Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Nieuwe" Hyundai kopen in Duitsland. Garantie? DIV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Idd, dat was iets met de BTW.

Comment

Gekunt ook gewoon zwijgen en niemand moet weten van waar die wagen komt. Die Hyundai dealer kent u niet, je kan evengoed in de streek recent zijn komen wonen.

Gewoon afspraak maken voor onderhoud en als er iets zou zijn lossen ze dat wel op want je bent klant omdat het onderhoud daar gedaan is.

Hoe minder je zegt hoe beter het is.

En gezien ik 2 imports heb gehad spreek ik uit ervaring.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Gekunt ook gewoon zwijgen en niemand moet weten van waar die wagen komt. Die Hyundai dealer kent u niet, je kan evengoed in de streek recent zijn komen wonen.

Gewoon afspraak maken voor onderhoud en als er iets zou zijn lossen ze dat wel op want je bent klant omdat het onderhoud daar gedaan is.

Hoe minder je zegt hoe beter het is.

En gezien ik 2 imports heb gehad spreek ik uit ervaring.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
        Te laat :p ben er al een testrit gaan doen en dergelijke.

Ik verdenk dealers er trouwens van een gekoppeld systeem te hebben. Vraag je bij dealer 1 een offerte, dan staat deze op u naam in het systeem.
        Vraag je bij dealer 2 een offerte, zal hij kunnen zien waar, wanneer, en hoeveel de offerte van dealer 1 is. En u zo sussen met 50€ goedkoper te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDE

Te laat :p ben er al een testrit gaan doen en dergelijke.

Ik verdenk dealers er trouwens van een gekoppeld systeem te hebben. Vraag je bij dealer 1 een offerte, dan staat deze op u naam in het systeem.
          Vraag je bij dealer 2 een offerte, zal hij kunnen zien waar, wanneer, en hoeveel de offerte van dealer 1 is. En u zo sussen met 50€ goedkoper te zijn.
          Logisch toch?
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Logisch toch?
            Voor de dealers wel. Maar mensen die dit niet weten en vol goed vertrouwen de dealers aflopen om een mooie prijs te krijgen die gaan naar huis met de illusie dat ze effectief een goede prijs krijgen.
            Beetje zoals de belgische warenhuizen die onderling prijzen afspreken om hogere winstmarges te krijgen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDE Bekijk Berichten

Voor de dealers wel. Maar mensen die dit niet weten en vol goed vertrouwen de dealers aflopen om een mooie prijs te krijgen die gaan naar huis met de illusie dat ze effectief een goede prijs krijgen.
                Beetje zoals de belgische warenhuizen die onderling prijzen afspreken om hogere winstmarges te krijgen.
                is toch de verantwoordelijkheid van de koper om te bepalen of het een goede prijs is of niet.
                Indien het geen goede prijs is, dan koop je niet.

Comment

Thnx Packard, ik had de post al eens gelezen maar vond hem niet meer.

Als ik de wagen daar koop als occasie aan 19%, hoef ik dan hier nog btw te betalen?

Comment

Thnx Packard, ik had de post al eens gelezen maar vond hem niet meer.

Als ik de wagen daar koop als occasie aan 19%, hoef ik dan hier nog btw te betalen?
                    neen als de wagen voldoet aan de 2 belangrijkste regels: meer dan 6 maanden oud sinds 1e inschrijving & minstens 6.000km gereden

maar een vraagje algemeen: er is toch vrijheid van verkeer van goederen in de EU, dus als de btw in D 19% is waarom moet je dan hier btw betalen? is er een maximum bedrag waarboven dit niet geldt bij nieuw goed?
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Aangezien het een tweedehands karreke is zal het ook moeten gekeurd worden ...

Comment

Das nu het rare hé. In Duitsland is dit een 2de handswagen. Voor België is het een nieuwe wagen. Dus in Duitsland betaal ik sowieso de 19%

Wat dan in België?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDE

Er is ook zoiets als kostprijs en marge, dat heeft meestal niks met afspraken te maken. Verschillen tussen dealers die de moeite zijn kunnen alleen ontstaan als zij korting krijgen voor volumes bijvoorbeeld. Zoals de constructie die de dealer in München blijkbaar draaiende heeft met de verkoop van demo's.

