Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste leden,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Beste leden,

    Heeft er iemand ervaring met http://www.neuwagenkauf.com/,
    blijkbaar kan je voordelig nieuwe wagens bestellen.
    Ik dank jullie alvast voor uw advies en tips.

  • #2
    Zowel neuwagenkauf als juetten-koolen.de zijn in orde. Zelfde regio en opzet, "EU - nieuwwagens".

    Offerte van een Belgische garage doorsturen en je krijgt ongeveer een halve dag later hun offerte en hun prijslijst waarin je je eigen wagen kan samenstellen. Of je gaat langs (wel best afspraak maken met Engelstalige verkoper, als je Duits niet goed is.) Na bestellen + naar de douane lopen + naar de verzekering lopen + naar de DIV lopen was mijn winst 5.539,63EUR, op een wagen van 35k in België.

    Bon, aan de goede dingen heb je niet veel. Wat is er slecht?

    -Uitrusting goed vergelijken. Een Highline in België heeft niet noodzakelijk krak dezelfde uitrusting als een Highline in Duitsland
    -Rompslomp. Tsja. Je moet er wat voor over hebben (voor 5,5k zet ik mijn wekker wel eens, en neem ik wel eens een dagje verlof om iets te regelen)
    -Garantie. Offerte in Belgie is 2 jaar garantie. Wil je verlengde garantie (WeCare) dat is dan...2000EUR extra! Bij neuwagenkauf kan je voor 200EUR een verlengde garantie nemen van de constructeur zelf, is dan 5 jaar of 100.000km max. Dat is een Europese garantie van de constructeur. Ik heb daar alle vertrouwen in, maar als je een slechte lokale dealer hebt, gaan die wellicht wat tegengas geven als je een garantiegeval hebt. Gewoon blijven volhouden, voldoende verhalen op internet van mensen die zonder problemen geholpen zijn. Kan ook zijn dat je dealer er geen probleem van maakt.

    Misschien wel even je titel aanpassen. Ook is er een onderwerp over import uit Duitsland, HIER te vinden.
    Last edited by TooTall; 05/03/2018, 08:07.
    Mijn Skoda

    Comment


    • #3
      Goeie samenvatting!
      Je bespaart een pak geld, maar je moet er wel iets voor doen, en de extra rompslomp er bij nemen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door TooTall
        Zowel neuwagenkauf als juetten-koolen.de zijn in orde. Zelfde regio en opzet, "EU - nieuwwagens".

        Offerte van een Belgische garage doorsturen en je krijgt ongeveer een halve dag later hun offerte en hun prijslijst waarin je je eigen wagen kan samenstellen. Of je gaat langs (wel best afspraak maken met Engelstalige verkoper, als je Duits niet goed is.) Na bestellen + naar de douane lopen + naar de verzekering lopen + naar de DIV lopen was mijn winst 5.539,63EUR, op een wagen van 35k in België.

        Bon, aan de goede dingen heb je niet veel. Wat is er slecht?

        -Uitrusting goed vergelijken. Een Highline in België heeft niet noodzakelijk krak dezelfde uitrusting als een Highline in Duitsland
        -Rompslomp. Tsja. Je moet er wat voor over hebben (voor 5,5k zet ik mijn wekker wel eens, en neem ik wel eens een dagje verlof om iets te regelen)
        -Garantie. Offerte in Belgie is 2 jaar garantie. Wil je verlengde garantie (WeCare) dat is dan...2000EUR extra! Bij neuwagenkauf kan je voor 200EUR een verlengde garantie nemen van de constructeur zelf, is dan 5 jaar of 100.000km max. Dat is een Europese garantie van de constructeur. Ik heb daar alle vertrouwen in, maar als je een slechte lokale dealer hebt, gaan die wellicht wat tegengas geven als je een garantiegeval hebt. Gewoon blijven volhouden, voldoende verhalen op internet van mensen die zonder problemen geholpen zijn. Kan ook zijn dat je dealer er geen probleem van maakt.

        Misschien wel even je titel aanpassen. Ook is er een onderwerp over import uit Duitsland, HIER te vinden.
        Hartelijk bedankt voor uw duidelijke uitleg.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door TooTall
          Zowel neuwagenkauf als juetten-koolen.de zijn in orde. Zelfde regio en opzet, "EU - nieuwwagens".

