Mededeling

Collapse
No announcement yet.

clio grandtour 1.2 16v of 0.9 tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Onze Polo 1.2 TSI heeft 160 Nm bij 1500t en 95pk bij 5000t. 0-100 in 10.5 s


    Het verschil met een 1.2 16v is ENORM! Die doet 0-100 in 14.5s, en met een koppel dat pas piekt op 4200t moet je die motor continu laten janken.
    Ja da's correct... Moet mij niet overtuigen, ikzelf zou met geen van drie genoemde dagelijks de baan op willen

    Die 1.2 TSI van VW is dan ook stukken beter dan die twee Renaultmotoren... Zo'n VW Polo (als die bestaat in break ?) kost dan ook weer een stuk meer dan een Clio.

    Die 0 tot 100 tijden, kijk ik eigenlijk niet naar. Om een voorbeeld te geven, Subaru heeft een zeer aangename moderne motor die ook 13 sec of zo nodig heeft om 100 te halen. (nooit zelf mee gereden maar ga voort op testverslag AG)
    Een wagen moet je 'beleven' om het juiste gevoel te krijgen. En heel veel hangt af van wat je gewoon bent te rijden.
    Kom je uit een oude Twingo 1.2 dan is die 1.2 16V subliem...

    We kunnen er uren over discussieren welke nu de beste is. De potentiele koper moet een grote testrit doen en kan dan naargelang zijn aanvoelen beslissen. Er bestaan in feite geen verkeerde auto's, er bestaan wel verkeerde combinaties tussen chauffeur en auto...
    Er zijn dikwijls mensen die spijt hebben van hun aankoop omdat ze een auto kochten zonder testrit.



    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten

      DHL dat ben ik ook reeds enkele jaren geweest. Dus ik kan ook heel goed vergelijken. Vraag aan elke huidige verkoper nu wat ze de beste motor vinden om te rijden en ze kiezen allemaal de tce 90! Jij vergelijkt toch niet met de 1.2 tce van vroeger veronderstel ik? Want volgens mij heb jij in uw carrière nooit de TCe 90 verkocht? grtjs
      Dus omdat ik hem nu plots niet verkocht heb, kan ik niet beoordelen ????

      Eerst had ik geen testrit gedaan en nu dit ???

      Kan goed vergelijken hoor na die afstand.

      Je zou als ex Renault-verkoper dan ook moeten weten dat een verkoper altijd het nieuwste produkt als zijnde het beste zal beoordelen. Daar zorgen de opleidingen van Renault wel voor ! Je zou zelfs denken het summum in zijn categorie te verkopen zelfs als je nog maar een jaar of 5 bezig bent als verkoper.

      Dat is totaal geen referentie hoor. Het is gewoon makkelijker tegenwoordig een 0,9 te verkopen, dus als de mensen interesse in die richting hebben ga je ze als verkoper een 0,9 verkopen. Tonen ze interesse in de 1,2 16V dan ga je ze een 1,2 verkopen... Zo simpel is het. Denk dat geen enkel verkoper staat te springen om zo'n 0,9 als firmawagen te krijgen lol.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        https://youtu.be/hBiLwkRNmzs

        geeft een goeie impressie, laatste minuut gaat hij op de snelweg.
        Hebt gelijk hiermee... je hoort het motortje huilen bij accelereren en tot mijn verwondering reed die toen zelfs maar vijftig, tot 100 werd het nog een stuk erger.

        Comment


        • #44
          Je hebt vooral kritiek op de sound heb ik de indruk, ik hoor ook veel windgeruis dus slecht geisoleerd, maar qua prestaties lijkt het me nog aan aanvaardbaar, en als je dit wagentje voor 10.000 hebt, lijkt het mij nog ni zo'n slechte deal, da's dezelfde prijs dan een vw up. Ma k zou hem ook nie als firmawagen willen lol.

