Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 vraag Diesel/Benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A3 vraag Diesel/Benzine

    hey Ik was op zoek naar een 2dehands audi A3 ongeveer rondt bouwjaar 2013, de vraag was of ik voor diesel of benzine zou gaan nu het logische zou zijn dat ik voor benzine zou gaan aangezien ik maar rondt de 12500KM/Jaar doe.
    nu het probleem is dat ik veel meer diesels tegenkom op 2dehands die me aanspreken dan benzines. met als gevolg dat ik een full option diesel zou kunnen aanschaffen aan dezelfde prijs als een benzine met mindere opties dus kwa aankoopprijs zou er geen verschil zijn (miscchien zelfs goedkoper dan benzine aankoopprijs auto aangezien er veel meer keus is tussen diesel dan benzines op de 2dehands markt

    wat zou ik doen? verder zoeken voor een goede benzine en iets meer betalen aangezien ik niet zo super veel kms doe per jaar?

    met vriendelijke groeten


  • #2
    Kies wel een benzinemotor met een distributieriem (EA211) …(+/ 2013/2014)

    Versies met distributieketting (EA111) waren meestal niet betrouwbaar…(uitgerokken ketting, olieverbruik, koolstof afzetting)

    Typ op Google eens: TSI problemen…de 160 pk versie vestigde een nieuw wereldrecord...

    https://radar.avrotros.nl/forum/view...f=76&t=170607&

    Comment


    • #3
      Ik denk dat wij daar niet echt een antwoord op kunnen geven, dat is nog steeds iets persoonlijk. Maar als je een wagen tegenkomt die 100% je goesting is qua samenstelling en als het financiële verschil niet té groot of het belangrijkste is, en je komt niet in de problemen met lage emissiezones. Dan zou ik die niet laten staan omdat er een dieselmotor in ligt.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

      Comment


      • #4
        ja dat is waar het zou zonde zijn om hem te laten staan omdat er een dieselmotor in ligt want heb eentje gevonden die wel echt 100% naar mijn zin is met eurovorm 5 dankjewel voor je reactie

        Comment


        • #5
          Als je die diesel koopt, zorg er voor dat je minimum 1x per week een lange rit maakt. Kwestie van die roetfilter te regenereren.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #6
            Met 12500 km/jaar heb je wel kans om regelmatig de EGR-klep (€ 1000) te moeten vervangen…(is niet alleen bij VW een probleem)

            Wekelijks een lange rit lost dit probleem, niet op want de klep gaat gewoon stuk door continu overbelasting....

            Egr-klep afsluiten en/of roetfilter verwijderen zijn geen optie meer vermits er eind 2018 een strengere diesel uitlaat controle komt….

            +
            https://www.test-aankoop.be/mobilite...oftware-update

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Met 12500 km/jaar heb je wel kans om regelmatig de EGR-klep (€ 1000) te moeten vervangen…(is niet alleen bij VW een probleem)

              Wekelijks een lange rit lost dit probleem, niet op want de klep gaat gewoon stuk door continu overbelasting....

              Egr-klep afsluiten en/of roetfilter verwijderen zijn geen optie meer vermits er eind 2018 een strengere diesel uitlaat controle komt….

              +
              https://www.test-aankoop.be/mobilite...oftware-update
              'Regelmatig vervangen'. Haha. Grappig.
              Af en toe eens een cleaner gebruiken, en de kans op problemen wordt eens stuk kleiner. Of op tijd een keer laten kuisen, kost niet veel. En al zeker geen €1000.
              2012 Abarth 500 'esseesse'

              Comment


              • #8
                Wat is het prijsverschil tussen een benzine en diesel van 2013?
                In principe zouden alle benzines van 2013 al de nieuwe goeie motor moeten hebben, anders hebt ge nog met het oude model te maken.
                Wellicht is de 1.4 140pk de leukste versie maar die gaat niet dik bezaaid zijn. En er is ook nog een 1.8!
                Een 1.2 105 pk voldoet in principe ook best.
                Het gaat hem ook om welke motor je liefst wil rijden, sommigen houden van het diesel koppel alhoewel dat bij de 1.6 tdi ook gene vette is, anderen de loopcultuur van benzine. Kijk in je kostenberekening ook naar taksen en onderhoud..
                Als je in BE je zin niet vindt kan je ook nog altijd over de grens kijken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                  'Regelmatig vervangen'. Haha. Grappig.
                  Af en toe eens een cleaner gebruiken, en de kans op problemen wordt eens stuk kleiner. Of op tijd een keer laten kuisen, kost niet veel. En al zeker geen €1000.
                  Klopt: € 1000 is wat weinig, want de gemiddelde prijs in Duitsland is € 1100...

                  Een Egr klep (met koeling) (Euro 5 of 6) is wel niet meer te vergelijken met de Egr-kleppen van vroeger...

                  Nach dem Abgas-Rückruf klagen einige VW-Fahrer über Versottungsschäden durch Rußablagerungen. Unklar ist, ob es sich dabei um eine signifikante Anzahl von Problemen handelt oder um Einzelfälle. VW zeigt sich bei Problemen offenbar kulant.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Klopt: € 1000 is wat weinig, want de gemiddelde prijs in Duitsland is € 1100...

                    Een Egr klep (met koeling) (Euro 5 of 6) is wel niet meer te vergelijken met de Egr-kleppen van vroeger...

                    https://www.focus.de/auto/news/abgas...d_6696107.html
                    Je hebt duidelijk mijn post niet gelezen..
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                      Je hebt duidelijk mijn post niet gelezen..
                      Op het internet lees ik ook maar, dat die VW, EGR-klep vooral stuk gaat van oververhitting, minder door vervuiling, zoals vroeger…

                      Ze moeten veel harder werken bij korte ritten (probleem was er vroeger al) + na de sjoemel software update zijn er nog véél meer problemen…

                      Cleaner spuiten, zal allicht helpen tegen de vervuiling, maar is ook niet weggelegd voor iedereen….

                      Dankzij de sjoemelsoftware, kon men bij VW ook kosten besparen, via een goedkopere EGR-klep.

                      Comment

                      Working...
                      X