Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking BMW 525d vs Audi A6 2.0 TDI - Mijn mening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vergelijking BMW 525d vs Audi A6 2.0 TDI - Mijn mening

    Ik heb in de laatste 3 jaar 140.000km gereden met een A6 163pk multitronic. En sinds een kleine 2 maand rij ik met een 525d steptronic met achterwielaandrijving. Dat is geen 6pitter, maar wel de 2l met dubbele turbo en dus 218pk.

    De verschillen die ik zie en merk:

    Perfecte afwerking van het interieur in de Audi, de plastic delen in de BMW kraken als je er op duwt.
    De knopjes van de Audi zitten logischer, en voelen ook kwalitatiever aan.
    In de BMW heb ik de zetels met electrische verstelling en geheugen, en die zijn echt perfect voor mij, alleen heeft dat een negatief gevolg, namelijk dat de plaats op de achterbank beperkt is qua beenruimte
    In de stad voelt de Audi wenbaarder, en verbruikt een pak minder dan de BMW. Op,de Autostrade is het verschil klein.
    Wegligging is bij allebei zeer goed.
    De driving assistant van Audi werkt pas boven de 70km/h (active lane assist) en is echt comfortabel. Bij BMW is dat enkel in de file tot 60, en enkel op autostrade. Echt irritant dat de acc bij 60 km/h stopt, en je dan opnieuw moet activeren om sneller tte rijden.
    De bak van de BMW schakelt soms onlogisch en trager. De Audi reageert sneller op gas geven, zelfs bij minder vermogen.

    Het vermogen van de BMW is een stuk hoger, en dat maakt snelle autostraderitten leuk, maar dan wordt de BMW minder stabiel.
    Op nat wegdek kan je met de BMW wel eens een poep zetten, dat lukt natuurlijk niet met de voorwielaangedreven Audi.
    Morgen krijgt de BMW zijn zomerbanden en wordt die uitgelijnd. Ik hoop dat dit de stabiliteit ten goede komt.

    Maar nog eens, de BMW is een zeer goede auto voor lange autostraderitten, alleen vond ik de Audi net iets beter, zelfs met minder vermogen.


  • #2
    Waarom niet weer voor de Audi gekozen?

    Comment


    • #3
      Mijn Audi had te veel kilometers volgens contract, en ze stelden deze ruil voor. Ik ga ook maar 1 jaar met die BMW rijden.
      Audi staat voorlopig hoog op de prio lijst als de nieuwe A6 break er op tijd is, en in het budget te wringen is.
      Anders wordt het een V90 of een E220d.

      Comment


      • #4
        Ik denk wel dat een volvo V90 heel iets anders is. Bij bmw zeker maar audi ook, is de ondertoon sportief kwa rijgedrag, terwijl volvo echt totaal het tegenovergestelde kiest.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Mijn Audi had te veel kilometers volgens contract, en ze stelden deze ruil voor. Ik ga ook maar 1 jaar met die BMW rijden.
          Audi staat voorlopig hoog op de prio lijst als de nieuwe A6 break er op tijd is, en in het budget te wringen is.
          Anders wordt het een V90 of een E220d.
          Ook geen straf.

          Comment


          • #6
            Nee, ik wil zeker niet klagen als je uit dat rijtje een auto mag kiezen.
            Maar ik moet eerlijk zijn, dit is mijn eerste BMW, en ik had er meer van verwacht, zeker omdat die nog een sneer duurder is dan mijn Audi.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Anders wordt het een V90 of een E220d.
              Als jouw A6 met 163pk snel genoeg was, waarom zou je dan niet gaan voor een E 200d? Mede dankzij de automaat best wel vlot en dan blijven er enkele duizenden euro over voor wat extra opties?
              KLIK |&| KLAK

              Comment


              • #8
                Het verschil tussen 150pk en 194pk op een Mercedes break is amper 35€ per maand of een optie van ca 1500€
                Het zal er vanaf hangen.
                Mijn minimum eisen zijn in elk geval: break, automaat, ca 160pk, leer, navi met real time traffic info, Adaptive Cruise liefst met Lane assist en acceptabele zetels.

                Toen ik de Audi koos was een BMW5 met die eisen niet in mijn budget te krijgen. De V70 was stokoud, en had te veel CO2, en ook de Merc kreeg ik er toen niet in met opties.
                Ondertussen schijnen de budgetten te zijn aangepast.

                Ik heb nog tijd, vervanging is voor Januari 2019, dus ergens Oktober bestellen of zo.

