Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starterswagen voor 18-jarige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nissan Note, best wel wat ruimte binnenin om met 4 (jong)volwassenen op stap te gaan.
    Navigatie: kan je beter de smartphone voor gebruiken.

bv.
    https://www.2dehands.be/autos/nissan...393413683.html

Comment

Hallo,

ik heb al flink wat opgestoken van de conversatie hierboven.
      Voor persoonlijke redenen is de airco absoluut noodzakelijk.
      Voor de rest ben ik akkoord dat er weinig franjes nodig zijn.
      Leasen vind ik niet onmiddellijk de beste optie en zoals blijkt is dat wss niet mogelijk gezien haar leeftijd.
      De auto die zij het liefste ziet (maar ik niet) is de mini, maar die valt toch buiten budget.

Verder heeft ze niet onmiddellijk een voorkeur. Het belangrijkste is dat ze er toch veilig mee kan rijden. De aankoop is vrij noodzakelijk om haaropleiding af te ronden. Ik had gedacht aan Clio (ja de auto op desite is een optie maar ik dacht ook dat die zonder airco was). Of verder aan Fiesta, C2/3, Corsa enz.
      ik ben gewoon niet op de hoogte welk van deze nog het beste zijn na een leeftijd van 10 jaar.
      ik ben bovendien nogal vrij naïef dus iedereen kan me zowaar bedotten.

Tx!
      Marie

Comment

de conversatie ff overlopen
        3.5jaar geleden dezelfde situatie, dochter had ook een auto nodig voor haar opleiding & stage, in eerste plaats een vw polo gekocht van 2500€, na 1 jaar een spijtig ongeluk en perto, byebye centjes... autootje kostte all in een 300€ per maand(1/2 van de aankoop, verzekering ba, taks, onderhoud & VAB) exclusief benzine
        juist op dat moment lanceerde Private lease hun Opel Corsa aan 189€ per maand/10.000km jaarbasis of 199€ voor 20.000km per jaar, duurtijd 2 jaar(kwam goed uit, lease duurde 4.5 maand langer dan haar opleiding, dus nog ff tijd eenmaal ze werkte om iets te zoeken)
        daarop ingetekend, lease op mijn naam omdat de dochter nog studeerde, en zij als eerste bestuurder(lease wordt daardoor niet duurder)
        nu in november was de lease afgelopen, 33000km heeft ze ermee gebold, niks opleg voor eventuele schades, alles viel onder gebruiksschade, attest aangevraagd voor de verzekering van haar zelf gekocht autootje(okkazietje) daardoor mocht ze al lager op de bonus malus ladder starten
        mijn oordeel: lease zolang ze studeert, wegens geen risico qua kapitaal(enkel 450€ vrijstelling bij ongeval in fout) ze rijdt met iets nieuw, het voorziene aankoopbedrag blijft op je spaarrekening(of gebruik je voor de lease)onderhoud etc zit erin, dus enkel tanken en boetes(ja ook bij dochters) moet je er nog bijrekenen
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als je tweedehands zoekt, vooral erop letten dat het geen zoveelstehands is (zoals hierboven al eens vermeld).
          Particulier of bij professioneel is wat moeilijker om te bepalen wat best is. Prijs is bij particulier meestal wel iets lager (de 'solden' bij een professionele verkoper heeft vaak wel een reden).
          Als er onverzorgde wagens staan bij een professionele verkoper, best elders gaan (maar verzorgde wagens zijn ook geen garantie natuurlijk).

Probeer zo goed als mogelijk de historiek van de wagen te horen te krijgen van de verkoper.
          Vraag of ze bv. onderhoudsboekje, onderhoudsfacturen, ... kunnen voorleggen die kunnen aantonen dat ze al langer de wagen in bezit hebben.
          Carpass vragen. Als er rare sprongen zitten in de km-standen zonder valabele uitleg, is dat meestal een teken aan de wand (vind ik persoonlijk).
          Er zijn nog wel dingen die je kan (laten) checken, maar anderen hier weten daar wel nog meer over ... Als je iemand kent die meer van wagens weet, vraag of hij/zij mee gaat kijken.

Als je er een slecht gevoel bij hebt wanneer je een wagen gaat kijken, walk away. Er is genoeg aanbod.

Comment

Zo'n 14 jaar oude Clio is een fris, vernuftig, degelijk, goed afgewerkt, probleemloos en waardevast karreke ... qua betrouwbaarheid kan daar dan ook geen Jap à la Aygo aan tippen.

