Idd, dat was iets met de BTW.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Nieuwe" Hyundai kopen in Duitsland. Garantie? DIV?
Collapse
X
-
Gekunt ook gewoon zwijgen en niemand moet weten van waar die wagen komt. Die Hyundai dealer kent u niet, je kan evengoed in de streek recent zijn komen wonen.
Gewoon afspraak maken voor onderhoud en als er iets zou zijn lossen ze dat wel op want je bent klant omdat het onderhoud daar gedaan is.
Hoe minder je zegt hoe beter het is.
En gezien ik 2 imports heb gehad spreek ik uit ervaring.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenGekunt ook gewoon zwijgen en niemand moet weten van waar die wagen komt. Die Hyundai dealer kent u niet, je kan evengoed in de streek recent zijn komen wonen.
Gewoon afspraak maken voor onderhoud en als er iets zou zijn lossen ze dat wel op want je bent klant omdat het onderhoud daar gedaan is.
Hoe minder je zegt hoe beter het is.
En gezien ik 2 imports heb gehad spreek ik uit ervaring.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Ik verdenk dealers er trouwens van een gekoppeld systeem te hebben. Vraag je bij dealer 1 een offerte, dan staat deze op u naam in het systeem.
Vraag je bij dealer 2 een offerte, zal hij kunnen zien waar, wanneer, en hoeveel de offerte van dealer 1 is. En u zo sussen met 50€ goedkoper te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE
Te laat :p ben er al een testrit gaan doen en dergelijke.
Ik verdenk dealers er trouwens van een gekoppeld systeem te hebben. Vraag je bij dealer 1 een offerte, dan staat deze op u naam in het systeem.
Vraag je bij dealer 2 een offerte, zal hij kunnen zien waar, wanneer, en hoeveel de offerte van dealer 1 is. En u zo sussen met 50€ goedkoper te zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenLogisch toch?
Beetje zoals de belgische warenhuizen die onderling prijzen afspreken om hogere winstmarges te krijgen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE Bekijk Berichten
Voor de dealers wel. Maar mensen die dit niet weten en vol goed vertrouwen de dealers aflopen om een mooie prijs te krijgen die gaan naar huis met de illusie dat ze effectief een goede prijs krijgen.
Beetje zoals de belgische warenhuizen die onderling prijzen afspreken om hogere winstmarges te krijgen.
Indien het geen goede prijs is, dan koop je niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE Bekijk BerichtenThnx Packard, ik had de post al eens gelezen maar vond hem niet meer.
Als ik de wagen daar koop als occasie aan 19%, hoef ik dan hier nog btw te betalen?
maar een vraagje algemeen: er is toch vrijheid van verkeer van goederen in de EU, dus als de btw in D 19% is waarom moet je dan hier btw betalen? is er een maximum bedrag waarboven dit niet geldt bij nieuw goed?mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE
Voor de dealers wel. Maar mensen die dit niet weten en vol goed vertrouwen de dealers aflopen om een mooie prijs te krijgen die gaan naar huis met de illusie dat ze effectief een goede prijs krijgen.
Shoppen bij dealers kan dus zeker de moeite zijn, maar het niet doen is niet per se slechter. Je maakt gewoon een andere start in het verhaal met je dealer.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Dan hebt ge idd een goede prijs betaald, maar daarom nog niet identiek dezelfde dan dat ge hem in de garage had besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
neen als de wagen voldoet aan de 2 belangrijkste regels: meer dan 6 maanden oud sinds 1e inschrijving & minstens 6.000km gereden
maar een vraagje algemeen: er is toch vrijheid van verkeer van goederen in de EU, dus als de btw in D 19% is waarom moet je dan hier btw betalen? is er een maximum bedrag waarboven dit niet geldt bij nieuw goed?
Omdat men wist dat er anders een gigantische btw-fraude zou ontstaan….
Als je toch 2x BTW moet betalen, kan je die nadien altijd in Duitsland terugvorderen (als je echt kan bewijzen dat de BTW in België is betaald en duurt wel enkele maanden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wat is een goede prijs? Ge moet soms ook appelen, met appelen vergelijken. Ik was vorige week bij een klant waar de hal vol nieuwe wagens stond. Dus vroeg even wat ze deden. Zij zijn broker die overal in Europa overstocks opkopen en dan bv doorverkopen aan Cardoen. En iedereen kent het verhaal wel van die auto’s van cardoen.
Dan hebt ge idd een goede prijs betaald, maar daarom nog niet identiek dezelfde dan dat ge hem in de garage had besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
. En iedereen kent het verhaal wel van die auto’s van cardoen.
Net daarom is bv Cardoen zo succesvol...
Kortingen zijn ook altijd t.o.v. de catalogus waarde, waardoor het voordeel eigenlijk soms 50% kleiner is....Last edited by quovadis; 07/04/2018, 10:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JVDE Bekijk BerichtenDas nu het rare hé. In Duitsland is dit een 2de handswagen. Voor België is het een nieuwe wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Fiscaal gezien wel, ja ... maar voor DIV is het een tweedehands, je bent immers niet de eerste eigenaar aangezien er reeds een inschrijving in DE gebeurde.
Lees even de brochure op pagina 18
Bij stap 6 staat "Laat de wagen keuren indien hij reeds ingeschreven werd." Dit staat duidelijk onder rubriek "De aankoop van een nieuwe wagen in 9 stappen"
mss best eens het DIV bellen voor wat zekerheid :p
Comment
-
Dat begrijp ik nu niet.
Lees even de brochure op pagina 18
Bij stap 6 staat "Laat de wagen keuren indien hij reeds ingeschreven werd." Dit staat duidelijk onder rubriek "De aankoop van een nieuwe wagen in 9 stappen"
mss best eens het DIV bellen voor wat zekerheid :pmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
Comment