De titel zegt al veel. Al veel onderzoek gedaan, maar het aanbod is zo groot dat we niet veel wijzer worden. We zijn op zoek naar een model dat voldoet aan volgende vereisten:
- gezinswagen, 2 kinderen (2,5j + nr2 op komst)
- tweedehandswagen, liefst < 5j oud zodat hij lang mee gaat
- aankoop liefst bij erkend handelaar
- budget vind ik moeilijk, we geven wat hij waard is. Als ik tweedehands sites afschuim denk ik dat we bij modellen van rond 15-20k uitkomen. Maar mag zeker ook minder gezien ons laag gepland gebruik.
- gebruik: pendelen voorlopig beide met de fiets, dus enkel voor tijdens weekend voor vb. Leuven - West-Vlaanderen of andere uitstappen, tijdens de week sporadisch korte verplaatsingen en waarschijnlijk ook 1x autovakantie per jaar
- benzine (is dit logisch bij bovenstaand gebruik?) of hybride
- zuinig
- passagiers ruimte! Rijden nu met een Ford Fiesta (lease), mijn man is 1m85 en combinatie met 1 autostoel achteraan is al lastig, autostoel moet in het midden anders heeft man geen plaats genoeg! Ook altijd vloeken om de zoon in z'n stoel te steken gezien de plaats in het midden en gezien de Fiesta zo laag is! Dus mss een hogere auto?
- uiteraard deftige bagage ruimte
- betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk: vandaar liefst geen Franse merken
- soort model: ?? Break of SUV (geen grote kakwijf auto!), andere zijn ook goed, uiteraard geen 4wd nodig
- isofix voor autostoeltjes
Alvast heel erg bedankt
- gezinswagen, 2 kinderen (2,5j + nr2 op komst)
- tweedehandswagen, liefst < 5j oud zodat hij lang mee gaat
- aankoop liefst bij erkend handelaar
- budget vind ik moeilijk, we geven wat hij waard is. Als ik tweedehands sites afschuim denk ik dat we bij modellen van rond 15-20k uitkomen. Maar mag zeker ook minder gezien ons laag gepland gebruik.
- gebruik: pendelen voorlopig beide met de fiets, dus enkel voor tijdens weekend voor vb. Leuven - West-Vlaanderen of andere uitstappen, tijdens de week sporadisch korte verplaatsingen en waarschijnlijk ook 1x autovakantie per jaar
- benzine (is dit logisch bij bovenstaand gebruik?) of hybride
- zuinig
- passagiers ruimte! Rijden nu met een Ford Fiesta (lease), mijn man is 1m85 en combinatie met 1 autostoel achteraan is al lastig, autostoel moet in het midden anders heeft man geen plaats genoeg! Ook altijd vloeken om de zoon in z'n stoel te steken gezien de plaats in het midden en gezien de Fiesta zo laag is! Dus mss een hogere auto?
- uiteraard deftige bagage ruimte
- betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk: vandaar liefst geen Franse merken
- soort model: ?? Break of SUV (geen grote kakwijf auto!), andere zijn ook goed, uiteraard geen 4wd nodig
- isofix voor autostoeltjes
Alvast heel erg bedankt
Comment