Als je die aan zo'n prijsje op de kop kan tikken: DOEN !

Comment

Puur persoonlijk, maar het allerlaatste wat ik zou doen, is het allerkleinste stekkedooske kopen voor een 18-jarige, met vooraan en achteraan 0,0 marge als het een keer fout zou gaan. Focus, Astra, Golf, ... is het minimumformaat waarin ik wil dat mijn kinderen rijden.

Een Focus is gemakkelijk te vinden voor dat budget :
              - https://www.2dehands.be/autos/ford/f...403543955.html
              - https://www.2dehands.be/autos/ford/f...406812775.html (met jaar garantie zelfs)
              Last edited by K2; 06/03/2018, 23:01.

Comment

Dank alvast voor de waardevolle tips.
                Ik probeer een paar bezichtigingen te doen en hoop tegen het weekend iets te vinden.
                Ik zal ondermeer een Fiesta bekijken en heb een vrijwel identieke auto gevonden bij particulier en in een garage. Met bovenstaand advies kan ik alvast aan de slag om beter te vergelijken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  de conversatie ff overlopen
                  3.5jaar geleden dezelfde situatie, dochter had ook een auto nodig voor haar opleiding & stage, in eerste plaats een vw polo gekocht van 2500€, na 1 jaar een spijtig ongeluk en perto, byebye centjes... autootje kostte all in een 300€ per maand(1/2 van de aankoop, verzekering ba, taks, onderhoud & VAB) exclusief benzine
                  juist op dat moment lanceerde Private lease hun Opel Corsa aan 189€ per maand/10.000km jaarbasis of 199€ voor 20.000km per jaar, duurtijd 2 jaar(kwam goed uit, lease duurde 4.5 maand langer dan haar opleiding, dus nog ff tijd eenmaal ze werkte om iets te zoeken)
                  daarop ingetekend, lease op mijn naam omdat de dochter nog studeerde, en zij als eerste bestuurder(lease wordt daardoor niet duurder)
                  nu in november was de lease afgelopen, 33000km heeft ze ermee gebold, niks opleg voor eventuele schades, alles viel onder gebruiksschade, attest aangevraagd voor de verzekering van haar zelf gekocht autootje(okkazietje) daardoor mocht ze al lager op de bonus malus ladder starten
                  mijn oordeel: lease zolang ze studeert, wegens geen risico qua kapitaal(enkel 450€ vrijstelling bij ongeval in fout) ze rijdt met iets nieuw, het voorziene aankoopbedrag blijft op je spaarrekening(of gebruik je voor de lease)onderhoud etc zit erin, dus enkel tanken en boetes(ja ook bij dochters) moet je er nog bijrekenen
                  Wel mee opletten, de lease stond op jouw naam. Je hebt hen dan uitdrukkelijk meegedeeld dat uw dochter de feitelijke hoofdbestuurder van deze wagen zou zijn, en zij hadden daar qua verzekering geen probleem mee?

Comment

Ik zou die clio zeker niet doen! Ik heb dat model als eerste auto gekocht, ook de 1.4 16v tweedehands in 2008 met 40 000km uit het jaar 2002. De rampjaren van renault. Alles ging eraan kapot, serieus mijn broek aan gescheurd. Bobines, elektrische ruiten, spiegelverwarming, startmodule, achteruitverwarming, airco pomp, knoppen die bleven steken, nog te zwijgen van de zwakke motorsteunen waardoor de pook serieus wiebelde......teveel om op te noemen. Feit daarbij was ook met dat model was ik niet de enigste, met 10tallen personen stonden we elke week in de garage voor een of ander probleem. Gelukkig heeft renault nu serieuze stappen gemaakt op dat gebied, want als de clio reed, reed die ook subliem, is ook best pittig.
                    Kies een auto die buiten airco, niet teveel opties heeft, wat er niet opzit gaat ook niet kapot ;-).

Comment

Je kan niets beter kopen dan die Clio: het is een fris, vernuftig, degelijk, goed afgewerkt, probleemloos en waardevast karreke ... qua betrouwbaarheid kan daar dan ook geen Jap à la Aygo aan tippen.

Comment

Packard, normaal reageer ik daar niet op maar voor een keer:-). Jij was diegene die reclame maakte voor “problemcar”
                        Als je alleen op die site kijkt en dat model clio invoert, zie je genoeg. Dat bevestigd dubbel en dik mijn verhaal en het verhaal van vele lotgenoten die toen in dezelfde ellende zaten.

