Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de "beste" SUV uit onderstaande selectie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat is de "beste" SUV uit onderstaande selectie?

Beste autoforum fanaten,

Ik ben opzoek naar een SUV van onder de €10 000. Toen ik even de verschillende autosites afliep verschoot ik ervan welke auto's je tegenwoordig kan kopen onder de 10k. Deze zijn dan meestal wel een jaar of 10 oud en hebben gemiddeld 150 000 a 200 000km op de teller. Mijn vraag: welk van onderstaande SUV's is het meeste betrouwbaar/betaalbaar gezien de 150 000km dat deze al op de teller heeft? Zelf zal ik er naar schatting 20 000km per jaar mee rijden gedurende een 5-tal jaar.
    Deze SUV laat ik ook gelijk homologeren tot lichte vracht wat natuurlijk jaarlijks ook al een mooi bedrag uitspaart.

Porsche Cayenne (2004-2006)
    Mercedes ML 270 CDI (2003-2004)
    BMW X5 30d (2002-2005)
    Volkswagen Touareg (2004-2006)
    Range Rover (2003-2005)
    Volvo XC90 2.4 D5 (2005)
    Toyota Land Cruiser (2004)

Op mijn zoektocht ben ik reeds verschillende keren naar dit forum verwezen.
    De mercedes ML lijkt een goed optie omdat deze veel minder verbruikt alsook een relatief lage onderhoudskost heeft, klopt dit?
    Ook las ik veel positiefs over de BMW X5. Deze zou slechts 9l verbruiken en een zeer betrouwbare wagen zijn: dan wel de 6v automaat die blijkbaar veel robuster is dan de 5v automaat.
    en what about de Volvo XC 90? Heb hier nog niet veel rond gelezen, maar lijkt mij ook een betrouwbare en relatief zuinige wagen.

Alvast bedankt voor de nuttige info.

Last edited by ; 18/03/2019, 20:01.

Ik vraag me af wat je verwachtingen qua totale kost zijn? Snel zoektochtje levert bv al op dat je voor die ML270 :
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 855,66 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.185,55 EUR
    Dit aan taks betaalt. Alsook mag je met geen van die wagens nog Belgische (of Duitse, of Nederlandse) stad binnen. (Of toch niet meer lang.)
    En wagens met een hoge aanschafkost, zullen ook een hoge onderhoudskost hebben. Zeker op die leeftijd.

Edit:

Range rover 3.0 :
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.488,65 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.479,89 EUR
    Range Rover 3.6 :
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.488,65 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.856,56 EUR

Edit2: Irrelevant eigenlijk, overheen gelezen van de lichte vracht.

Anyway, ik zou er niet van verschieten moest je dergelijke bedragen snel kwijt zijn aan onderhoud aan dergelijke wagens.
    Last edited by Phate; 11/05/2018, 14:06.

Comment

Duidelijk geen fan van sportief rijplezier

Comment

Ik zou een Toyota LC kiezen. Onverwoestbaar.

Comment

Ik zou het gaan zoeken tussen de Toyota LC, Touareg en X5 met een licht voorkeur voor de VW gevolgd door de Toyota.
          Van al de rest zou ik afblijven gezien de mogelijke hoge aankomende kosten die er zeker bij zullen zijn bij die modellen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            Duidelijk geen fan van sportief rijplezier
            Wat heeft een SUV, met sportief rijplezier te maken??

Alleen omdat de marketing afdeling een S, voor Utility Vehicle plaatste...

Comment

Op die kilometerstanden beginnen de kosten en die kunnen bij dit type van wagens aardig tegenvallen. Zou dit over uw enigste wagen gaan? Een ander niet onbelangrijke vraag is hoe oud je bent. Want zo een auto verzekeren kan wel eens duur zijn. Hou ook rekening met de euronorm ivm de LEZ. Puur qua aanschafprijs zijn dit geen dure wagens maar de gebruikskosten blijven zéér hoog. Er zijn genoeg alternatieven die betaalbaarder zijn maar wellicht niet uw favoriet.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

daarom dat ik schreef : GEEN fan

Er zijn er veel vergeten dat gewicht/vermogen en laag zwaartepunt belangrijke dingen zijn, door al dat SUV gedoe wordt de sportieve liefhebber in de kou gezet.

