Mededeling

Collapse
No announcement yet.

clio grandtour 1.2 16v of 0.9 tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Weet wel, komende van een 1.9 dCi dat het een groot verschil zal zijn qua rijden!

    Hoe oud is je CC eigenlijk ? De 1,9 dCi is een betrouwbare motor mits tijdig onderhoud. Hoeveel km heb je gereden ?
    Weet ook dat je voor de prijs van een nieuwe Clio ook een zeer zuivere tweedehands recentere CC kan vinden met weinig kilometers.
    -De cc is van 2006 en heeft 153 000km. Hij heeft pas een grote beurt gehad (najaar) en een nieuwe riem (sept 2016). In het najaar hield hij echter constant in. Toen zijn alle filters vervangen. Enkele weken later had ik een foutmelding (inspuiting controleren) en ging hij bijna niet meer vooruit. Toen zijn de gloeibougies en de MAP-sensor vervangen. Sindsdien heb ik de indruk dat hij soms nóg wat inhoudt, al ben ik niet zeker, en heb ik ook geen foutmelding. Het is een gevoel dat hij héél soms efkes niet pakt. Daarom heb ik schrik voor grotere kosten (turbo of injectie of...) 't Is eigenlijk enkel voor dat gevoel dat ik zou omzetten. Misschien terecht, misschien onterecht... (Wat zou het kunnen zijn? Ook raad hierover, wat het kan zijn, omzetten of niet, is welkom ) Als er grote kosten zijn binnen 2 maand, heb ik die kosten die de waarde verminderen + geen saloncondities meer. Dubbel bez**** dus. Daarom moet hij of NU weg, of nog minstens een jaar meegaan (liefst nog 5), tot het volgende autosalon.

    -Een andere CC is geen optie. Deze heb ik overgenomen van m'n ouders omdat zij hem nieuw kochten en ik altijd al fan was van de auto. Als er iets anders komt zal het iets nieuwers (en op benzine) zijn. In het verleden, toen we nog een oude A-klasse erbij hadden, reed ik altijd met de "grote" auto (de 500 en de vrouw met de 2e auto. Sinds we deze hebben, is dat omgewisseld en rij ik altijd met de cc. Als er een clio komt, zal ik weer de 5008 nemen en de vrouw de clio. Het maakt haar niet zo veel uit in welke auto ze rijdt, maar de cc vindt ze niet zo handig (grote deuren + hele lage zit = moeilijk uitstappen op haar werk, waar de plaatsen klein zijn.)

    Comment


    • #22
      Autosalon maakt echt niet zoveel uit hoor qua kortingen. Door het jaar zijn er andere aanbiedingen die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Zijn meestal max een paar weken tussen de ene actie en de volgende.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
        sunking ok twee lichte blokken maar je moet zien wanneer het koppel vrij komt hé. Daar zit het grote verschil.
        Ik ken het verschil wel tussen een atmo en een turbo. Maar ik geloof ik wel, wat DHL zegt, dat er niet veel power zit in die 0.9. Wat ik in de meeste testen lees: aangename krachtbron, maar mist toch nog wat vermogen. Daarmee, da ik ofwel de 1.2 TCE zou nemen, en als het echt enkel voor in de stad is (max 70 km/h), ja dan zal die 1.2 16v ook wel volstaan, hoewel het wel een break is natuurlijk, waar ge in principe 4/5 personen en bagage in kwijt kunt en dan wordt het pas echt behelpen. En de 0.9 TCE, écht slecht is hij niet als ik de boekskes mag geloven, dus als compromis kan het er misschien nog wel mee door...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Autosalon maakt echt niet zoveel uit hoor qua kortingen. Door het jaar zijn er andere aanbiedingen die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Zijn meestal max een paar weken tussen de ene actie en de volgende.
          Ja klopt dat er altijd akties zijn, maar Clio break werd nog nooit aan deze prijs aangeboden.

