Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering herstellen bij erkende hersteller of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering herstellen bij erkende hersteller of niet?

Hey,

Vandaag ongeval gehad, ik vermoed tegenpartij in de fout, want die verwisselde van rijstrook.
    Nu vroeg de verzekering me waar ik de wagen wil laten herstellen.
    Zij hebben enkele erkende herstellers. Geen van mijn merk en ik ben ook nog nooit in die garages geweest.
    De Mazda garage in de buurt zou dus geen erkende hersteller zijn, maar heb ik wel goede ervaringen mee.
    De voordelen van een erkende hersteller zouden zijn:
    - jullie krijgen voorrang in de agenda voor een afspraak;
    - je wordt snel geholpen;
    - je ontvangt een gratis vervangwagen tijdens de duur van herstelling;
    - bij perte totale kan je rekenen op een gratis vervangwagen gedurende 6 dagen;
    - je kan erop rekenen dat elk type herstelling kan uitgevoerd worden bij onze erkende garages;
    - je hebt een garantie op de herstelling: minstens 1 jaar en maximum duur is gelijk aan de garantie van de wagen;
    - als je verzekering de materiële schade volledig dekt zal de factuur rechtstreeks betaald worden door Ethias.
    Eigenlijk lijkt alleen het verkrijgen van een gratis vervangwagen me een voordeel.
    Maar aan de andere kant, ik kan gerust wel enkele dagen met een andere wagen rondrijden. Uiteindelijk moet toch iemand die vervangwagen betalen...

Ik twijfel om volgende redenen:
    - wagen is een Mazda 6 in Soul Red. En dat is niet de gemakkelijkste kleur om bij te spuiten. Dus ik denk dat dat misschien beter wordt gedaan door een Mazda dealer.
    - wagen heeft ook nog enkele andere plekjes die bijgespoten mogen worden. Vermits verzekering rechtstreeks betaald aan de garage, gaan die waarschijnlijk niets extra doen. Als ik het bij een niet erkende garage laat doen, krijg ik het geld uitbetaald en kan ik dan nog bijleggen voor de extra werkjes.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Wagen is van mijn zaak, maar ik denk niet dat dat in deze veel uitmaakt.

De herstellers die je verzekering naar voor schuift zullen de extra werkzaamheden ook wel uitvoeren tegen betaling. Vraag eens aan je dealer erkend is om herstellingen te doen voor jouw verzekering. Meestal zijn dealers ook erkend door de verzekeringen dacht ik.

Comment

Dealer besteed het spuitwerk ook uit in de meeste gevallen...
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET
        De herstellers die je verzekering naar voor schuift zullen de extra werkzaamheden ook wel uitvoeren tegen betaling. Vraag eens aan je dealer erkend is om herstellingen te doen voor jouw verzekering. Meestal zijn dealers ook erkend door de verzekeringen dacht ik.
        Niet altijd. Minder en minder trouwens, zeker van kleinere merken als Mazda.

Een erkend hersteller zijn meestal de grotere bedrijven. Die hebben toch wat ervaring in het lakken, ook in moeilijker kleuren.
        En als het niet goed is: overnieuw, je hebt daar in principe je rechtsbijstand voor
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Niet twijfelen, en naar een erkend hersteller gaan.
          Z4 M40i

Comment

Working...
          X