          Comment


          • #45
            D'een Up kan je niet vergelijken hee, dit is een segment hoger qua ruimte en afmetingen. Is het segment van een Polo en dan nog in breakuitvoering voor 9000 Euro (uiteraard als je de recyclagepremie hebt).

            De discussie over wat de beste is van de twee kunnen we nog een week of twee voeren . Mijn idee is gekend, (maar toch niet representatief want nooit enen verkocht-alhoewel met beiden meer dan voldoende gereden, dus mensen die nooit met de twee motorisaties gereden vallen ook volledig weg in deze discussie volgens die redenering).

            Het is in feite best niet voort te gaan op de ideeen van anderen, reeds veel mensen kochten hierdoor een bij hun niet passend voertuig. Zelfs al is het voertuig nog zo goed, bestuurder en auto moeten bij mekaar passen. Zijn zelfs mensen die een wagen van 100k wegdoen wegens niet voldoen aan de verwachtingen...
            Ervaringen van anderen zijn hoogstens interessant om mee te nemen naar de testrit om dan te toetsen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Onze Polo 1.2 TSI heeft 160 Nm bij 1500t en 95pk bij 5000t. 0-100 in 10.5 s
              Een Clio Break is ook heel wat groter als een Polo… (+30 cm)

              Rekening houdend met de prijs valt die Clio Break 0.9 nog best mee…en levert dezelfde prestaties als een Skoda Fabia break 1.2 TSI, een kleinere Polo 1.2 TSI met DSG kost in Nederland alvast + € 6000 meer… wat toch 40% meer is...

              35 jaar geleden werd een Golf GTD (turbodiesel) verkocht als het toppunt van prestaties en toch zuinig….

              Zo’n Clio Break 0.9 is in verhouding met die Golf een F1….




              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                Een Clio Break is ook heel wat groter als een Polo… (+30 cm)

                Rekening houdend met de prijs valt die Clio Break 0.9 nog best mee…en levert dezelfde prestaties als een Skoda Fabia break 1.2 TSI, een kleinere Polo 1.2 TSI met DSG kost in Nederland alvast + € 6000 meer… wat toch 40% meer is...

                35 jaar geleden werd een Golf GTD (turbodiesel) verkocht als het toppunt van prestaties en toch zuinig….

                Zo’n Clio Break 0.9 is in verhouding met die Golf een F1….



                Ik zou ook veel meer neigen naar de 0.9 TCE dan die rotte 1.2 16V.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                  Een Clio Break is ook heel wat groter als een Polo… (+30 cm)

                  Rekening houdend met de prijs valt die Clio Break 0.9 nog best mee…en levert dezelfde prestaties als een Skoda Fabia break 1.2 TSI, een kleinere Polo 1.2 TSI met DSG kost in Nederland alvast + € 6000 meer… wat toch 40% meer is...

                  35 jaar geleden werd een Golf GTD (turbodiesel) verkocht als het toppunt van prestaties en toch zuinig….

                  Zo’n Clio Break 0.9 is in verhouding met die Golf een F1….



                  Als ik moet kiezen tussen een 1.2 TSI 85 pk 160 nm, en 0.9 TCE 90pk 140 nm, dan zou ik het toch wel weten hoor.
                  Qua sprintcijfers scheelt het niet veel maar het koppel van die 1.2 TSI maakt hem wel aangenamer. Mijn moeder heeft een golf 7 met die 85pk motor, en daar is prima mee te leven, je zou niet zeggen dat die maar 85 pk heeft, heb daar al verschillende keren mee gereden, pas op de snelweg voel je dat er niet veel fut meer over is boven de 120 km/h en door de vijfbak doet hij nog redelijk veel toeren (2600 ofzo) maja ze doet amper snelweg dus ze vindt het meer dan prima.
                  Langs de andere kant, mijn zus heeft een polo 1.2 atmo driecylinder 75pk van 2008, en die vind ik dan weer een ramp, klinkt als een grasmachien en stijgt zowat op aan 120 km/h (3500 rpm), maar ook zij klaagt niet over die wagen (is al bij al degelijk karretje) en ze doet er ook geregeld snelweg mee. Het hangt idd voor een groot deel van uw verwachtingen af.