          Offerte van een Belgische garage doorsturen en je krijgt ongeveer een halve dag later hun offerte en hun prijslijst waarin je je eigen wagen kan samenstellen. Of je gaat langs (wel best afspraak maken met Engelstalige verkoper, als je Duits niet goed is.) Na bestellen + naar de douane lopen + naar de verzekering lopen + naar de DIV lopen was mijn winst 5.539,63EUR, op een wagen van 35k in België.

          Bon, aan de goede dingen heb je niet veel. Wat is er slecht?

          -Uitrusting goed vergelijken. Een Highline in België heeft niet noodzakelijk krak dezelfde uitrusting als een Highline in Duitsland
          -Rompslomp. Tsja. Je moet er wat voor over hebben (voor 5,5k zet ik mijn wekker wel eens, en neem ik wel eens een dagje verlof om iets te regelen)
          -Garantie. Offerte in Belgie is 2 jaar garantie. Wil je verlengde garantie (WeCare) dat is dan...2000EUR extra! Bij neuwagenkauf kan je voor 200EUR een verlengde garantie nemen van de constructeur zelf, is dan 5 jaar of 100.000km max. Dat is een Europese garantie van de constructeur. Ik heb daar alle vertrouwen in, maar als je een slechte lokale dealer hebt, gaan die wellicht wat tegengas geven als je een garantiegeval hebt. Gewoon blijven volhouden, voldoende verhalen op internet van mensen die zonder problemen geholpen zijn. Kan ook zijn dat je dealer er geen probleem van maakt.

          Misschien wel even je titel aanpassen. Ook is er een onderwerp over import uit Duitsland, HIER te vinden.
          Hoe kunnen ze hoge kortingen geven?
          Deze zijn toch ook nieuwe wagens?

          Comment


          • #6
            Of je koopt 'm gewoon in Engeland :-)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Zowel neuwagenkauf als juetten-koolen.de zijn in orde. Zelfde regio en opzet, "EU - nieuwwagens".

              Offerte van een Belgische garage doorsturen en je krijgt ongeveer een halve dag later hun offerte en hun prijslijst waarin je je eigen wagen kan samenstellen. Of je gaat langs (wel best afspraak maken met Engelstalige verkoper, als je Duits niet goed is.) Na bestellen + naar de douane lopen + naar de verzekering lopen + naar de DIV lopen was mijn winst 5.539,63EUR, op een wagen van 35k in België.

              Bon, aan de goede dingen heb je niet veel. Wat is er slecht?

              -Uitrusting goed vergelijken. Een Highline in België heeft niet noodzakelijk krak dezelfde uitrusting als een Highline in Duitsland
              -Rompslomp. Tsja. Je moet er wat voor over hebben (voor 5,5k zet ik mijn wekker wel eens, en neem ik wel eens een dagje verlof om iets te regelen)
              -Garantie. Offerte in Belgie is 2 jaar garantie. Wil je verlengde garantie (WeCare) dat is dan...2000EUR extra! Bij neuwagenkauf kan je voor 200EUR een verlengde garantie nemen van de constructeur zelf, is dan 5 jaar of 100.000km max. Dat is een Europese garantie van de constructeur. Ik heb daar alle vertrouwen in, maar als je een slechte lokale dealer hebt, gaan die wellicht wat tegengas geven als je een garantiegeval hebt. Gewoon blijven volhouden, voldoende verhalen op internet van mensen die zonder problemen geholpen zijn. Kan ook zijn dat je dealer er geen probleem van maakt.

              Misschien wel even je titel aanpassen. Ook is er een onderwerp over import uit Duitsland, HIER te vinden.
              Zelfde opzet dan bij https://www.matthesmobile.de/ vermoed ik?
              Aangezien deze topic er toch al is, iemand daar ervaring bij? Zit er Uberhaupt een merkbaar verschil tussen deze verkopers?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten

                Hoe kunnen ze hoge kortingen geven?
                Deze zijn toch ook nieuwe wagens?
                Klopt, maar die mensen zoeken de landen op waar de prijzen lager liggen, en ze schakelen hier natuurlijk de winstmarge van D'Ieteren uit.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Klopt, maar die mensen zoeken de landen op waar de prijzen lager liggen, en ze schakelen hier natuurlijk de winstmarge van D'Ieteren uit.
                  Als ge buiten België koopt, schakelt ge altijd de winstmarge van D'Ieteren uit

                  En in andere landen zitten er ook invoerders. Prijzen zijn vooral bepaald aan de geldbeurzen van de bevolking.

