Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Megane: welke motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Megane: welke motor?

    Voorlopig heeft de Mazda 3 mijn voorkeur maar heb nog geen testritten gedaan.
    De Renault Megane komt bij mij op de tweede plaats. (verder nog de VW Golf en de Peugeot 308 in het vizier)
    Bedoeling is jaarlijks tot max 15000 km te rijden.
    Welke motor van Renault staat bekend om zijn oerdegelijkheid?
    Is dat het 1.5 dieselblok? Komt dit overeen met de huidige dci110?
    Of zijn de benzineblokken tce100 en 130 ook toppers?

    Alle advies is welkom.

  • #2
    Voor 15k per jaar zou ik al zeker geen diesel kopen.

    100pk lijkt me een beetje krap voor een Megane.

    Comment


    • #3
      15 k is weinig voor een diesel. Weet niet of je die meerprijs ooit zou terug verdienen. Qua afstanden zou het geen kwaad kunnen als die 15000 km bestaan uit langere trajecten (zo zegt men toch algemeen, alhoewel we nog nooit probs hadden door kleine trajecten te doen, maar dat is natuurlijk maar gebasseerd op ervaring van 1 persoon...).
      1.5 dCi is wel zeer betrouwbaar en heeft een techniek om bij kleinere afstanden toch te kunnen regenereren.

      Van de 1.2 TCE 130 waren in het begin wat klachten dat die zouden schokken bij lagere toeren, maar dit is wellicht opgelost want lees daar geen klachten meer over. Betrouwbaarheid zal ook wel goed zitten. Motor wordt wel vervangen geloof ik door een 1300cc. Moet je eens naar informeren of opzoeken. Reden hiervoor ken ik niet.
      En zoals Tommie zegt zal de 100PK wel nogal krap zijn...

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de info. Ik kies wel voor de berline. Dan is de tce100 misschien toch voldoende?

        Comment


        • #5
          Kunt dat moeilijk uitmaken voor iemand anders hee. Iedereen heeft andere verwachtingen van een auto. Denk dat je best een uitgebreide testrit vraagt vooraleer te beslissen. En dat zullen ze wel toestaan.

          Comment


          • #6
            Het ligt er ook aan wat is uw doelstelling. Een aanhanger erachter of telkens met 4/5 personen in de auto zou ik de 100pk versie zeker links laten liggen. 100pk lijkt mooi maar is het piek vermogen. Met een klein blokje betekend meestal een klein toeren spectrum waar kracht te vinden is dus moet die telkens hard werken om vooruit te komen en moet je serieus “stampen” om er vaart in te houden. Zit je meestal alleen in de auto dan is dat wel voldoende.

            Comment


            • #7
              Luister ook toch eens of die 1.2 kortelings vervangen wordt door de nieuwe 1.3 en vooral wat de reden hiervan is. Of google er eens over zodat je er meer van weet.

              Comment


              • #8
                Je hebt gelijk. Blijkbaar nieuwe motoren op komst door de alliantie met Daimler.

                Alle Renault Group mediaberichten, contacten en bedrijfsinformatie voor journalisten, bloggers en andere media. Abonneer je op onze nieuwsbrief.

                Comment


                • #9
                  Ja ik weet het... Maar de vraag is natuurlijk of ze duurder gaan worden (ik denk het niet want in de Espace kwam onlangs ook een 1800 ipv 1600cc motor en volgens mij werd de prijs niet gewijzigd toen).
                  Voordeel zal hem wellicht in het soepelere rijgedrag zitten. En misschien een lager verbruik ? Ik zou moeten opzoeken maar lijkt me op het eerste zicht dat het koppel toenam vanaf een lager toerental, maar ben niet zeker. Moet eens googlen...Misschien eens aan de dealer of klantendienst vragen wanneer ze de motoren leveren in de Megane die jij graag zou kopen ?

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb nog tijd. Aankoop zal waarschijnlijk eind dit jaar zijn. Dus tegen dan zal de motor al beschikbaar zijn.
                    Zelfde blok zal dus waarschijnlijk ook in de nieuwe Mercedes A klasse komen vermoed ik.

                    Comment


                    • #11
                      Ook met roetfilter etc, daarom dat elk merk bijna nieuwe/aangepaste motoren aan het introduceren zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Ga meteen voor de RS

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door 1891 Bekijk Berichten
                          Ik heb nog tijd. Aankoop zal waarschijnlijk eind dit jaar zijn. Dus tegen dan zal de motor al beschikbaar zijn.
                          Zelfde blok zal dus waarschijnlijk ook in de nieuwe Mercedes A klasse komen vermoed ik.
                          Ja denk ook dit ergens gelezen te hebben. Wordt een gewoonte he...

                          Comment


                          • #14
                            Een Mégane moet je diesel of GT kopen. 1.2TCE is een erg slechte motor: veel verbruiken en hol onderin. Bovendien gaan de nokkenasverstellers kapot waardoor de wagen erg schokt en rijden heel lastig maakt. Service opossing van Renault: solenoide loskoppelen en en om foutcodes te vermijden een nieuwe aansluiten en die tegen de motor plakken met plakband. Schokken is dan wel gedaan maar motor wordt nog holler in de lage toeren....Weg blijven dus. Ook veel olieverbruik
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #15
                              Onze 1.2 Tce is van 2012 en heeft 70.000 km ,nog geen sleutel aangeweest, verbruikt geen spat olie en doet het met 6.8 L/100 km, dus dat het een slechte motor is...
                              Elke motor kunt ge verbrodden door slecht te onderhouden.
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                              Comment


                              • #16
                                Ben niet zeker,maar ik denk dat jij de oude versie hebt met D-riem en die waren wel heel goed.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #17
                                  Persoonlijk zou ik ook wel minstens voor de GT kiezen.
                                  Ik moet zeggen, ik ben nu na iets meer dan 1 jaar nog altijd heel tevreden met mijn GT.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #18
                                    1.2 Tce is altijd ketting, was trouwens een van de eerste Tce's, hadden de keuze uit de 1.2tce of de 1.6 16v die door de tce vervangen werd

                                    edit: In de Megane dus , motor werd al gebruikt in de Twingo..
                                    Last edited by Vtech™; 08/04/2018, 23:16.
                                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      1.2TCE is een erg slechte motor: veel verbruiken en hol onderin. Bovendien gaan de nokkenasverstellers kapot waardoor de wagen erg schokt en rijden heel lastig maakt. Service opossing van Renault: solenoide loskoppelen en en om foutcodes te vermijden een nieuwe aansluiten en die tegen de motor plakken met plakband. Schokken is dan wel gedaan maar motor wordt nog holler in de lage toeren....Weg blijven dus. Ook veel olieverbruik
                                      Mijn vorige Duster was met die slechte 1.2 TCE 120.000 km mee gedaan op een goeie 3 jaar tijd, behalve gewoon onderhoud 0 euro kosten, 0 defecten en tussen de onderhoudsbeurten nooit 1 druppel olie moeten bijvullen. En al zeker in de Duster die ongeveer een 1200 kg woog mag ik niet klagen van de prestaties. Ik heb wel gehoord van enkele 1.2 TCE's waarbij de distributiekettingspanner moest worden vervangen maar dat probleem zou al heel lang zijn opgelost. Heb me sinds kort een nieuwe Duster aangekocht maar dan nu eens een diesel met automaat. Ik hoop dat die even probleemloos mag zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er bestond een TCE 1.2 met riem hoor.....100% zeker
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment

                                        Working...
                                        X