Shoppen bij dealers kan dus zeker de moeite zijn, maar het niet doen is niet per se slechter. Je maakt gewoon een andere start in het verhaal met je dealer.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Wat is een goede prijs? Ge moet soms ook appelen, met appelen vergelijken. Ik was vorige week bij een klant waar de hal vol nieuwe wagens stond. Dus vroeg even wat ze deden. Zij zijn broker die overal in Europa overstocks opkopen en dan bv doorverkopen aan Cardoen. En iedereen kent het verhaal wel van die auto’s van cardoen.

Dan hebt ge idd een goede prijs betaald, maar daarom nog niet identiek dezelfde dan dat ge hem in de garage had besteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

neen als de wagen voldoet aan de 2 belangrijkste regels: meer dan 6 maanden oud sinds 1e inschrijving & minstens 6.000km gereden

maar een vraagje algemeen: er is toch vrijheid van verkeer van goederen in de EU, dus als de btw in D 19% is waarom moet je dan hier btw betalen? is er een maximum bedrag waarboven dit niet geldt bij nieuw goed?
                              Auto’s (nieuw, of min 6000 km/ 6 maand) zijn de uitzondering op de regel…

Omdat men wist dat er anders een gigantische btw-fraude zou ontstaan….

Als je toch 2x BTW moet betalen, kan je die nadien altijd in Duitsland terugvorderen (als je echt kan bewijzen dat de BTW in België is betaald en duurt wel enkele maanden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wat is een goede prijs? Ge moet soms ook appelen, met appelen vergelijken. Ik was vorige week bij een klant waar de hal vol nieuwe wagens stond. Dus vroeg even wat ze deden. Zij zijn broker die overal in Europa overstocks opkopen en dan bv doorverkopen aan Cardoen. En iedereen kent het verhaal wel van die auto’s van cardoen.

Dan hebt ge idd een goede prijs betaald, maar daarom nog niet identiek dezelfde dan dat ge hem in de garage had besteld.
                                Ik ben anders behoorlijk tevreden over Cardoen. Het was zelfs zo dat er opties opstonden die niet in het contract stonden. (Apple car play en een volwaardig reservewiel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

. En iedereen kent het verhaal wel van die auto’s van cardoen.

Als de prijs maar lager is, de auto en cc zo groot mogelijk, dan is al de rest bijzaak, voor de meeste kopers….

Net daarom is bv Cardoen zo succesvol...

Kortingen zijn ook altijd t.o.v. de catalogus waarde, waardoor het voordeel eigenlijk soms 50% kleiner is....
                                  Last edited by quovadis; 07/04/2018, 10:25.

Comment

Das nu het rare hé. In Duitsland is dit een 2de handswagen. Voor België is het een nieuwe wagen.
                                    Fiscaal gezien wel, ja ... maar voor DIV is het een tweedehands, je bent immers niet de eerste eigenaar aangezien er reeds een inschrijving in DE gebeurde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Fiscaal gezien wel, ja ... maar voor DIV is het een tweedehands, je bent immers niet de eerste eigenaar aangezien er reeds een inschrijving in DE gebeurde.
                                      Dat begrijp ik nu niet.
                                      Lees even de brochure op pagina 18

Bij stap 6 staat "Laat de wagen keuren indien hij reeds ingeschreven werd." Dit staat duidelijk onder rubriek "De aankoop van een nieuwe wagen in 9 stappen"

mss best eens het DIV bellen voor wat zekerheid :p

Comment

Je moet niet pagina 18 lezen, maar wel pagina 19 ... jij koopt immers tweedehands, NIET nieuw dus.

Comment

Dat begrijp ik nu niet.
                                          Lees even de brochure op pagina 18

Bij stap 6 staat "Laat de wagen keuren indien hij reeds ingeschreven werd." Dit staat duidelijk onder rubriek "De aankoop van een nieuwe wagen in 9 stappen"

mss best eens het DIV bellen voor wat zekerheid :p
                                          Auto is met daginschrijving, is dus ingeschreven geweest...
                                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                          X