                  Comment


                  • #49
                    Awel, als ik dat hier allemaal lees worden er 2 dingen duidelijk.
                    1) voor ik beslis rij ik ze allebei test. Veel argumenten voor beide gelezen, het ene al bruikbaarder er dan het andere, want het blijft een belangrijk gegeven dat hij niet op de autosnelweg zal komen en bjna enkel op 70-banen

                    2) 't Is allebei een fikse achteruitgang precies op de huidige 1.9dci en ondanks dat m'n vrouw met de Clio zou rijden, denk ik.......
                    Dat ik het risico ga nemen en met de cabrio blijf rijden tot hij uit elkaar valt. De saloncondities zullen dan voorbij zijn, maar als hij ooit echt helemaal kapot is (te duur om te herstellen) krijg ik sowieso nog recyclagepremie.
                    Ik heb gemerkt dat de saloncondities 'ongeveer' terugkeren in september (ook altijd straffe condities). 2 keer een maand de kans per jaar dus, om om te zetten. Hij houdt heel soms wat in, nu heeft'ie het een ganse week niet gedaan (en heel veel gereden deze week). Ik ben aan die auto en aan het open rijden gehecht. Dit zal WSS m'n laatste 1.9 ooit zijn en de eerste 15 jaar ook m'n laatste cabrio.
                    Als ik dan alle ervaringen over die 2 motoren in de clio lees, denk ik dat ik er verstandig aan doet om deze auto NIET weg te doen voor een 'misschien'.


                    'Misschien' gaat hij binnen het jaar kapot, maar misschien gaat hij ook nog 5 jaar mee. Op het 'soms' wat inhouden na, is hij immers tiptop (nieuwe banden, distributie, remblokken, filters.. ). Dat, het rijplezier etc opgeven en geld UITgeven voor een Cliootje met 'maar' 140 of 170 koppel, ga ik niet doen, voor iets wat 'misschien' kapot gaat.

                    100x dank voor alle reacties, ik hoop dat de cc nog jaren meegaat en dat ik geen domme beslissing neem als ik ermee doorrij, maar ik weet nu alvast dat ik, als ik ooit omzet, de twee motorisaties sowieso 'moet' testrijden. Thanks.

                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

                    Comment


                    • #50
                      Awel Metalpe... ik vind dat een goeie beslissing eigenlijk. Enkel jammer dat je niet in de toekomst kan kijken en zien hoelang je cabriolet nog meegaat. Anderzijds, die motorisatie zou wel wat kilometers moeten aankunnen. Heb je hem al eens laten uitlezen bij Renault wat het inhouden kan veroorzaken ?

                      Voor hetgene je van plan bent te doen, voldoen ze natuurlijk beiden, maar het zal een stap terug zijn.
                      Goeie condities zijn er altijd vanaf midden december tot eind februari, in maart zijn het weer open deur dagen met goeie condities die dan dikwijls weer verlengd worden tot april. September ook weer open deurdagen die verlengd worden en dan zijn we weer kort tegen december...

                      Wie weet heb je het er tegen dan voor over een iets krachtigere motor te kopen. grootste probleem is dat je uit een diesel komt en wel wat koppel gewoon bent. Om dit te compenseren heb je een zwaardere benzinewagen nodig...

                      Ik wens je nog veel rijgenot met de toch wel toffe cabrio (de zomer komt er weer aan ) (zelf goeie herinneringen aan mijn vrouw hare cabrio vele jaren terug... hadden het er van de week nog over)
                      Last edited by ; 15/02/2018, 23:45.

                      Comment

                      Working...
                      X