Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto kopen maar welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto kopen maar welke?

Hey,

Ik heb hier een vraagje voor mensen die veel van auto's afweten.
    Ik ben aan het zoeken voor een nieuwe auto en ik moet een keuze maken uit 3 auto's.

Ik zou graag een sportieve auto willen die er sportief uitziet en ook wel sportief rijd.

Ik zou kiezen voor:

1. Ford Focus ST-Line 1.0 Ecoboost 140pk

2. Renault Megane GT Line 1.2 TCE 130pk

3. Volkswagen New Polo Highline 1.0 TSI 115pk (met het R-line pakket voor de sportieve look)

Mijn voorkeur zal gaan naar de VW polo en de Ford Focus.
    Zouden jullie hier jullie mening over willen geven.

Alvast bedankt!

Doe mij met voorsprong de Megane eigenlijk.
    Zonder op tenen te willen trappen, ik heb het niet voor driecilinders. 1.2 TCE is nog een viercilinder... Persoonlijk vind ik de Megane, zeker in GT line, absoluut de mooiste.
    VW is direct een heel stuk kleiner en speelt in een andere categorie. Is eerder een stadswagen. Je zou met de Golf moeten vergelijken in dit geval.
    Ford (ook weer persoonlijk) vind ik niet tof op gebied van binnenafwerking.
    Wellicht krijg je bij de Megane ook het meeste in verhouding tot de aankoopprijs ?
    Is het niet zo dat je bij Renault ook een jaar langer garantie hebt (3 jaar ipv 2 jaar).

Belangrijkste raad: doe met alle drie een (uitgebreide) testrit. Dit zal je ook veel duidelijk maken. Zeker geen testritje rond de kerk maar een voldoende lange afstand op bekende baan op wisselend parcours.

Comment

Hoe ben je tot deze selectie gekomen? De andere wagens in deze categorie heb je al laten afvallen?

Comment

Zonder op tenen te willen trappen: ik heb het wel voor driecylinders (je zal toch eens een proefrit moeten maken dhl... )
        De nieuwe polo is behoorlijk ruim, en daarom eigenlijk net al een prima
        alternatief voor de golf.
        De renault is een klasse groter maar ook de traagste.
        De polo en de fiesta zullen vermoedelijk het meest sportief aanvoelen hoewel het natuurlijk geen bommetjes zijn met zo'n kleine motor. (alhoewel.. https://m.youtube.com/watch?v=MFO-pfx4d30 , https://m.youtube.com/watch?v=T9Ji6CoAANA )
        Last edited by sunking; 24/01/2018, 10:01.

Comment

Ik heb 5 jaar met een 3cylinder gereden, dat rijdt best lekker. Verbruik viel ook echt mee. Jammer genoeg klinkt het voor geen meter. Daardoor vond ik het altijd een beetje rommelig aanvoelen. Ik zou het nooit meer kopen.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Welke 3 cylinder?

Comment

Ik zou voor de Focus kiezen... De ST's van het merk rijden altijd superplezant, om het even of het een Fiesta, Focus of Mondeo is. De 1.0-motor krijgt blijkbaar heel goede kritiek van Autogids. Heb er zelf nog niet mee gereden, en meer cc vind ik altijd leuker, maar als ik moet kiezen tussen die 3 hierboven, dan zou het de Focus worden.
              Op de tweede plaats de Megane.
              Los van persoonlijk trieste herinneringen aan VW lijkt de Polo lijkt me een iets lager op de ladder te zitten, en heeft enkel een pakket voor sportieve looks, maar niet de bijhorende ophanging enz. Wat mij betreft zou naast Focus en Megane een Golf moeten staan, of naast de Polo een Fiesta.

Comment

Met de huidige aanbiedingen die lopen bij VW zou ik zelfs eerder naar een Golf dan naar een Polo kijken ....
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

2.5 jaar met een drie cilinder diesel gereden, best ok.
                  In u lijstje de Polo.

Comment

3saaie wagens .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      3saaie wagens .
                      Maar nog steeds beter als een miniatuur model...

Comment

Bedankt voor de informatie allemaal, voor de mensen die zich afvragen waarom dze 3 wagens , gewoon om dat ik een maximum prijs van 20 000 euro wil geven aan mijn nieuwe auto, misschien weten jullie nog een betere sportieve auto voor deze prijs.

Comment

Budget een tikkel optrekken en naar een GT86 of MX5 kijken ?
                          Eens bij Suzuki aankloppen voor de nieuwe Swift ?
                          Een Clio RS ? (die vind je aan die prijs net over de grens)
                          Abarth 595
                          Alfa Mito ?
                          Polo Gti in duitsland vind je ook rond de 20 ....
                          Opel Adam S
                          Last edited by MaXX99; 24/01/2018, 13:37.
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Als je de polo mooi vind, zou ik ook een naar de ibiza kijken, goedkoper en persoonlijk net wat sportiever gelijnd. Nu zelf vind ik de polo en ibiza totaal verkeerd, ze zijn te ruim geworden, in binnenruimte is er amper verschil t.o.v. eeb golf 7 en/of leon. De swift is eventueel ook een tof alternatief. Ik zou in uw rijtje de fiesta kiezen vanwege het rijplezier dat ford bied. Alleen de 1.0 heeft 140pk maar aan de prestaties is daar niet veel meerwaarde tov de 125pk versie vanwege de smalle powerband.

Comment

Als je iets echt leuks wil tegen beperkte prijs, waarom dan niet naar een tweedehands kijken.
                              Er zijn bv. genoeg mensen die een sportieve auto moeten ruilen voor een break of zo wanneer er kinderen komen, of omdat ze plots iets saai grijs, zwart of zilver krijgen van hun baas .

Comment

Persoonlijke voorkeur : mazda 3 2.0

Comment

Peugeot 308 GT-line is mijn favoriet!
                                  1.2 PureTech 130 pk

Voor 25000€ heb je deze met alles erop en eraan, idem dikke velgen!

Edit: Ondertussen een facelift van uitgekomen. (bovenste foto)

Last edited by ; 24/01/2018, 17:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                    Als je iets echt leuks wil tegen beperkte prijs, waarom dan niet naar een tweedehands kijken.
                                    Er zijn bv. genoeg mensen die een sportieve auto moeten ruilen voor een break of zo wanneer er kinderen komen, of omdat ze plots iets saai grijs, zwart of zilver krijgen van hun baas .
                                    Voila voor een 20K zijn er genoeg occasie wagens die meer plezier bieden.

Comment

Met 20k kan je veel kanten uit, zeker 2de hands, maar misschien is er een reden waarom de TS iets nieuw wil?

Comment

Hahahaha iedereen is bang om voor een diesel te gaan , straffe belgen hoor.

Comment

Working...
                                        X