Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Particulieren en aansprakelijkheid financiering bij aankoop tweedehandswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Particulieren en aansprakelijkheid financiering bij aankoop tweedehandswagen

Nu lees ik net een artikel in De Tijd waarin ik het volgende tegen kom :

"Check ook de datum waarop de financiering voor de auto werd beëindigd. Dat voorkomt dat de wagen in beslag wordt genomen door de bank van de vorige eigenaar als de lening niet volledig is afgelost."

Ik weet dat je als handelaar aansprakelijk bent als je een wagen koopt waarop nog een financiering van toepassing is. Zelfs al laat je de verkoper de faktuur tekenen voor 'vrij en onbelast'.

Maar dat die verantwoordelijkheid ook geldt voor particulieren is me totaal vreemd. En hoe controleer je dat ? Je kan de initiele aankoopfaktuur van de wagen vragen aan de verkoper om te zien of daar een clausule op staat in de zin van 'gefinancierd door...', maar in vele gevallen staat dit er niet op.

Als dit klopt, hoe dek je je dan in hiertegen ?

Dat klopt. Lijkt me ook even gemakkelijk te bewijzen door handelaar en/of particulier. Ze moeten gewoon je het juiste document overhandigen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ok, maar als ze zeggen dat er geen financiering was dan weet je het niet.

Comment

In principe moet er op het factuur toch vermeld worden hoe die is betaald.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          In principe moet er op het factuur toch vermeld worden hoe die is betaald.

Probleem is dat er maar weinigen hun originele aankoopfactuur willen tonen omdat ze korting kregen. Ik ging er altijd vanuit dat je als particulier hier volledig vrijuit ging als je ene koopt met een financiering op. Mis dus...

Comment

Working...
          X