Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q2 vs Skoda Karoq vs Seat Ateca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Q2 vs Skoda Karoq vs Seat Ateca

    Hallo iedereen! Heel binnenkort ga ik een nieuwe wagen bestellen, maar ik twijfel nog tussen deze 3:

    - Audi Q2 1.0 TFSI of 1.6 S Tronic met business pack plus, levertijd eind augustus
    - Skoda Karoq 1.6 DSG bijna full option (leder, pano dak, keyless entry, alle veiligheidsopties, full led, achteruitrijcamera,...), levertijd eind november (!!)
    - Seat Ateca 1.4 TSI full option, levertijd eind december (!!)

    Andere voorstellen zijn zeker welkom :-) budget is rond de 35 000 a 37 000€ catalogusprijs inclusief btw en opties (het is een lease voor 4 jaar).
    Last edited by JoachimD; 26/04/2018, 15:41.

  • #2
    Tiguan bekeken?
    Kan zowat in het midden zitten wat betreft prijs/opties.

    Comment


    • #3
      vreemde lijst vind ik. Q2 is een pak kleiner dan de twee andere. En wellicht ook goedkoper? In mijn ogen is een Q2 ook geen echte audi (je zou dan eigenlijk even goed een T-roc of Arona kunnen nemen).

      Comment


      • #4
        Mijn vriendin ziet de Tiguan heel graag, ik iets minder. Maar ik heb eens gekeken en met 2 packs (GPS, pano dak, leder, achteruitrijcamera en elektr. kofferklep) komt hij op 38.765€. Dit scheelt niet zoveel als de Karoq (37.800€) en heeft wel de 1.4 TSI 4MOTION DSG motor. Ik ga vanavond hiervoor eens een offerte laten maken, ik ben benieuwd of hij in mijn budget kan passen. Alvast bedankt voor de tip!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          vreemde lijst vind ik. Q2 is een pak kleiner dan de twee andere. En wellicht ook goedkoper? In mijn ogen is een Q2 ook geen echte audi (je zou dan eigenlijk even goed een T-roc of Arona kunnen nemen).
          Klopt, hij is wel een pak kleiner maar toch biedt hij voldoende ruimte vind ik. Veel goedkoper is hij niet, want met een 1.0 of 1.6 motor inclusief business pack plus kost hij een 35.000€. Maar daar er minder korting afgaat past hij maar juist in mijn budget.

          Comment


          • #6
            Mijne Tiguan zat ergens rond de €37000 netto. Wel de 2.0TDI DSG. Die TSI is zelfs iets goedkoper. Ondertussen is hij wel al een paar keer opgeslagen, maar voor het budget hebt ge toch een mooi uitgerustte. Het Premium Pack doet enorm veel bij de Tiguan.

            Comment


            • #7
              En heb je de 4motion wel nodig?
              Moordend op CO2-vlak, en dus VAA-gewijs.

              Heb je überhaupt wel een hogere auto nodig?
              Een Golf is even ruim en rijdt beter door het lagere zwaartepunt. Verbruikt minder, door de betere stroomlijn, en heeft dus fiscaal minder repercussies.
              Bovendien is die met gelijke uitrusting goedkoper.

              Noot: voor mij is er maar 1 echte SUV, dat is een Range (maar die valt ook niet binnen mijn budget).
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                Neen, de 4motion heb ik niet echt nodig en een hogere auto ook niet, maar ik vind het wel aangenaam om in te zitten en mee te rijden. Gisterenavond ben ik langsgeweest bij VW. De Tiguan 1.4 TSI 4motion highline zat heel wat boven mijn budget evenals de comfortline, dat was dus geen optie. Dan stelde ik voor om eens de 2.0TDI DSG te nemen in plaats van de TSI en dit inclusief premium en GPS pack. Er kwam ineens nog een speciale korting bij omdat we diesel gekozen hadden en toen paste hij ineens wel in mijn budget. Het probleem is dat het contract voor iedereen op 30.000 km vastgesteld staat, en dan komt de diesel er nog steeds voordeliger uit, ook al doe je maar 15.000 à 20.000km per jaar zoals mij. Met het premium pack en GPS pack komt hij 12€ boven mijn budget uit, nu is het nog beslissen of ik die 12€ per maand ga opleggen of een pack weglaten en nog een aparte optie erbij kiezen. Ik denk wel dat ik voor de Tiguan zal gaan, ik had niet verwacht dat die in mijn budget zou passen aangezien je direct naar de 2.0 diesel moet gaan.

                Comment


                • #9
                  Ik snapte dat van die 4motion ook niet. Dat is idd een CO² killer. Zelfs al had ik budget genoeg, dat mocht ik nooit nemen omdat die CO² te hoog is.

                  Ik heb dus ook de 2.0TDI DSG Comfortline met Premiumpack, Travelpack, Active Info Display, volwaardig reservewiel met laadvloer en spraakbediening. En ik zat toen als first adopter aan €37019,14 in totaal incl. BTW. Maar zoals gezegd, ging hij 3 dagen na bestelling al 1,5% omhoog (rond de €500 dus) en zou hij ondertussen nog 1 of 2 x een prijsstijging hebben gehad.

