Vraag.
Ik zie veel pick-ups rondrijden tegenwoordig. Velen daarvan zullen in vennotschap aangekocht zijn omdat fiscale lichte vrachten "voordeliger" zouden zijn.
Maar hoe doen jullie dat dan? Ik moet in mijn vennootschap dan toch het werkelijk gereden beroepskilometers kunnen bewijzen? Voor VAA bvb bestaat er toch geen forfait?
Mijn maatschappelijke zetel is waar ik woon. Ik werk veel van thuis, maar de projecten die ik uitvoer zijn meestal van langdurige aard....wat dus ook wil zeggen dat ik op een jaar tijd meestal meer dan 40x naar dezelfde klant rij. Dan is het niet langer beroepsmatig maar vaste plaats van tewerkstelling (=privé)
Houden al die fiscale lichte vracht rijders dan een rittenadministratie bij? (ook niet om vrolijk van te worden).
Ik ga de berekening eens maken, maar volgens mij is het niet interessant (in mijn geval)
mvg,
Tommy
Ik zie veel pick-ups rondrijden tegenwoordig. Velen daarvan zullen in vennotschap aangekocht zijn omdat fiscale lichte vrachten "voordeliger" zouden zijn.
Maar hoe doen jullie dat dan? Ik moet in mijn vennootschap dan toch het werkelijk gereden beroepskilometers kunnen bewijzen? Voor VAA bvb bestaat er toch geen forfait?
Mijn maatschappelijke zetel is waar ik woon. Ik werk veel van thuis, maar de projecten die ik uitvoer zijn meestal van langdurige aard....wat dus ook wil zeggen dat ik op een jaar tijd meestal meer dan 40x naar dezelfde klant rij. Dan is het niet langer beroepsmatig maar vaste plaats van tewerkstelling (=privé)
Houden al die fiscale lichte vracht rijders dan een rittenadministratie bij? (ook niet om vrolijk van te worden).
Ik ga de berekening eens maken, maar volgens mij is het niet interessant (in mijn geval)
mvg,
Tommy