                  Wel de zaterdag vernomen dat wanneer ge een bepaald aantal VAG auto's omzet, dat ge dan rechtstreeks bij de fabriek kunt kopen en D'Ieteren omzeilen. Iets dat binnenkort wel eens werkelijkheid kan worden voor Groep Delorge.

                  Comment


                  • #10
                    Niet alleen voor Delorge maar ook voor alle andere onafhankelijke dealers. Eind dit jaar is er geen invoerder meer. Mag niet van Europa.


                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Ik vraag me af wat D'Ieteren dan gaat doen....

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ik vraag me af wat D'Ieteren dan gaat doen....
                        Rentenieren denk ik

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                          Zelfde opzet dan bij https://www.matthesmobile.de/ vermoed ik?
                          Aangezien deze topic er toch al is, iemand daar ervaring bij? Zit er Uberhaupt een merkbaar verschil tussen deze verkopers?
                          Er zijn een aantal van deze verkopers. Geloof zelfs dat de eigenaar van neuwagenkauf begonnen is bij juetten-koolen. Ken de link van jou niet, maar ziet er op het eerste zicht hetzelfde uit.

                          Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten

                          Hoe kunnen ze hoge kortingen geven?
                          Zij kopen de wagens rechtstreeks bij de fabrikant (en ik vermoed ook in grote hoeveelheden, als in ze groeperen X aantal bestellingen samen). Zo krijgen ze een grotere korting. Inderdaad geen extra marge voor de importeur. Op Skoda zit voor een particulier in België al jaar en dag een vaste korting van 7,5%-10% afhankelijk van welk model (eindereeks model krijg je soms iets meer). Bij deze manier koop je met 15-25% korting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ik vraag me af wat D'Ieteren dan gaat doen....
                          D'Ieteren hun portefeuille is al een tijdje aan het diversifiëren, lees dit maar eens door...KLIK
                          Mijn Skoda

                          Comment


                          • #14


                            D'Ieteren is al lang aandeelhouder op een of andere manier in alle grote dealerschappen. Ze hebben de dealers financieel tot het uiterste gedreven door belachelijke hoge verplichte investeringen te doen (andere dealers opkopen , nieuwe toonzalen zetten, ...). Banken zaten niet te wachten op de dealers, dus wie was de investeerder in de nieuwe mega-dealers: D'Ieteren. Dus voor D'Ieteren is er HELEMAAL NIETS veranderd. En de dealers die niet van D'Ieteren financieel afhankelijk waren, hebben ze eruit gebonjourd (zoals mijn broer zijn werkgever).

                            Comment


                            • #15
                              Ik weet niet of D’Ieteren dit eist, dan wel de VW groep. Je ziet trouwens hetzelfde bij alle grote merken.
                              Of ken jij nog een Dealer die een showroom heeft waar minder dan 10 autos kunnen staan?

                              Comment


                              • #16
                                Dat is D'Ieteren. VW trekt zich weinig aan van hoe de wagens worden verkocht, zolang ze maar verkocht worden. In Nederland zie je hetzelfde fenomeen. De grootste dealers zijn Pon dealers. Juist om dezelfde redenen. Enkel maken ze daar geen geheim van, terwijl hier alles in stilte gebeurd.

                                Comment


                                • #17
                                  D'ieteren heeft ondertussen veel dealers op de as antwerpen-brussel opgekocht. Weet er iemand hoe het met de dealers rond het gentse zit? Debersaques, Nam ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Ik vraag me af wat D'Ieteren dan gaat doen....
                                    Ze hebben ondertussen al > 20 vestigingen verworven en dan hebben we het nog niet over hun andere activiteiten (o.a. Carglass) ... ze zullen zich niet meteen vervelen daar.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet of D’Ieteren dit eist, dan wel de VW groep. Je ziet trouwens hetzelfde bij alle grote merken.
                                      Bij Ford en Volvo zie je dit alvast veel minder. Bij ons in de buurt zijn er nog verschillende kleinere en volledig zelfstandige dealers.

                                      Eigenaardig in het D'Ieteren verhaal: in Sint-Niklaas is nog wel een kleinere Seat-dealer. Is ook de enige kleinere dealer voor de VW-groep die ik ken.

                                      Last edited by K2; 13/03/2018, 10:13.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X