Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zuinige stadswagen gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    De lijst die men kan bovenhalen aan de hand van de vraag van TS is uiteraard ellenlang. Maar afgaande op haar voorbeelden die ze gaf: polo, corsa,... En toevallig kreeg je nu ook nog eens de break voor de prijs van de 5-d.

    Het probleem van TS is dat ze niet weet wat ze wil en graag enkel voorbeelden had. Ze vroeg wat we zouden aanraden als zuinige wagen tss 10 en 15k...

    Maar met een ze kosten allemaal een 12000 Euro is ze nu toch ook niet erg veel he. En dat de prijs recyclagepremie in was (en ik ook duidelijk zei), kan je mij moeilijk kwalijk nemen vermits haar oude VW.

    Voor de effectieve prijs zal je naar de dealer moeten, maar je kan er alvast van uitgaan dat de prijzen die geafficheerd worden ter gelegenheid van het salon al zeer scherp zijn en hier niet veel marge is.

    Comment


    • #42
      'k kan mij stillekes inbeelden hoe het moet geweest zijn om bij DHL nen auto te kopen.. ge komt binnen voor een stadswagen op benzine en ge gaat buiten met nen break op diesel .. en dan ook nog is ne keer ne renault
      Last edited by sunking; 03/02/2018, 14:05.

      Comment


      • #43
        Ik neem je ook absoluut niets kwalijks!

        Het is inderdaad moeilijk zonder meer informatie. Zeker aangezien oude benzines goud waard zijn op dit moment precies, daarmee dat ik ook niet graag rekening hou met de recyclagepremie. Mijn broer heeft zijne 10 jaar oude fabia (benzine) niet zo lang geleden verkocht voor richting 3.5k. Dat is meer dan de recyclagepremie. En het hangt van merk tot merk af hoeveel korting er wordt gegeven in de plaats van die recyclagepremie.
        Vaak zal men een andere korting geven in de plaats van de recyclagepremie, maar hoe hoog deze is varieert ook sterk van merk tot merk. Soms geeft men de hele eco/recyclage/inruilpremie sowieso als korting, soms maar een stukje, soms niets.

        Maar daarmee dus dat ik er niet graag rekening mee hou. Als je je eigen wagen kunt verkopen voor 2k en de helft van de recyclagepremie als gewone korting krijgt, dan ben je al beter af.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          'k kan mij stillekes inbeelden hoe het moet geweest zijn om bij DHL nen auto te kopen.. ge komt binnen voor een stadswagen op benzine en ge gaat buiten met nen break op diesel .. en dan ook nog is ne keer ne renault
          Maar wel content, daar niet van, 10k voor nen diesel break is ook wel een koopje.

          Veel mensen weten niet wat ze effectief willen.

          Comment


          • #45
            zo'n recyclagepremie lijkt wel altijd een prima cadeau voor de klant, ook als de auto nog wel wat waard kan zijn op de tweedehandsmarkt, en als garagist kunt ge al vrij gerust zijn dat de klant niet verder gaat proberen elke euro er verder uit te persen want die is content da hij voor een goeie prijs van zijn oude wagen vanaf is. Ik geloof er alleen geen snars van dat die wagens die worden overgenomen voor recyclagepremie, ook daadwerkelijk gerecycleerd worden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

              Maar wel content, daar niet van, 10k voor nen diesel break is ook wel een koopje.

              Veel mensen weten niet wat ze effectief willen.
              ALs er geen overnamepremie voorzien kunnen ze echt niet die recyclagepremie (of een stuk ervan) er nog vanaf doen hoor. Ze moeten die premie recupereren van de invoerder. Die oude auto's worden opgehaald als schroot, je krijgt daar een bewijs van en aan de hand van dat bewijs kan je als garage pas de recyclagepremie in de vorm van een creditfactuur terug krijgen van je invoerder. Hoogstens kunnen ze op een kleine wagen die geafficheerd werd aan salonprijs nog 1 a 2 misschien ne keer 3 procent eraf doen, maar da's volledig uit eigen zak bovenop de korting van de dealer die al mee verrekend zat in die nettoprijs.

              Als ze overnamepremie schrijven, heb je veel kans dat ze (ik gaf dat toch altijd )op basis van een copy van het inschrijvingsbewijs van je huidige auto, je de volle overnamepremie in korting geven. En dit kan erg oplopen, bij Renault (weeral) was dit 3000 Euro onlangs!
              En dan zelf je wagen verkopen, brengt het meeste op natuurlijk.
              Als je je wagen overlaat nemen ze de garageprijs, duwen die overnameprijs erbij en je krijgt dan ongeveer wat je particulier kan verwachten.
              Voor elke klant een andere verkoopstechniek lol.

