Ik heb in de laatste 3 jaar 140.000km gereden met een A6 163pk multitronic. En sinds een kleine 2 maand rij ik met een 525d steptronic met achterwielaandrijving. Dat is geen 6pitter, maar wel de 2l met dubbele turbo en dus 218pk.
De verschillen die ik zie en merk:
Perfecte afwerking van het interieur in de Audi, de plastic delen in de BMW kraken als je er op duwt.
De knopjes van de Audi zitten logischer, en voelen ook kwalitatiever aan.
In de BMW heb ik de zetels met electrische verstelling en geheugen, en die zijn echt perfect voor mij, alleen heeft dat een negatief gevolg, namelijk dat de plaats op de achterbank beperkt is qua beenruimte
In de stad voelt de Audi wenbaarder, en verbruikt een pak minder dan de BMW. Op,de Autostrade is het verschil klein.
Wegligging is bij allebei zeer goed.
De driving assistant van Audi werkt pas boven de 70km/h (active lane assist) en is echt comfortabel. Bij BMW is dat enkel in de file tot 60, en enkel op autostrade. Echt irritant dat de acc bij 60 km/h stopt, en je dan opnieuw moet activeren om sneller tte rijden.
De bak van de BMW schakelt soms onlogisch en trager. De Audi reageert sneller op gas geven, zelfs bij minder vermogen.
Het vermogen van de BMW is een stuk hoger, en dat maakt snelle autostraderitten leuk, maar dan wordt de BMW minder stabiel.
Op nat wegdek kan je met de BMW wel eens een poep zetten, dat lukt natuurlijk niet met de voorwielaangedreven Audi.
Morgen krijgt de BMW zijn zomerbanden en wordt die uitgelijnd. Ik hoop dat dit de stabiliteit ten goede komt.
Maar nog eens, de BMW is een zeer goede auto voor lange autostraderitten, alleen vond ik de Audi net iets beter, zelfs met minder vermogen.
De verschillen die ik zie en merk:
Perfecte afwerking van het interieur in de Audi, de plastic delen in de BMW kraken als je er op duwt.
De knopjes van de Audi zitten logischer, en voelen ook kwalitatiever aan.
In de BMW heb ik de zetels met electrische verstelling en geheugen, en die zijn echt perfect voor mij, alleen heeft dat een negatief gevolg, namelijk dat de plaats op de achterbank beperkt is qua beenruimte
In de stad voelt de Audi wenbaarder, en verbruikt een pak minder dan de BMW. Op,de Autostrade is het verschil klein.
Wegligging is bij allebei zeer goed.
De driving assistant van Audi werkt pas boven de 70km/h (active lane assist) en is echt comfortabel. Bij BMW is dat enkel in de file tot 60, en enkel op autostrade. Echt irritant dat de acc bij 60 km/h stopt, en je dan opnieuw moet activeren om sneller tte rijden.
De bak van de BMW schakelt soms onlogisch en trager. De Audi reageert sneller op gas geven, zelfs bij minder vermogen.
Het vermogen van de BMW is een stuk hoger, en dat maakt snelle autostraderitten leuk, maar dan wordt de BMW minder stabiel.
Op nat wegdek kan je met de BMW wel eens een poep zetten, dat lukt natuurlijk niet met de voorwielaangedreven Audi.
Morgen krijgt de BMW zijn zomerbanden en wordt die uitgelijnd. Ik hoop dat dit de stabiliteit ten goede komt.
Maar nog eens, de BMW is een zeer goede auto voor lange autostraderitten, alleen vond ik de Audi net iets beter, zelfs met minder vermogen.
Comment