          Comment


          • #25
            Mijn moeder de hare was 9500 € ,alles af.
            1500 € recyclage premie + korting + break ad prijs van de 5 deurs ( 2 jaar geleden)
            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
              Mijn moeder de hare was 9500 € ,alles af.
              1500 € recyclage premie + korting + break ad prijs van de 5 deurs ( 2 jaar geleden)
              Wellicht ook met het salon ? Nu is 't 9000 Euro (recyclage is 2000) en ge kunt altijd proberen er nog 1 of 2 procentjes uit te sleuren Als het lukt hee...Normaal zijn die prijzen al erg scherp. (Ik deed het vroeger soms eens als ze direct kochten en voet bij stuk hielden )

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                Wellicht ook met het salon ? Nu is 't 9000 Euro (recyclage is 2000) en ge kunt altijd proberen er nog 1 of 2 procentjes uit te sleuren Als het lukt hee...Normaal zijn die prijzen al erg scherp. (Ik deed het vroeger soms eens als ze direct kochten en voet bij stuk hielden )
                Idd ,met het salon
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                Comment


                • #28
                  Wij hebben 4 jaar gereden met de 1.2 75pk.
                  Was ik content dat die ineens perte totale verklaard werd na een habelbui....

                  Echt, die motor is een drama. Ik vind dat je daar niet op een veilige manier de autostrade mee op kan. Die motor heeft geen koppel, en als je die niet tot 5-6000t trekt, dan gaat die van geen kanten vooruit.
                  Zuinig is die ook niet, behalve als je 100-110 rijdt op autostrade. Wij kregen die niet onder de 7.5l.

                  Nu staat er een Polo 1.2 TSI (4cil) DSG voor de deur. Die is wat duurder, maar wat een ENORM verschil in rijplezier.
                  Als je toch voor die Clio gaat, dan kies ik blind zeker voor die 0.9 TCE onwille van de Turbo. Dan heb je tenminste toch iets van koppel.



                  Comment


                  • #29
                    Ja Tommie, maar da's dan wel blind gekozen hee... Moet met die 0,9 eens rijden op de snelweg, nog erger hoor. Die VW 1.2 TSI is uiteraard stukken beter, andere categorie van motor en prijsklasse hee.
                    Is natuurlijk gene rappe auto, maar die werd echt (en nu nog) massaal verkocht. Vermoed dan wel dat die niet zo slecht bevonden wordt dan. Dat is geen auto die je koopt om stoplichtsprinten te doen of alle dagen kms snelweg te doen. Hiervoor volstaan geen van beide motorisaties, die 0,9 ook (zeker) niet. Bij die 1.2 heb je dan nog een normaal geluid. Niet voor niets dat sommige merken absoluut niet lager dan 1000 cc willen gaan. Dan kan je beter naar de 120 pk versie gaan... Of bij andere merken gaan shoppen.
                    TS zal best eens een testrit doen met beiden, maar ik vrees dat het voor hem, komende uit de 1.9 dci, in beide gevallen wel eens zou kunnen tegenvallen. Een diesel heeft nu eenmaal veel meer koppel. Maar met 75 pk niet veilig de snelweg op kunnen is ook beetje overdreven hee . Destijds (is nu wel al even geleden ) had ik er ene met 55 pk en zelfs dat ging. Gewoon pedaal intrappen als het moet en terugschakelen. Ik zeg het, mijn vrouw had 95 pk in een scenic, denk niet dat die sneller is dan een 75 pk clio. En toen ik daarmee reed kon ik overal wel best mee hoor. Ging wel minder op de tweede band staan aan de lichten dan met de mijnen lol. Maar dat je tegenwoordig 100 pk en meer nodig hebt om veilig te rijden geloof ik niet.
                    (heb zelf ook wel graag een auto met een klein beetje vermogen, daar niet van).

                    Comment


                    • #30
                      Die Clio is niet zo licht, en je krijgt die 1.2 wel vooruit, maar dan moet je iedere keer dik terugschakelen, en dat ben je niet gewoon als je met een turbo (diesel of benzine) gereden hebt.
                      De Clio's met 55pk wogen amper 1000kg, en die motoren moest je ook niet tot 6000t draaien om je vermogen te krijgen, dat was er al bij 5000t.

                      Een Scenic 1.9 dt met 95pk heb ik ook nog gehad. Die was zeker OK wat vermogen betreft, maar die begon ook al te trekken bij 2000t.

                      Comment


                      • #31
                        Nee, die auto van 55 pk was indertijd een Passat... sorry, slecht uitgelegd blijkbaar.
                        En de Senic van mijn vrouw was een Scenic 3 (geloof ik) met een 1.5 dCi 95 pk. Die weegt heel wat meer dan die eerste turbodiesels hee.