              Wat je hierboven zegt is waar, als zij binnenkomt (k zeg wel als ze binnen komen hee, binnenkomen is al een mooi teken van interesse) is er inderdaad veel kans dat die buiten gaat met een Clio diesel met een financiering aan 0 procent
              Dat risico kan je toch niet nemen als verkoper om op zo'n moment te falen door een benzine voor te stellen lol. Mensen zeggen soms weinig maar geven dikwijls wel veel signalen in welke richting ze denken(de auto waarmee ze toekomen, of er kinderen bij zijn, het modelletje waar ze iets langer rondhangen, hun verhaal laten doen, over iets anders spreken dan de auto zelf(misschien vertelt ze dat ze zwanger is en je zal dan maar prijs maken voor een 3 deurs , naar de overname gaan kijken en intussen de folders van je concurrenten zien met dewelke je rekening moet houden, de datum dat hun wagen terug naar de keuring moet (hieraan weet je dikwijls of het dringend is), enz enz. . Echt een heel heel boeiende job...
              Mensen het gevoel geven dat ze de koop van hun leven doen, dan kopen ze. En die zijn quasi allemaal content nadien.
              K wou da'k weer kon herbeginnen

              Comment


              • #47
                Begint dan opnieuw! Kzit graag tegenover ne verkoper die zijn ding kent. Kben uit interesse al veel gaan rondzien, maar kvind dat der toch veel kwibussen tussenzitten die hun eigen product niet eens kennen.

                (Ik ben iemand die op voorhand veeeeeeeel te veel opzoekt, voordat ik tot aankoop overga. Dus mij moeten ze niks proberen wijs te maken. Maar godverdomme kheb toch al veel nonsens gehoord ze.)

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  zo'n recyclagepremie lijkt wel altijd een prima cadeau voor de klant, ook als de auto nog wel wat waard kan zijn op de tweedehandsmarkt, en als garagist kunt ge al vrij gerust zijn dat de klant niet verder gaat proberen elke euro er verder uit te persen want die is content da hij voor een goeie prijs van zijn oude wagen vanaf is. Ik geloof er alleen geen snars van dat die wagens die worden overgenomen voor recyclagepremie, ook daadwerkelijk gerecycleerd worden.
                  Kunt niet anders hee. Bij facturatie wordt die in korting gestoken om de BTW te recupereren. Wordt geen aankoopfactuur en bewijs van particulier opgemaakt. Kunt hem hoogstens in 't zwart verkopen voor export en hopen dat de fiscus net niet die verkoopfactuur van de nieuwe wagen opvraagt ter controle... Want het certificaat van afbraak kan je dan niet voorleggen... Moet hem ook in je dagboek zetten met chassisnummer op de dag dat die binnenkomt. Want als je controle krijgt en een wagen staat niet in je boeken.. Plus, je krijgt hem ook niet meer zomaar uit dat boek want er is geen bijhorende verkoopfactuur. Dus die blijft erin... Bij afbraak zet je de nr van het document van bewijs afbraak erbij en is die uit het dagboek. Moet eigenlijk toch al wat risico's nemen hiervoor. Sop is de kolen niet waard...

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Begint dan opnieuw! Kzit graag tegenover ne verkoper die zijn ding kent. Kben uit interesse al veel gaan rondzien, maar kvind dat der toch veel kwibussen tussenzitten die hun eigen product niet eens kennen.

                    (Ik ben iemand die op voorhand veeeeeeeel te veel opzoekt, voordat ik tot aankoop overga. Dus mij moeten ze niks proberen wijs te maken. Maar godverdomme kheb toch al veel nonsens gehoord ze.)
                    Ja, is erg soms. Ben uiteraard ook al in andere garages geweest. Zijn soms dikke leeghangers die op hunnen bureau blijven zitten, ze kunnen of mogen soms geen overname bepalen, ze kennen het produkt niet door en door en ze komen met zo'n doorzichtige truucs af dat het degoutant wordt.

                    Maar kan niet Phate... ben al jaren ziek. (pfff vandaag weer heel veel last, vrouw is dokter van wacht aan het bellen.. hoop zelfs da'k naar ziekenhuis mag.)

                    Comment


                    • #50
                      DHL... courage man!

                      Ik vraag me af welk verschrikkelijk beest z’n vat op jou gekregen heeft? (Feel free om NIET te antwoorden als je niet wil, ofwel via PM).

                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #51
                        Bedankt allemaal voor het meedenken ! :-)
                        Ik ga nog ff rijden met mijn oud bakske.

