Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Nieuwe" Hyundai kopen in Duitsland. Garantie? DIV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Je moet niet pagina 18 lezen, maar wel pagina 19 ... jij koopt immers tweedehands, NIET nieuw dus.
    Pagina 18 is wel van toepassing = nieuwe auto ( ook auto = < 6 maand en < 6000 km) (zie pagina 4)

Elke in het buitenland gekochte auto moet naar de keuring, ook een nieuwe, o.a. om te zien om de auto voldoet aan de Belgische wetgeving en er geen fraude gebeurde
    .
    Vermits de auto nieuw is (<6 maand en < 6000 km) moet er ook 21 % Belgische BTW betaald worden (eventuele Duitse 19% kan terug gevorderd worden bij de Duitse administratie....duurt soms 6 maanden...als alle papieren juist zijn ingevuld....)

Comment

Werd al meerdere keren aangehaald: fiscaal gezien is het een nieuwe (de 6000km / 6 maanden regeling), maar voor DIV is het een tweedehands met als gevolg dat hij een tweedehandskeuring moet ondergaan.

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
      Elke in het buitenland gekochte auto moet naar de keuring, ook een nieuwe, o.a. om te zien om de auto voldoet aan de Belgische wetgeving en er geen fraude gebeurde
      Nee, een nieuwe auto moet dat niet.

Comment

Gisteren met Duitse offerte naar de lokale dealer geweest. Deze kon helaas zijn prijs niet wijzigen.
        Ook waarschuwde hij mij dat Hyundai wel eens lastig kan doen met een nieuwe/occasie die uit het buitenland komt aangaande de garantie

Comment

Als uw baas u verplicht om overuren te maken (= garantie oplossen) maar je weet dat uw collega ze betaald zal krijgen! (= winst/ bonus goede omzet)

Hoe is uw inzet dan?
          Ook al krijgt je uw gewoon loon…)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDE
            Gisteren met Duitse offerte naar de lokale dealer geweest. Deze kon helaas zijn prijs niet wijzigen.
            Ook waarschuwde hij mij dat Hyundai wel eens lastig kan doen met een nieuwe/occasie die uit het buitenland komt aangaande de garantie
            Veel dreigen, niet aantrekken man.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik heb zelf een nieuwe VW Golf Variant geimporteerd uit Duitsland. Geen technische controle moet ondergaan. De 4 jaar garantie (in Belgie geven ze slechts 2 jaar) wordt probleemloos en zonder gezever toegepast door de Belgische dealer.Wel eerst 19% Duitse btw moeten betalen aan de Duitse handelaar maar die werd probleemloos teruggestort nadat ik een copy van het inschrijvingsbewijs had doorgestuurd aan de verkoper. Al bij al een eenvoudige en snelle manier om ettelijke duizenden euro's te besparen. Het onderhoud bij de dealer gebeurt aan normale prijzen. Ik betaal niet meer dan een andere klant.

Comment

Vraag me af of die €3000 verschil het waard is om er zo mee te sukkelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Veel dreigen, niet aantrekken man.

Hyundai belgië is privé importeur, kan me goed inbeelden dat die niet zo happig zijn om garantiegevallen te behandelen van een auto die niet bij hen gekocht is maar bij een andere privé invoerder.
                  Dit is voor hen puur verlies.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

D'Ieteren is toch ook een privé invoerder ? Ze kunnen de garantiekosten terugvorderen van de fabriek. Nooit problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream

Hyundai belgië is privé importeur, kan me goed inbeelden dat die niet zo happig zijn om garantiegevallen te behandelen van een auto die niet bij hen gekocht is maar bij een andere privé invoerder.
                      Dit is voor hen puur verlies.
                      Ik durf het niet 100% zeggen, maar dacht dat er een Europese regelgeving is dat garantie binnen Europa moet gegeven worden ongeacht het land waar het aangekocht is. Dus ook niet dat je perse terug naar herkomst moet.

Mijn Leon hebben ze onder garantie hersteld in België ook al wisten ze dat het Duitste import was. Daar is nooit een woord over gezegd, "We doen het nodige meneer" en dat was het.

Comment

Working...
                      X