                  Moest ik een naft nemen, was het wss geen Tiguan geworden, want 1.4 is nog niet aan mij besteed. Een 1.6 wil ik me nog wel over zetten met veel wilskracht, maar vanaf 1.8 ga ik me pas lekker voelen

                  Wat ik wel met de jaren geleerd heb, is dat ge wel kunt configureren via internet, maar dat die eigenlijk een beetje waardeloos zijn. Ik ben telkens verrast met de offerte van de garage, want die komt altijd wel een stuk lager uit waardoor het vaak toch wel kort naar het budget gaat.
                  Last edited by ; 27/04/2018, 12:49.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                    Noot: voor mij is er maar 1 echte SUV, dat is een Range (maar die valt ook niet binnen mijn budget).
                    Ik ken thans bankdirecteuren met een Range

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door JoachimD Bekijk Berichten
                      Neen, de 4motion heb ik niet echt nodig en een hogere auto ook niet, maar ik vind het wel aangenaam om in te zitten en mee te rijden. Gisterenavond ben ik langsgeweest bij VW. De Tiguan 1.4 TSI 4motion highline zat heel wat boven mijn budget evenals de comfortline, dat was dus geen optie. Dan stelde ik voor om eens de 2.0TDI DSG te nemen in plaats van de TSI en dit inclusief premium en GPS pack. Er kwam ineens nog een speciale korting bij omdat we diesel gekozen hadden en toen paste hij ineens wel in mijn budget. Het probleem is dat het contract voor iedereen op 30.000 km vastgesteld staat, en dan komt de diesel er nog steeds voordeliger uit, ook al doe je maar 15.000 à 20.000km per jaar zoals mij. Met het premium pack en GPS pack komt hij 12€ boven mijn budget uit, nu is het nog beslissen of ik die 12€ per maand ga opleggen of een pack weglaten en nog een aparte optie erbij kiezen. Ik denk wel dat ik voor de Tiguan zal gaan, ik had niet verwacht dat die in mijn budget zou passen aangezien je direct naar de 2.0 diesel moet gaan.
                      Diesel komt VAA's-gewijs inderdaad beter uit dan een benzine. Mijn werkgever en de lease-maatschappij doen dan ook een extra effort om benzines (en nog meer voor elektrische wagens) te promoten (betere lease-tarieven).

                      Als jij graag een hoge auto ziet, en je vindt het beter zitten & rijden, dan is dat je volste recht, en kies je ook bewust voor.

                      Wat die 12 euro betreft: kan je dealer nergens een stockwagen vinden die aan je wensenlijstje voldoet ? Ik hoor bij een aantal merken dat de diesels niet zo goed meer van eigenaar wisselen, en dat er heel wat stock beschikbaar is.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        En heb je de 4motion wel nodig?
                        Moordend op CO2-vlak, en dus VAA-gewijs.

                        Heb je überhaupt wel een hogere auto nodig?
                        Een Golf is even ruim en rijdt beter door het lagere zwaartepunt. Verbruikt minder, door de betere stroomlijn, en heeft dus fiscaal minder repercussies.
                        Bovendien is die met gelijke uitrusting goedkoper.
                        +1000
                        Je kan je voor je budget perfect een full option Golf variant 1.5 TSI 150pk nemen, rijdt goed, ruim, lage CO2, en ge hebt ook nog eens multilink ophanging.


                        Of voor +/- 25k een gewone golf met 1.0 tsi motor, ben er nog altijd heel content van, moet nauwelijks onderdoen voor een Q2 (zeker qua prijs/kwaliteit).



                        Maar goed da's te rationeel zeker in deze tijd van hype suv's en crossovers?

                        Comment


                        • #13
                          Yep, mensen zijn zot geworden.

                          Comment


                          • #14
                            sunking en David67 ik heb nooit beweerd dat ik enkel een SUV zou willen, ik zei dat andere voorstellen ook welkom waren. Ik heb gisteren eens een Golf Variant en Passat Variant business laten samenstellen en zelfs die Passat Business valt ongeveer full option in mijn budget, omdat er veel meer korting op zit en fiscaal inderdaad ook voordeliger is. Wat zouden jullie verkiezen: de Golf of de Passat en waarom? En zou de 1.6 DSG voldoende zijn?

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou op die Passat een paar opties laten vallen en een 2.0 kiezen.

                              Comment


                              • #16
                                Voorkeur voor diesel? De 1.6 zou ik dan ook niet nemen.

                                Comment


                                • #17
                                  Golf is een goede auto, passat zal qua ruimte meer bieden en wss ook qua afwerking een trapje hoger...
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • #18
                                    David67 dat is inderdaad geen slecht idee, ik ga het zeker overwegen.
                                    Charlie07 klopt, ik heb 8 maand met de Golf Variant gereden en die bood al heel veel ruimte, de Passat is nog iets ruimer heb ik gezien.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik twijfel nog tussen deze 2:
                                      - VW Passat Variant 2.0 150pk DSG met LED, sensoren voor en achter, achteruitrijcamera, leder interieur, GPS en dan ofwel een panoramisch opendak ofwel elektr. kofferklep en active info (zoals virtual cockpit)
                                      - BMW X1 16d 115pk sdrive met sensoren achter, elektr. kofferklep, kunstleder en GPS

                                      Comment


                                      • #20
                                        Gij twijfelt tss een goed uitgeruste Passat of een X1 met een amechtig moteurke en kunstleder? En bij de Passat zou ik eerder kiezen voor de elec. kofferklep en active info.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X