Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar nieuwe velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoektocht naar nieuwe velgen

Dag allen,

Ik ben op zoek naar een setje velgen voor de nieuwe Arteon. Tot nog toe heb ik er 2 in gedachten:

Platin P72 https://www.banden-pneus-online.be/a...5-70.1-18.html
    BBS SX https://www.rimstyle.com/alloywheels/wheel_by_size/19inch/bbs_sx_gmpo

De Platin's zijn ongeveer 700 EUR, de goedkoopste BBS SX heb ik voor rond de 1050 EUR gevonden. (voor 4 welteverstaan)

Nu, over BBS heb ik al veel goeds gehoord, maar gezien het verschil in prijs toch al vrij groot is en ik ze beiden gelijkwaardig vind qua uiterlijk, heb ik toch de neiging om voor de P72's te gaan. Echter, gezien ik nog nooit van dit merk gehoord heb, heb ik wel wat schrik om deze te kopen met de vrees dat deze makkelijker zullen breken, ook al ben ik niet van plan om circuits of offroading te gaan doen.

Ik vermoed dat de BBS'en ook wel lichter zullen zijn, maar op geen van beide sites blijk ik het gewicht v/d velg te kunnen raadplegen..

Wat is jullie mening hierover? Of hebben jullie nog andere voorstellen in deze prijsklasse?

Nog een aantal bijkomende vraagjes:

- Als je velgen koopt, zijn deze dan normaal ook met antidiefstalbouten?
    - Ik heb normaal directe TPMS, maar dit zit blijkbaar in de banden en moet ik me voor de velgen niets van aantrekken?
    Last edited by ; 28/02/2018, 23:28.

Ik zou de BBS kiezen. Daar zijt ge zeker dat ge kwaliteit koopt. Antidiefstalbouten zitten daar standaard niet bij.

Comment

Er zij veel "kwaliteitsvelgen" die ook barsten.
      Z4 M40i

Comment

Die Platin is zeker het overwegen waard. Bij BBS betaal je ook veel naam. BBS houdt z'n modeltypes wel een redelijke tijd in hun gamma, ik weet niet hoe dat bij Platin is. Dus als je een velg stuk rijdt kan zo'n gegeven wel meespelen.

Comment

Veemann V-FS25 geen optie? Die heb ik onlangs onder een Passat gezien en dat was echt af.

Zijn goedkoper als die BBS'en

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Is dat als wintervelg of zo ? Vraag eens wat die mannen kunnen aanbieden : https://www.2dehands.be/auto-onderde...404215339.html (compleet nieuw setje). Wellicht hebben ze nog stock. Al gezien dat ze in Nederland wel goedkoper zijn.
            Of particulier dit setje: https://www.2dehands.be/auto-onderde...378875392.html
            Kunt er ter plaatse wellicht nog aan af doen als ze nog te koop zijn...

Comment

Nee zijn ter vervanging van de originele velgen, ik vond geen enkele van de originele velgen mooi, ik zal Namaz en hun suggesties eens bekijken

Comment

Ah, zijn originele waar ik naar gekeken heb. Wist niet dat je iets anders wilde. Maar iig, die gasten van de eerste link bieden van alles aan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Veemann V-FS25 geen optie? Die heb ik onlangs onder een Passat gezien en dat was echt af.

Zijn goedkoper als die BBS'en

Net even gekeken, da's niet echt mijn ding vrees ik

Comment

Geen probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Is dat als wintervelg of zo ? Vraag eens wat die mannen kunnen aanbieden : https://www.2dehands.be/auto-onderde...404215339.html (compleet nieuw setje). Wellicht hebben ze nog stock. Al gezien dat ze in Nederland wel goedkoper zijn.
                      Of particulier dit setje: https://www.2dehands.be/auto-onderde...378875392.html
                      Kunt er ter plaatse wellicht nog aan af doen als ze nog te koop zijn...
                      Heb een gehoord bij die eerste gast en die verkoopt enkel originele VW velgen, heb eens gevraagd of hij er toevallig ook geen koopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

Heb een gehoord bij die eerste gast en die verkoopt enkel originele VW velgen, heb eens gevraagd of hij er toevallig ook geen koopt
                        En? Nee zeker? Ik hoorde (maar ben bijlange niet zeker) dat er zijn die aan die wielen geraken van leasemaatschappijen uit Duitsland of zo. Iets met leveren op winterwielen en de originele worden verkocht. Weet er het fijne niet van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

En? Nee zeker? Ik hoorde (maar ben bijlange niet zeker) dat er zijn die aan die wielen geraken van leasemaatschappijen uit Duitsland of zo. Iets met leveren op winterwielen en de originele worden verkocht. Weet er het fijne niet van.
                          Nope dat deden ze niet, heb nu eens bij velgen-inkoop.nl gehoord, heb 1200 EUR gevraagd of BBS SX + opleg, daar gingen ze nog eens over nadenken

Comment

Denk dat handelaars niet veel zullen geven...

Comment

Ze vragen 200 EUR opleg + mijn velgen voor hun BBS SX

Comment

Lijkt me nog fair.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

En enkel voor de velgen zonder ruil geven ze 750 EUR, lijkt me wat weinig, betekent dat ze hun BBS SX velgen op 950 EUR waarderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
                                    En enkel voor de velgen zonder ruil geven ze 750 EUR
                                    Dat bedrag komt me bekend voor ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard

Dat bedrag komt me bekend voor ...
                                      Das wat een handelaar geeft. Particulier is een heel ander verhaal. Niet dwaas beginnen doen he.

Comment

Dwaas doen ?

Bekijk eens wat die velg kost, zonder BTW en bereken dan eens de netto-prijs rekening houdende met de korting.

Comment

Working...
                                        X