Comment

Dacia logan moet wel binnen budget vallen en alles aan die auto is goedkoop in onderdelen.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Moet hij uiterlijk zeer mooi zijn?
                            Ik heb normaal in juni een Peugeot 207 te koop.
                            Benzine met 80.000 km van een oudere vrouw

Normaal heb ik maandag meer info, moest je interesse hebben.
                            Mag ook weg voor 3500, gekeurd voor verkoop.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Moet hij uiterlijk zeer mooi zijn?
                              Ik heb normaal in juni een Peugeot 207 te koop.
                              Benzine met 80.000 km van een oudere vrouw

Normaal heb ik maandag meer info, moest je interesse hebben.
                              Mag ook weg voor 3500, gekeurd voor verkoop.

Alé, een Peugeot 207 is uiterlijk wel mooi e!

Zat ik ook aan te denken, met een Peugeot 206-207-208 kan je nooit verkeerd doen en rijden nog super ook! Aangezien ze veel verkocht worden kan je ook gemakkelijk onderdelen vinden. 4 jaar met een 205'ke gereden van 2000€, goedkoopste wagentje ooit! Want bij aankoop van mijn nieuwe 207 heb ik er na 4 jaar nog 1250€ van gekregen! Juist hier en daar wa kleine kosten gehad.

Comment

Ik bedoel dat er een deukje in de bestuurdersdeur zit, dus hij is zeker niet in perfecte staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Wel mee opletten, de lease stond op jouw naam. Je hebt hen dan uitdrukkelijk meegedeeld dat uw dochter de feitelijke hoofdbestuurder van deze wagen zou zijn, en zij hadden daar qua verzekering geen probleem mee?
                                  idd, meegedeeld dat de dochter eerste bestuurder was, ze hadden daar geen probleem mee, boetes kwamen ook op haar naam toe, attest schadeverleden staat zij ook als 1e bestuurder, briefwisseling ivm lease kwam bij mij toe(idem met de rekening iedere maand...)op iedere factuur staat zij vermeld als 1e bestuurder

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atene Bekijk Berichten
                                    Hallo,

ik heb al flink wat opgestoken van de conversatie hierboven.
                                    Voor persoonlijke redenen is de airco absoluut noodzakelijk.
                                    Voor de rest ben ik akkoord dat er weinig franjes nodig zijn.
                                    Leasen vind ik niet onmiddellijk de beste optie en zoals blijkt is dat wss niet mogelijk gezien haar leeftijd.
                                    De auto die zij het liefste ziet (maar ik niet) is de mini, maar die valt toch buiten budget.

Verder heeft ze niet onmiddellijk een voorkeur. Het belangrijkste is dat ze er toch veilig mee kan rijden. De aankoop is vrij noodzakelijk om haaropleiding af te ronden. Ik had gedacht aan Clio (ja de auto op desite is een optie maar ik dacht ook dat die zonder airco was). Of verder aan Fiesta, C2/3, Corsa enz.
                                    ik ben gewoon niet op de hoogte welk van deze nog het beste zijn na een leeftijd van 10 jaar.
                                    ik ben bovendien nogal vrij naïef dus iedereen kan me zowaar bedotten.

Tx!
                                    Marie
                                    Van welke regio ben je? Als je wil zoek ik wel eens even mee naar een aantal auto's voor je dochter. Een MINI van het vorige model is dan wel een leuke auto maar niet direct de meest betrouwbare. Ik denk dat je beter iets anders zoekt. Ook qua ruimte binnenin héél erg krap als je mensen achterin zou meenemen.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atene Bekijk Berichten
                                      Ik probeer een paar bezichtigingen te doen en hoop tegen het weekend iets te vinden.
                                      En ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        als je rechtstreeks bij opel least moet je minstens 23 jaar zijn en 3 jaar je rijbewijs hebben. http://www.gman.be/faq-de-meest-gest...-private-lease
                                        bij directlease, staat in de FAQ dat je kredietwaardig moet zijn (vast werk enzo), dat zou eventueel wel kunnen als het contract op naam van de ouder komt, maar k zou het toch ne keer navragen of een 18 jarige hier ook echt mee mag rijden.
                                        ja, dat mag... enkel geldig rijbewijs hebben.

Comment

Working...
                                        X