                Comment


                • #9
                  Toevallig heeft een collega van mij een paar maand geleden precies dezelfde overstap gemaakt, alleen had hij de 190Pk A6.
                  Is een man die zéér veel km's doet per jaar (70-80K op zijn minst), en hij gaf zo'n beetje dezelfde opmerking.
                  Hij doet maandelijks het traject België-Polen oa, en had meer verwacht van de 5 reeks. Zeker qua afwerking niet de evenknie van de A6, en ook qua stabiliteit en zitcomfort vind hij de BMW minder.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Toevallig heeft een collega van mij een paar maand geleden precies dezelfde overstap gemaakt, alleen had hij de 190Pk A6.
                    Is een man die zéér veel km's doet per jaar (70-80K op zijn minst), en hij gaf zo'n beetje dezelfde opmerking.
                    Hij doet maandelijks het traject België-Polen oa, en had meer verwacht van de 5 reeks. Zeker qua afwerking niet de evenknie van de A6, en ook qua stabiliteit en zitcomfort vind hij de BMW minder.
                    Straks wordt dat hier nog een Audi forum...
                    Ik had verwacht een storm over mij te krijgen omdat kritiek op een BMW hier altijd wat gevoelig ligt.

                    Comment


                    • #11
                      Geen storm van kritiek, wel de bemerking die altijd in me opkomt in verband met die afwerking: waarom zou je in hemelsnaam op die plastic gaan duwen om te weten zodat het kraakt? Afwerking vind ik een van de meest overgewaardeerde dingen aan een auto, en toch komt quasi iedereen ermee af. Ofwel ben ik de uitzondering.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Straks wordt dat hier nog een Audi forum...
                        Ik had verwacht een storm over mij te krijgen omdat kritiek op een BMW hier altijd wat gevoelig ligt.
                        Das war einmal.

                        Comment


                        • #13
                          timothy
                          Dat aspect afwerking is moeilijk te beschrijven, maar het is een algemeen gevoel.
                          Je voelt dat verschil gewoon aan iedere knop, en elk paneel.
                          De Audi was echt kraakvrij (ook op slechte weg), en de BMW niet. Is dat héél erg? Nee,

                          Je kan dat gevoel moielijk beschrijven. Op de knoppen van BMW zit speling, en ze voelen groot en wat lomper aan.
                          Ga eens in een Ikea zetel zitten, die is niet slecht, maar voelt anders aan dan een zetel van Rolf Benz.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Geen storm van kritiek, wel de bemerking die altijd in me opkomt in verband met die afwerking: waarom zou je in hemelsnaam op die plastic gaan duwen om te weten zodat het kraakt? Afwerking vind ik een van de meest overgewaardeerde dingen aan een auto, en toch komt quasi iedereen ermee af. Ofwel ben ik de uitzondering.
                            Neen, ik begrijp dat ook niet. Ge zijt dus niet alleen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1

                              Straks wordt dat hier nog een Audi forum...
                              Ik had verwacht een storm over mij te krijgen omdat kritiek op een BMW hier altijd wat gevoelig ligt.
                              Het zal toch juist zijn wat je verteld. Vond een 5-reeks niet beter rijden dan mijn A6-en maar de comfortzetel uit een 5-serie is toch van een andere klasse dan die bij Audi. Voor de rest klopt je plaatje wel en ik heb destijds met beide 525-ers gereden, 6 & 4 cilinders dus. Hij blijft voor mij toch wel het betere alternatief voor een A6 dan pakweg een MB-220 bvb maar dat is ook al weer 2 generaties geleden.


                              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Het verschil tussen 150pk en 194pk op een Mercedes break is amper 35€ per maand of een optie van ca 1500€
                                Het zal er vanaf hangen.
                                Bij ons was het verschil per maand groter tussen de 200d en 220d en maakte het verschil tussen het Premium pack of het Premium Plus pack

                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door severijns

                                  Bij ons was het verschil per maand groter tussen de 200d en 220d en maakte het verschil tussen het Premium pack of het Premium Plus pack
                                  Idd, dacht dat het verschil tussen e200d 150pk en e220d 163pk al een 30-35eu was.
                                  (Op relatief korte lease van 42 maanden)

                                  Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Geen storm van kritiek, wel de bemerking die altijd in me opkomt in verband met die afwerking: waarom zou je in hemelsnaam op die plastic gaan duwen om te weten zodat het kraakt? Afwerking vind ik een van de meest overgewaardeerde dingen aan een auto, en toch komt quasi iedereen ermee af. Ofwel ben ik de uitzondering.
                                    Als ge een echte filippijnse vrouw koopt, wilt ge voor dat geld toch geen rubberen blaaspop ontvangen? Dus gaat ge toch ook even voelen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Het zal toch juist zijn wat je verteld. Vond een 5-reeks niet beter rijden dan mijn A6-en maar de comfortzetel uit een 5-serie is toch van een andere klasse dan die bij Audi. Voor de rest klopt je plaatje wel en ik heb destijds met beide 525-ers gereden, 6 & 4 cilinders dus. Hij blijft voor mij toch wel het betere alternatief voor een A6 dan pakweg een MB-220 bvb maar dat is ook al weer 2 generaties geleden.


                                      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                      Die comfortzetels in de BMW zijn inderdaad top, maar ineens een stuk dikker. Zo dik dat er moeilijk iemand achter mij kan zitten. Ik ben dan ook 1.95m.
                                      In mijn Audi had ik standaard zetels, en die zijn zeker voor verbetering vatbaar.

                                      Comment


                                      • #20
                                        forum heeft kuren

                                        Comment

                                        Working...
                                        X