Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstellen voor verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herstellen voor verkoop

We hebben een kia ceed Sw diesel van 2009. Er staan 90.000 km op.
    We hebben te horen gekregen dat de turbo helemaal kapot is (maakt nochtans maar een klein fluitend geluidje) laten maken bij de merkgarage kost 2400€.
    Volgens tweedehands sites is de auto 4600€ waard. Ik veronderstel dat opkopers niet veel meer zullen geven voor een auto met kapotte turbo. Heeft het zin om die turbo toch nog te laten maken, eventueel bij een kleine garagist met revisie onderdelen om hem zo te kunnen verkopen?

Best gewoon inleveren bij aankoop van een nieuwe. eerlijk vertellen dat de turbo fluit, en dan eens kijken wat ze nog geven.

Comment

Ben je zeker dat de turbo stuk is? Een gescheurde leiding kan ook een fluittoon geven. Waarom laat je de turbo niet maken bij een niet merk dealer zodat je er terug met verder kan bollen? Dit moet je zeker voor de helft van de prijs kunnen laten maken. Desnoods een revisie exemplaar.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

1) laat er eens een andere garage naar kijken en hoor eens wat die vinden.
        2) een turbo kost naar gelang de motor tussen de 200 en 700 euro die zal bij je dealer wel rap €2000 kosten.

geen idee welk model je juist hebt maar veel kans dat deze past...laat die dan nog steken door een andere garage en met 400 euro moet je rond zijn.

Maar een kapotte turbo op die kmstand moet wel een bijkomende oorzaak hebben...er zal iets anders niet optimaal werken / kapot zijn met als gevolg dat de turbo kapot is. dus vroeg of laat heb je die weer kapot.

Polo 6n 1.4

Comment

Zwijgen als vermoord en overlaten aan garage bij aankoop nieuwe. Niet echt netjes... is aan de garage om een auto in te schatten. Heb er vroeger ook zo overgenomen en dan dacht ik bij mezelf da'k hem maar beter moest gecontroleerd hebben bij overname. Auto zal toch weggaan voor export.

Comment

We willen een jonge tweedehands kopen en die garage neemt geen wagens over. Mijn man heeft schrik om hem zo te verkopen, bang dat de koper hier amok komt maken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI TAG-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
              Ben je zeker dat de turbo stuk is? Een gescheurde leiding kan ook een fluittoon geven. Waarom laat je de turbo niet maken bij een niet merk dealer zodat je er terug met verder kan bollen? Dit moet je zeker voor de helft van de prijs kunnen laten maken. Desnoods een revisie exemplaar.
              Of de turbo echt kapot is kan ik zelf niet beoordelen. Ik ken niks van auto's. Ik heb er eerlijkgezegd wel mijn twijfels over.
              Zelf er nog mee rijden willen we niet als het met revisiestukken gemaakt wordt. Het is onze enige auto dus we moeten er kunnen op rekenen. Bovendien zullen we binnenkort dan weer de distributieriem moeten laten vervangen. Dus weeral kosten aan een auto die nog maar 4000€waard is als hij in orde zou zijn.
              We wilden hem sowieso volgend jaar wegdoen, dan mogen we er antwerpen niet meer mee binnen.

Comment

Kunt eens proberen bij wijkopenautos.be ? Heeft niet zo'n beste reputatie (geven meestal uiteindelijk veel minder dan dat ze u initieel beloven op de site) maar ge zijt hem wel onmiddelijk kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Birgitv Bekijk Berichten
                  We willen een jonge tweedehands kopen en die garage neemt geen wagens over. Mijn man heeft schrik om hem zo te verkopen, bang dat de koper hier amok komt maken.

Ja, begrijpelijk... dat zou ik nu ook niet direct doen. Bestaat de automarkt in Antwerpen naast Cardoen nog eigenlijk ?
                  Wel raar dat een garage jonge tweedehands verkoopt maar geen overnames wil doen. Misschien ook eens elders gaan kijken ? Of toch eens zien of een nieuwe niet binnen budget valt met die hoge recyclagepremies tegenwoordig ? Zijn er al die tot 3000 Euro geven...

Comment

Ga eens bij Cardoen langs, die hebben nieuw, maar ook recente tweedehandse.
                    Kijk op de website, en als een auto U aanstaat, dan brengen ze die naar jouw verkooppunt.
                    Die doen echt niet moeilijk bij overnames. Wij hebben er een Clio vol hagelblutsen overgelaten, en ze verminderden de overname met slechts 500€ voor de blutsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                      Kunt eens proberen bij wijkopenautos.be ? Heeft niet zo'n beste reputatie (geven meestal uiteindelijk veel minder dan dat ze u initieel beloven op de site) maar ge zijt hem wel onmiddelijk kwijt.
                      Wel correcte mensen qua afhandeling.
                      Prijs dat je eerste krijgt is een gemiddelde, prijs ter plekke is wat er geboden is op je auto via een online platform

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Birgitv Bekijk Berichten
                        We hebben een kia ceed Sw diesel van 2009. Er staan 90.000 km op.
                        We hebben te horen gekregen dat de turbo helemaal kapot is (maakt nochtans maar een klein fluitend geluidje).
                        Als een turbo werkelijk kapot is, voel je dat dan niet aan de trekkracht?
                        Te horen gekregen, die kan zeggen wat em wil, ga eerst is naar een andere garage.

Wat kan daar eigenlijk kapot aan gaan?

Comment

Iedere turbo fluit na verloop van tijd . Trekt hij nog zoals het hoort dan is hij goed .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Iedere turbo fluit na verloop van tijd . Trekt hij nog zoals het hoort dan is hij goed .
                            Ja ma wat is daar dan de oorzaak van?

Comment

Slijtage natuurlijk . Maar er zijn genoeg voorbeelden van turbos die fluiten en gerust nog 100d km meegaan .

Comment

Aan het rijden merk je niks. Het is net alsof je in de verte een sirene van een ambulance hoort.

Comment

Probleem is natuurlijk als die er dan echt door vliegt na 100k km fluiten, het niet al te gezond is voor de motor.

Comment

Onze BMW had dat ook. Turbo was nog ok, maar her zat hem in de intercooler: klein gaatje waardoor die valse lucht trok, met inderdaad dat ambulancegeluid tijdens het optrekken.
                                    Wij hebben er nog 30000 km mee gereden. We zijn ondertussen al vier of vijf jaar verder, en ik ben die overlaatst nog tegen gekomen. Carrosserie ziet er elke keer meer gehavend uit, het beige lederen interieur durf ik niet over na te denken, maar die fluit dus nog steeds.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

kosten doen voor te herstellen lijkt mij in elk geval te zot. particulier krijgt ge die wagen toch niet meer verkocht. dus gewoon overlaten aan handelaar die 't meeste geeft en dan heb je er verder geen zever meer mee.

Comment

Bij den doodslager kost een complete motor amper een paar honderd euro, ik zie dan ook niet meteen in waarom je niet zou blijven verder bollen.

Comment

Working...
                                        X