Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starterswagen voor 18-jarige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Starterswagen voor 18-jarige

Hallo,
    ik ben 100% leek en nogal overweldigd door het aanbod op de verschillende websites. Ik zoek wat advies om me te kunnen concentreren in het vinden van een wagen die de moeite waard is.
    Wegens omstandigheden wil ik voor mijn 18-jarige dochter een tweedehandswagen aanschaffen waar ze toch nog 4 a 5 jaar kan meerijden (kleine afstanden, vrijwel geen autoweg).
    Vereisten: er kunnen 4 volwassenen inzitten, benzine motor, airco.
    Mijn budget is max. 3500 euro.
    Wat kan ik daarvoor realistisch op de kop tikken? Of welke modellen zijn het interessants? Moet ik me concentreren op een aantal verkopers? Of hoe begin ik er het best aan?
    alvast bedankt!
    Marie

Gezien het voor uw dochter is, zou ik eerst met haar overleggen wat voor type auto ze in gedachten heeft, maar ook welke auto's ze graag ziet.

Eens je een aantal concrete wagens voor ogen hebt, kan je specifieker vragen welke de betere zijn, en welke je best vermijdt.

Voor dat bedrag zal je een kleine wagen kunnen kopen, maar met wel wat kilometers.

Comment

Binnen dat budget, heb je niet veel keuze. Vaak kan je in wallonie nog wel goeie zaken doen, zeker bij een particulier, je hebt dan wel geen garantie.
      Even op autoscout gezocht en van wat ik dan terugvind, lijken volgende wagentjes wel interessant:
      - peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo (bv https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...48a3?cldtidx=3)
      - hyundai i20 ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...9db?cldtidx=11 )
      - Suzuki alto ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...d1d3?cldtidx=5 )
      - nissan pixo ( https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...c9d?cldtidx=20 )
      - VW polo maar dat is al wat duurder ( buiten deze: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3154?cldtidx=2 )
      Last edited by sunking; 06/03/2018, 15:50.

Comment

Als je die auto toch een paar jaar wil houden, kijk eens naar private lease.
        Voor een goede 200€ per maand heb je die auto alles inbegrepen behalve brandstof, maar wel inclusief verzekering.

Dan zit ze in een nieuwe perfect onderhouden en verzekerde auto.

Als je een auto van 3500€ wil vinden, dan scheelt er altijd wel iets, en je bent nooit zeker dat je met iets betrouwbaars op weg bent, of er ineens dikke kosten komen.

Kijk maar eens op directlease.be of leasplan.be

Comment

hmm niet mee eens, met een wagen die je voor 3500 koopt zit ge ook maar met een afschrijving van slechts +/- 50€ per maand, en geen omnium verzekering nodig, dan kan een herstelling indien nodig er ook wel af..

Comment

koop die Clio die hier op het forum te koop staat: perfect

Comment

heeft die airco die clio?

Comment

denk het niet, maar wel navigatie !

Comment

ja maar airco staat wel bij de vereisten en zo'n oude navi, daar heb je niks meer aan, dan kan je beter je smartphone tegen de ruit plakken...

Comment

Ge hebt beiden niet nodig voor te leren rijden en korte afstandjes te doen , das mijn idee

Ik zou op de eerste plaats een betrouwbaar eenvoudig autootje kopen waar niet te veel opzit wat kapot kan gaan en met gekende historiek (niet iets van 5 de eigenaar) en ik moest spontaan aan die Clio denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      ja maar airco staat wel bij de vereisten en zo'n oude navi, daar heb je niks meer aan, dan kan je beter je smartphone tegen de ruit plakken...
                      Volgens mij heeft die wél airco... navigatie, daar heb je een punt. Maar voor 3.500 euro denk ik dat het geen slechte koop is.

Comment

voila, iedereen content, wat zegt de topic opener ???

Comment

dus je zou zo'n oude clio (toch al 14 jaar) verkiezen boven een jongere aygo (pakweg 2010-2011) (of gelijkwaardig) ?
                          ik weet het niet, ik zou er dan toch nog wel wat van de prijs proberen af te krijgen (3000 als absoluut maximum).

Comment

Ja ik zou niet twijfelen, zo'n Aygo en consoorten zijn toch echte wegwerp autootjes.

Die Clio daar rijd je nog vele jaren mee.

Comment

allez dan ik durf er mijn hand niet voor in 't vuur steken, hoewel de motor en de versnellingsbak wellicht nog nen helen tijd meekunnen. bij een auto van die leeftijd durven toch wel eens wat dingen de geest geven, bv elektrische ramen, airco, alternator, aandrijfashoezen ... dus in elk geval grondig inspecteren bij aankoop. het rijdt wel plezant zo'n clio.
                              Last edited by sunking; 06/03/2018, 16:56.

Comment

bij een auto van die leeftijd durven toch wel eens wat dingen de geest geven, bv elektrische ramen, airco, alternator, aandrijfashoezen ... dus in elk geval grondig inspecteren bij aankoop.
                                Nog een reden om te gaan voor een exemplaar zonder

Ik zou er echt geen schrik van hebben, die Aygo en consoorten zijn ook niet meer nieuw.

Comment

hmm niet mee eens, met een wagen die je voor 3500 koopt zit ge ook maar met een afschrijving van slechts +/- 50€ per maand, en geen omnium verzekering nodig, dan kan een herstelling indien nodig er ook wel af..
                                  Laat ons een rekenen
                                  Voor een 18 jarige betaal je al makkelijk 900€ aan BA per jaar, dat is 80€ per maand.
                                  Rijtaks: 20€ per maand
                                  Herstellingen, banden etc: er moet echt niet veel gebeuren om aan 40€ per maand te geraken met een oud brik (denk maar eens aan een koppeling, of distributieriem...)
                                  VAB bijstand 10€ per maand
                                  Dan zit je aan .... 200€ per maand (kan iets minder zijn), maar je rijdt wel met een auto van minstens 10 jaar oud.

Bij private lease heb je ineens ook een omnium, en dat kan bij een 18-jarige wel eens handig zijn...
                                  Dan is deze splinternieuwe Opel Karl voor 188€ per maand toch echt niet veel.

Comment

dat valt idd wel mee die private lease.. en mag dat ook voor een 18-jarige? want die betalen doorgaans toch veel meer voor een verzekering. lijkt mij gek dat je dat kan omzeilen door te leasen?

Comment

Het staat in elk geval niet speciaal vermeld op de site....

Comment

als je rechtstreeks bij opel least moet je minstens 23 jaar zijn en 3 jaar je rijbewijs hebben. http://www.gman.be/faq-de-meest-gest...-private-lease
                                        bij directlease, staat in de FAQ dat je kredietwaardig moet zijn (vast werk enzo), dat zou eventueel wel kunnen als het contract op naam van de ouder komt, maar k zou het toch ne keer navragen of een 18 jarige hier ook echt mee mag rijden.
                                        Last edited by sunking; 06/03/2018, 17:27.

Comment

Working...
                                        X