die A5 Sportback maar dan meer om mij een plezier te doen dan zichzelf en dat is nu nét niet de bedoeling hé. En wees gerust dat ik van die X3 ook wel zal genieten, al is het maar dat het tegelijk een heel praktische auto is als ik eens met de vrienden ga fietsen (krijg maar eens een koersfiets in een Audi A6 berline...).

Prijs is wat meer dan we oorspronkelijk van plan waren uit te geven, maar het heeft ook geen zin een goedkopere auto te kopen die "mwah tis ook goed" is. Als ik zoveel geld uitgeef, dan liever er meteen boenk op. Was met ons zwembad ook zo. Jarenlang over getwijfeld maar uiteindelijk de knoop doorgehakt toen we voldoende reserve hadden om écht ons goesting te doen en meteen alles ook perfect af te werken. En met een auto is dat nu ook zo. Het budget laat het wel toe om zo'n X3 te kopen, en als mijn vrouwtje die wil, dan krijgt ze die ook. Ze zal er zelfs niet om vragen en eerder tegengas geven. Heeft me al zeker 10x gevraagd "is dat niet overdreven voor mij? En wil je echt wel zoveel geld uitgeven want ik ben nu ook content ze". Zo is mijn vrouw, wel eens verlangen naar véél meer maar het nooit echt verwachten. Awel, dan ga ik die auto zonder dat ze het weet bestellen. Voila
                                      Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar is uw madam dan niet in de markt voor een Tesla? Stadsverkeer, je weet wel... Die van mij wil bvb heel graag van haar XC90 af om over te schakelen naar een Model S. Al is dat bij haar niet meteen voor stadsverkeer, ze doet best wat kilometers met die job van haar. Ik vermeld het maar omdat een elektrische aandrijving blijkbaar niet op de radar staat, terwijl dat voor kortere afstanden niet onlogisch is (voor langere eigenlijk ook niet, maar de psychologische drempel is hoger).

Comment

Neen dat is echt wel compleet buiten budget. We zijn gestart met een budget van 40K, wetende dat we voor haar auto nog 10K krijgen, dus opleg van 30K. Maar ze vond de wagens in die prijsklasse eigenlijk meer een vervanging van wat ze nu heeft (natuurlijk wat moderner) maar geen echte opstap naar 'beter'. En daarom eens gaan kijken naar Range Rover, BMW, Mercedes, Volvo enz. De zogenaamde "premium" merken dus. Geld dat we eraan willen geven kan gerust nog een 15.000 euro méér, maar hebben voor onszelf de grens écht wel op 55.000 euro maximaal gezet. Alles wat minder is, is welkom, maar belangrijkste uitgangspunt is dat ze een auto heeft waar ze een goed gevoel bij heeft. De rest is bijzaak. Ik ben natuurlijk meer geinteresseerd in de techniek, motor enz maar dat zal haar echt geen hol uitmaken, zolang de auto maar vlotjes rijdt. En uiteraard is zo'n dure auto voor haar gebruik overkill, maar een handtas van Delvaux is dat ook want in een rugzakje van 10 euro kan je ook alles meenemen maar is toch niet zelfde

Bedoeling is trouwens ook met deze nieuwe wagen toch minstens 6 tot 8 jaar te rijden. Haar auto nu is ook 6j oud (en tegen levering 6,5j oud) en haar vorig heeft ze ook meer dan 7j mee gereden.

Comment

Na de A-merken komen de premium merken!
                                          Laat me niet lachen.
                                          Last edited by camaro 68 rs; 31/01/2018, 12:40.
                                          Z4 M40i

Comment

Working...
                                          X