                        T is daarom da'k schreef dat het in beide gevallen wel zou kunnen tegenvallen als je van een 1.9 dCi motor komt. Die heeft een pak meer koppel en minstens 115 pk.
                        Denk dat er veel mensen wel een beetje beteutert kijken tegenwoordig als ze van een 2000 cc diesel naar een lichte benzinemotor overstappen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Moet met die 0,9 eens rijden op de snelweg, nog erger hoor.
                          DHL ben je zeker dat je er al mee gereden hebt? Want dit is toch wel onzin dat je vertelt hoor. De 0.9 tce rijdt leuker op de autostrade voor zover je een kleine benzine leuk kan noemen natuurlijk.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten

                            DHL ben je zeker dat je er al mee gereden hebt? Want dit is toch wel onzin dat je vertelt hoor. De 0.9 tce rijdt leuker op de autostrade voor zover je een kleine benzine leuk kan noemen natuurlijk.
                            Crocky, da's nu al de tweede keer op rij dat ge me beticht leugens te verkopen.... En nu nog eens onzin ook. Moet beetje serieus blijven he man.

                            Als jij voor jezelf vindt dat je de beste keuze maakte, ben ik heel blij voor jou ! Ok dan, de 0,9 is de beste keuze! Niet twijfelen! Kopen dat ding!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                              Crocky, da's nu al de tweede keer op rij dat ge me beticht leugens te verkopen.... En nu nog eens onzin ook. Moet beetje serieus blijven he man.

                              Als jij voor jezelf vindt dat je de beste keuze maakte, ben ik heel blij voor jou ! Ok dan, de 0,9 is de beste keuze! Niet twijfelen! Kopen dat ding!
                              Ola kort van stof.... Ik zal zwijgen beste vriend.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten

                                Ola kort van stof.... Ik zal zwijgen beste vriend.
                                Ja hoe moet ik daar dan op reageren ? Nog eens uitleggen dat ik er echt wel mee gereden heb ? 150 km heen, 150 km terug, tussendoor nog wat gewone ritten, dat ik hem reed in een zwarte Renault Captur van de garage Paesmans als vervangwagen voor de Espace van mijn vrouw die binnen was wegens een defect aan het stuurhuis.
                                Indien nog niet overtuigd dat ik er echt wel mee gereden heb ligt hier misschien nog ergens het papier van uitlening...
                                En dat ik onzin vertel... Daar heb je gelijk. Moet eerlijk zeggen dat we nog nooit zoveel fun beleefden aan een auto mijn vrouw en ik. De fun begon al bij het starten

                                Comment


                                • #36
                                  Nen captur zal het wel zwaarder hebben op de snelweg dan een clio wegens de luchtweerstand. Eindoverbrenging is anders ook.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Voor 1 keer moet ik ½ gelijk geven…

                                    De 0.9 TCE (90 pk) had ondanks een turbo, slechts 135 NM bij 2500 Nm, wat in een busje als de Captur allicht niet ideaal is… (naar huidige normen)
                                    • Desondanks is een atmosferische 1.2 (75 pk) met 105 NM bij 4250 t/m nog veel zwakker, zelfs in een Clio….

                                    Alle concurrenten met een 0.9 of 1.0 turbo, halen wel aanzienlijk betere rendementen, bij lagere toerentallen…. (Opel, VW, Ford, Fiat …)

                                    Ps
                                    Een Scénic 1.5 DCI 85 pk heeft 200 NM-koppel, waardoor deze in herneming sneller is als een Captur, (0.9 TCE 90 pk) maar is groter en moet zo’n 300 kg meer gewicht voortsleuren als een Captur waardoor de acceleraties zelfs iets slechter zijn....

                                    Comment


                                    • #38
                                      De 1.2 is inderdaad zwakker, zie je zo natuurlijk. Maar weer moet ik toch herhalen dat deze een veel toegefelijker karakter heeft, stiller is en hierdoor aangenamer dan de 0,9. Tenzij je uiteraard gaat voor pure 0 tot 100 cijfers....
                                      Klopt de Scenic is trager maar reed 1000 keer aangenamer. Denk zelfs dat haar huidige Espace 2.0 dCi 130 qua prestaties slechts in die buurt zit....

                                      Comment


                                      • #39
                                        Onze Polo 1.2 TSI heeft 160 Nm bij 1500t en 95pk bij 5000t. 0-100 in 10.5 s


                                        Het verschil met een 1.2 16v is ENORM! Die doet 0-100 in 14.5s, en met een koppel dat pas piekt op 4200t moet je die motor continu laten janken.

                                        Comment


                                        • #40


                                          geeft een goeie impressie, laatste minuut gaat hij op de snelweg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X