Mededeling

Collapse
No announcement yet.

italiaanse exportplaten voor moto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• italiaanse exportplaten voor moto?

Hi guys,

Na een tijdje begint het weer enorm te kriebelen, ik wil terug een moto!
    En natuurlijk wou ik niet zomaar eentje. Nee, ik wil een Ducati 999. Een gele!

Een tweede item op m'n bucketlist is een roadtrip met de moto door Italië. Dus.. waarom niet beide combineren?

Na lang zoeken heb ik in het diepe zuiden (onder Salerno) een mooie Duc 999 gevonden.
    Plan is eind maart te gaan kijken en als alles OK is, deze te kopen & eind mei deze terug te rijden (maat van me doet hetzelfde & ondertussen kan de garagist nog een onderhoud doen).

Eerst wou ik de papieren van de moto meenemen na deze inspectie en op Belgische papieren zetten (Vignet 705 en DIV, visuele inspectie is toch niet nodig).

Nu was ik aan het denken, zouden exportplaten niet gemakkelijker zijn?
    En zo ja, hoe in godsnaam regel ik italiaanse platen?
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
    Hi guys,

Na een tijdje begint het weer enorm te kriebelen, ik wil terug een moto!
    En natuurlijk wou ik niet zomaar eentje. Nee, ik wil een Ducati 999. Een gele!

Een tweede item op m'n bucketlist is een roadtrip met de moto door Italië. Dus.. waarom niet beide combineren?

Na lang zoeken heb ik in het diepe zuiden (onder Salerno) een mooie Duc 999 gevonden.
    Plan is eind maart te gaan kijken en als alles OK is, deze te kopen & eind mei deze terug te rijden (maat van me doet hetzelfde & ondertussen kan de garagist nog een onderhoud doen).

Eerst wou ik de papieren van de moto meenemen na deze inspectie en op Belgische papieren zetten (Vignet 705 en DIV, visuele inspectie is toch niet nodig).

Nu was ik aan het denken, zouden exportplaten niet gemakkelijker zijn?
    En zo ja, hoe in godsnaam regel ik italiaanse platen?
    Export platen bestaan niet, je moet op de originele platen terug komen en dit moer via een soort van notaris verlopen.

Ik ken er het fijne niet van maar het is niet zo simpel en al zeker niet met een taalbarrière.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Export platen bestaan niet, je moet op de originele platen terug komen en dit moer via een soort van notaris verlopen.

Ik ken er het fijne niet van maar het is niet zo simpel en al zeker niet met een taalbarrière.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
      Taalbarriere is niet zo het probleem, ik ken m'n weg al wat in het italiaans.
      Ik had inderdaad gelezen dat een notaris je papieren kan geven voor een tijdelijke verplaatsing te doen.
      Als ik de moto ga bekijken zal ik het er over hebben met de verkoper (professionele) en zien wat het gemakkelijkste is.

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Uiteindelijk gekozen om de moto te gaan bekijken en als deze OK is te kopen & papieren mee te nemen naar Belgie voor nrplaat aan te vragen.
        Ondertussen kan de verkoper nog een onderhoud doen voor de moto.

Ook al wat aan het zien hoe de rit er gaat uit zien (tips zijn welkom!!)

Moto staat in Torchiara, onder Salerno.
        Daaruit naar Salerno - > via Parco Regionale dei Monti Lattari naar Sorrento.
        Dan voort naar Napels -> via de kust voorbij Formia & Gaeta, kust blijven volgen (San Felice, anzio), Dan naar boven naar rome (2 dagen blijven).

Van rome naar Pescara (hulp voor mooiste route!!)

Daar blijven we de kust volgen (ancona, pesaro, even san marino, rimini, cecenatico)
        Dan naar bologna => 2 dagen blijven/feesten
        via Modena/Maranello

Daarna ligt nog niks vast.
        1. Ofwel hierna doorblazen naar Belgie (geen idee of er nog iets leuks te doen is, misschien in zwitserland wel?
        2. Naar oostenrijk, daar trein nemen (waar moto meekan) naar Keulen, en van daaruit nog even doorgassen naar belgie.

alle input is welkom!
        Last edited by CaliforniaDream; 10/03/2018, 16:54.
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ocharme uwe rug als je dat met een racemachien gaat doen. Wel zalige ervaring.

Ik zou Zwitserland vermijden want die staan hyper qua snelheidsboetes, Oostenrijk en de trein heeft wel iets. Het rijden zal al zwaar genoeg zijn denk ik

Comment

Ik zou Zwitserland vermijden want die staan hyper qua snelheidsboetes, Oostenrijk en de trein heeft wel iets. Het rijden zal al zwaar genoeg zijn denk ik
            Haha, I know! Ben mijn polsen al wat harder aan het trainen,

inderdaad, daarom dat we eerder aan het denken zijn die trein te nemen dat laatste stuk.

ondertussen zal er wel genoeg gerust worden ook, ik reken op dik twee weken om terug te rijden

Alleen nog twijfels over Rome - Pescara. Daar ga je over de bergen waar er op zich mooie routes moeten liggen.. Alleen die nog vinden
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

In ieder geval vind ik dit de knapste duc ooit, maaaaaar, ik hoop dat ge een hele lenige jongen zijt zonder lichamelijke kwaaltjes. Paar keer op gereden en dat is alles behalve een comfortabele moto om mee te rijden. Zo een circuitdagje of wat in de omstreken sjezen, top. Maar roadtrip is geen aanrader ermee

Dus in ieder geval hebt ge mij respect als ge dat doet.