                        ik moet wel zeggen dat ik verschoten ben dat een (oude) benzine wagen zoveel meer verbruikt dan een (nieuwe) diesel....

                        hoe kan ik exact berekenen hoeveel mijn wagen nu verbruikt? (ja ik ben een vrouw :-p )
                        en hoe kan ik dat berekenen als ik een testrit doe van een half uur????

                        alvast bedankt voor de hulp :-)

                        Comment


                        • #52
                          je tankt hem vol en zet de dagteller op 0.
                          je rijdt een bepaalde afstand (pak 50 km).
                          Je tankt terug vol en ziet hoeveel liter je getankt hebt. stel bv. 4 liter.
                          Dan doe je 4 maal 100 gedeeld door 50 , dat is 8, dus je hebt 8 liter per 100 km verbruikt.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            je tankt hem vol en zet de dagteller op 0.
                            je rijdt een bepaalde afstand (pak 50 km).
                            Je tankt terug vol en ziet hoeveel liter je getankt hebt. stel bv. 4 liter.
                            Dan doe je 4 maal 100 gedeeld door 50 , dat is 8, dus je hebt 8 liter per 100 km verbruikt.
                            Rij je dan niet beter gewoon 100km? En dan terug tanken? Want al die ingewikkelde formules...

                            Edit... Lees nu pas dat het op een half uur moet gebeuren, dan moet het wel op de ingewikkelde manier

                            Comment


                            • #54
                              speciaal voor jou: je hebt 47,6 kilometer gereden en 4,63 liter verbruikt. de rit duurde 27 minuten en 50 seconden. hoeveel heb je per 100 km verbruikt? en je mag geen rekenmachientje gebruiken .

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Bekijk Berichten
                                Bedankt allemaal voor het meedenken ! :-)
                                Ik ga nog ff rijden met mijn oud bakske.

                                ik moet wel zeggen dat ik verschoten ben dat een (oude) benzine wagen zoveel meer verbruikt dan een (nieuwe) diesel....

                                hoe kan ik exact berekenen hoeveel mijn wagen nu verbruikt? (ja ik ben een vrouw :-p )
                                en hoe kan ik dat berekenen als ik een testrit doe van een half uur????

                                alvast bedankt voor de hulp :-)
                                Bereken zegt weinig op zo'n korte tijd. Manier van rijden, temperatuur, traject, ... maakt allemaal veel uit. Je zult altijd een vertekend beeld krijgen.
                                Kun je beter kijken wat andere mensen zoal verbruiken met een bepaalde wagen, door bv. op spritmonitor te gaan neuzen.

                                Mijn broer haalt met zijn (niet zo zuinige) auto gemiddeld rond de 9 liter. Als je daar mee doorrijdt, dan kun je gemakkelijk een gemiddelde halen van 12 liter. Terwijl pa er al eens op zijn sloefen 5.9 mee gehaald heeft op een retourritje Duitsland.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  speciaal voor jou: je hebt 47,6 kilometer gereden en 4,63 liter verbruikt. de rit duurde 27 minuten en 50 seconden. hoeveel heb je per 100 km verbruikt? en je mag geen rekenmachientje gebruiken .
                                  9,72689076L / 100KM Instinkertje wel met de overbodige rittijd

                                  Comment


                                  • #57
                                    Waarom instinkertje ? Snap hem ni eigenlijk lol... is toch maar gewoon 4,63 : 47, 63 X 100 ?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Waarom instinkertje ? Snap hem ni eigenlijk lol... is toch maar gewoon 4,63 : 47, 63 X 100 ?
                                      Die overbodige informatie, de rittijd.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #59
                                        Je doet beter wel een volle tank en die bijna leegrijden, dit enkele keren na elkaar en telkens berekenen. Dan heb je een redelijk beeld qua verbruik.. Gewoon liters delen door kilometers maal 100. En als je niet zeker bent lieve dame, dan zet je hier maar neer hoeveel je tankte over hoeveel kilometers. Zal hier wel zeker een goede ziel dit dan voor je uitrekenen.
                                        Dames krijgen op dit hoofdzakelijk mannenforum extra aandacht (toch van mij hoor) lol... Succes !

                                        Comment


                                        • #60
                                          Zo'n "klutske" terug bijtanken tot vol geeft een volledig verkeerd beeld... :
                                          Hoe vol is vol? Staat de auto perfect terug hetzelfde? (ietsie pietsie minder horizontaal kan al een liter schelen dat je kan bijtanken...
                                          Op zo'n korte rit krijg je nooit een juist beeld, dan kan je al beter vertrouwen op (de meestal te optimistische) boordcomputer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X