Comment

Als je in deze auto's gaat shoppen, zou ik zeker en vast nog eens een goeie 10k in reserve voorzien.

Edit, ik zie dat je er 5 jaar gaat mee rijden,... 10 zal te weinig zijn vrees ik. Ne keer remblokken en schijven aan een 1000 Euro, ne keer een set banden voor een 1250 Euro, een normale onderhoudsbeurt kost rond de 1000 Euro,... ge gaat er niet komen. De XC90 is misschien wel de goedkoopste in gebruik. Die kan nog meevallen als je geen stukken hebt. Een Toyota LC gaat ook niet snel stuk, maar als je stukken hebt zijn die niet echt goedkoop. Denk niet dat die goedkoper zijn dan Mercedesonderdelen...

Persoonlijke mening als ik die mag geven ? Als je geen ruim budget hebt, ver van wegblijven en richting Hyundai, Kia, toyota rav, Suzuki... kijken.

Comment

Waarom geen jongere mazda CX-5? die zijn ook voor minder dan 10k te vinden en wellicht geen lopende rekening.

Comment

Qua betrouwbaarheid de LandCruiser. No doubt. Al past die volgens mij niet in de categorie "SUV".

Comment

Niet dat ik een SUV wil, maar als TS dan toch deze vraag stelt, geef mij deze dan maar in plaats van die oude bakken :

Ford Edge - 2013 - 120k km. - Verkoopprijs: € 9.000,-
                        Op zoek naar een tweedehands Ford Edge? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Heel leuke auto vind ik, na redelijk wat km ermee gedaan te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Ik zou een Toyota LC kiezen. Onverwoestbaar.
                          Inderdaad, lijkt me ook de meeste betrouwbare. Maar eender welke uit het lijstje, ge gaat toch bepaalde steden links moeten gaan laten liggen, want ge komt er niet meer in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Ben er toch vrijwel zeker van dat een Mercedes G AMG meer sport-rijplezier geeft dan de meeste berlines die hier op het forum rond rijden Ook al is het maar een vierkante doos.

Ne mazda MX5 noemen er ook velen een 'sportauto', maar in principe is het maar een roadster en soms ook gewoon een roadster cabrio. Maar in de verste verte is het zelfs geen sportauto naar mijn mening

Dus benamingen vallen soms wat verkeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ne mazda MX5 noemen er ook velen een 'sportauto', maar in principe is het maar een roadster en soms ook gewoon een roadster cabrio. Maar in de verste verte is het zelfs geen sportauto naar mijn mening
                              Is inderdaad geen sportwagen, want je krijgt er geen fiets in

Comment

Zou eventueel nog de Mitsubishi Pajero aan de lijst toevoegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Laat ons zeggen, sportauto'tje, er noemen er idd veel sportauto, zowel bij autoprogramma's als op youtube enz. dus het zal toch ergens wel kloppen e.
                                  Heeft in ieder geval veel eigenschappen van een sportwagen.

Wat het topic betreft. Ik ken iemand met een Toyota Land Cruiser en die is daar zeer content van, een echt werkbeest! Ook kan die vrij kort keren waardoor manoeuvreren zeer gemakkelijk gaat.

Comment

oorspronkelijk was ik aan het kijken naar een BMW 1 of een audi A3, maar voor een mooi exemplaar betaal je al rap evenveel als voor één van de bovenstaande SUV's. Toen dacht ik waarom niet gewoon een X5 of Q7 kopen en lichte vracht van maken... lijkt me wel leuk om iets hoger te zitten voor quasi dezelfde prijs
                                    Last edited by ; 21/05/2018, 13:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddmmjj Bekijk Berichten
                                      lijkt me wel leuk om iets hoger te zitten voor quasi dezelfde prijs
                                      pakt nen gele gids, dat is gratis

Comment

Het lijkt me dat je de "running costs" van een auto zwaar onderschat.

Comment

Working...
                                        X