Van welk bouwjaar is hij? Want ge weet dat ducati's van voor 2004 minder betrouwbaar zijn als die erna hé. Voor zo een pareltje moet ge daar niet naar zien als er eens een lampje meer of minder gaat branden, maar zeker rekening mee houden bij de roadtrip dat er onderweg al eens iets kan voorvallen. Meestal is dat een brandend olielampje als ge in de regen rijdt

Veel succes ermee en zeker foto's hé.

PS: En ook nog in het geel Zalig.

Comment

Op een racemachien is dat nog niet zo een probleem, want ik heb wel wat meerdaagse tripjes gedaan met mijne GSXR750 en GSXR1000 en dat was echt wel goed te doen. Dagelijks een 400 à 500km en ik ben niet van de lenigste. Maar de zithouding van ne 999 kunt ge niet vergelijken met eender welk racemachien. Vandaar mijn respect voor de TS. Vooral omdat ik het model zeer goed ken en er meermaals op gereden heb.

Comment

Ben ook al van Andorra in één ruk naar huis gekomen op een Gsx-R 1000, geen probleem.
                  Je polsen worden net ontlast.
                  Ook dagtrips van 500 km in de Vogezen, Eifel enz ware, vaste kost.
                  Het is maar hier rond de kerk op pokdalig asfalt of beton aan trage snelheid dat je dat na lange tijd kan voelen maar wie rijdt er nu lang rond een kerk.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ga ervoor. Je droom mag nu eindelijk wel eens realiteit worden he

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      In ieder geval vind ik dit de knapste duc ooit, maaaaaar, ik hoop dat ge een hele lenige jongen zijt zonder lichamelijke kwaaltjes. Paar keer op gereden en dat is alles behalve een comfortabele moto om mee te rijden. Zo een circuitdagje of wat in de omstreken sjezen, top. Maar roadtrip is geen aanrader ermee

Dus in ieder geval hebt ge mij respect als ge dat doet.

Van welk bouwjaar is hij? Want ge weet dat ducati's van voor 2004 minder betrouwbaar zijn als die erna hé. Voor zo een pareltje moet ge daar niet naar zien als er eens een lampje meer of minder gaat branden, maar zeker rekening mee houden bij de roadtrip dat er onderweg al eens iets kan voorvallen. Meestal is dat een brandend olielampje als ge in de regen rijdt

Veel succes ermee en zeker foto's hé.

PS: En ook nog in het geel Zalig.
                      Thanks!

fysiek zou het geen problemen moeten geven, ben nog jong genoeg (26) en jaren topsport gedaan. Ook doen we er 2 weken over dus zal rustig aan zijn. Gaan waar we willen, stoppen waar we willen.

Het moest persé een gele zijn. Zeldzamer en de lijnen komen mooier uit (vooral met de zwarte inzetstukken).
                      Moto is van 2003 maar een 999 is algemeen wel betrouwbaar en krijg nog een grote beurt voor vertrek.

als hij hier is zal hij stap voor stap in showroomstaat gezet worden.
                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Ga ervoor. Je droom mag nu eindelijk wel eens realiteit worden he

http://www.autoforum.be/forum/aankoo...hil-in-bodykit
                        haha inderdaad. Heb lang genoeg het uitgesteld. Heb nu een mooie gevonden voor een goede prijs, dus we zullen zien!

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

haha inderdaad. Heb lang genoeg het uitgesteld. Heb nu een mooie gevonden voor een goede prijs, dus we zullen zien!

In ieder geval verslag uitbrengen van de gebeurtenissen. Ik ben benieuwd. Good luck!
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

voila, heengevlogen, moto bekeken.
                            Technisch is hij goed. Krijgt nog nieuwe banden & volledig onderhoud.
                            Optisch ook goed, al blijft het wel een moto van 2003 met hier en daar wat puntjes (niks ergs).

Heb hem dan maar gekocht
                            Ondertussen liggen de dagen ook min of meer vast:

Dinsdag 22 mei naar daar vliegen, woensdag 23 mei eerste dag rijden:

1. Salerno => Amalfi => Sorrento => Napels
                            2. Napels => bacoli => Formia => Gaeta =>San Filece Circeo => Anzio => Rome
                            3. Rome
                            4. rome => Pescara (nog geen idee van de route, ideeen voor mooiste route?)
                            5. Pescara => Rimini
                            6. rustdag met bezichtigen van Cessenatico/San Marino
                            7 San marino => bologna (daar feesten)
                            8. bologna=> modena/maranello (Ferrari bezoeken) => Bianzone/Cambreno (zien waar we kunnen slapen)
                            9. Bianzone => stelviopas (YES) => Innsbruck (nachtrein daar naar Keulen)
                            10. Keulen => sint-niklaas

2 dagen extra ingepland voor problemen/extra dingen die we willen zien.

Iemand die nog ideeën heeft over de routen, altijd welkom!

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Kan iemand de titel van topic aanpassen naar Ducati 999 roadtrip Italië ?
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Vignet 705: check
                                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Voila alles is nu in orde, Nummerplaat is aangekomen, verzekering is in orde gebracht, vliegticket is geboekt (22/05).
                                  Ik kijk er naar uit!!
                                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Gaat leuk worden. Laat ook de bevindingen van de rit weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Gaat leuk worden. Laat ook de bevindingen van de rit weten
                                      Foto's zullen volgen!
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Vorige week een gele 999 gespot in Zele, das echt wel het kleur voor die motor.

Comment

Working...
                                        X