Oorspronkelijk geplaatst door Phate
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wat is de "beste" SUV uit onderstaande selectie?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddmmjj Bekijk Berichtenoorspronkelijk was ik aan het kijken naar een BMW 1 of een audi A3, maar voor een mooi exemplaar betaal je al rap evenveel als voor één van de bovenstaande SUV's. Toen dacht ik waarom niet gewoon een X5 of Q7 kopen en lichte vracht van maken... lijkt me wel leuk om iets hoger te zitten voor quasi dezelfde prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ben er toch vrijwel zeker van dat een Mercedes G AMG meer sport-rijplezier geeft dan de meeste berlines die hier op het forum rond rijden Ook al is het maar een vierkante doos.
Ne mazda MX5 noemen er ook velen een 'sportauto', maar in principe is het maar een roadster en soms ook gewoon een roadster cabrio. Maar in de verste verte is het zelfs geen sportauto naar mijn mening
Dus benamingen vallen soms wat verkeerd.
Ik vond het in ieder geval ferm plezant om die ambitieuze S3 er los uit te rijden op de Route Napoléon, met mijn roadster-cabrio-verste-verte-geen-sportwagen. Vele malen plezanter dan sjezen met de Carrera van de baas op de Autobahn.
Maar bon, dan heeft natuurlijk weinig te maken met het zoeken naar een vehikel dat het beste Sports koppelt aan Utility.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
Boh, 'k weet het zo nog niet. De MX-5 is inderdaad geen SUV, want qua Utility stelt het niet veel voor. Maar als we dan de 'U' laten vallen, blijft 'Sports Vehicle' over. En dat lijkt me toch te kloppen, want met een MX-5 rijd je een G AMG er vierkant uit op een circuit. Dus misschien toch een sportwagen? Want uiteindelijk noemen we een G AMG toch ook een Sports Utility Vehicile
Ik vond het in ieder geval ferm plezant om die ambitieuze S3 er los uit te rijden op de Route Napoléon, met mijn roadster-cabrio-verste-verte-geen-sportwagen. Vele malen plezanter dan sjezen met de Carrera van de baas op de Autobahn.
Maar bon, dan heeft natuurlijk weinig te maken met het zoeken naar een vehikel dat het beste Sports koppelt aan Utility.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBrammelo, ge zijt fout. 't Is pas een sportwagen vanaf minimum 300pk. Minimum hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
maar met 150 pk'tjes is het niet echt een sportwagen.
Ik ben zeker dat er veel auto's met 'maar' 150 pk andere auto's met 300pk heel ver achter zich laten op een circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Dat getal los op zichzelve stelt nul komma nul voor, als je de rest er niet bij betrekt.
Ik ben zeker dat er veel auto's met 'maar' 150 pk andere auto's met 300pk heel ver achter zich laten op een circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik ben er wel heel zeker van dat een standaard MX5 een G AMG er op circuit niet uit rijdt. We nemen nu ook wel 2 uitersten. De MX5 heeft een sportieve look, maar met 150 pk'tjes is het niet echt een sportwagen.
Comment
-
Vind de G nie zo mooi, maar de bon voor de GLS is getekend.
Was het maar waar.
Persoonlijk vind ik dat er wat kwistig wordt omgegaan met termen. In mijn ogen is een SUV altijd een SUV, maar een mx5 is een roadster en geen sportauto. En die S in SUV staat er ook niet echt nuttig.
En een AX met 170pk is niet meer standaard hé
Maar ben er vrijwel zeker van dat een mx5 door een ‘ietske’ betere bochtenligging het op circuit zeker niet kan halen tegen de meer dan dubbele acceleratie van een G AMG. Desondanks het hoge gewicht, staat die wel even rap stil en kan dus evenzeer laat in de remmen kunnen gaan. Eigenlijk zou ik zo een test wel eens willen zien. Heb zelf al met een oudere G AMG gereden en al met verschillende MX5’en en het is toch wel zen heel groot verschil. Maar zen geprepareerd MX5’ke met alle ballast overboord, zal wel wat anders zijn.
Maar als een MX5 met 150pk een sportauto is, wat is een Megane RS dan? Gaat ge u baseren op pk’s of uiterlijk?
Ik lees hier vaak de cliche dat een SUV niet sportief rijdt. Veelal van mensen die er nooit eentje hebben gehad en velen wss ook nog nooit ermee gereden. De eerste keer dat ik met een SUV reed, was vroeger met de Ford Maverick van pa. Bij de eerste bocht dook die vering zo hard ik da ik dacht da we een koprol gingen maken . Dus dan geef ik al deze mensen zeker gelijk. Maar een hedendaagse SUV heeft een heel andere baanligging die vaak niet veel verschilt van een berline. Ik heb de eerste 10 jaar met berlines en breaks gereden en dan afwisselend met SUV’s en breaks en dan die DS5 (model heeft geen naam).
Zowel de Sportage, C-Crosser als de Tiguan rijden even sportief of sportiever als alle andere wagens die ik gehad heb. Pk’s verschillen wel, maar qua baanligging zeker niet onderdoen. Zeker niet ten opzichte van de C5 en DS5.
Wil dus maar persoonlijk zeggen dat ik niet volg in die cliche en vele SUV rijders zullen het daar ook niet allemaal mee akkoord gaan
Als iemand een MX5 een sportauto noemt, moet ik altijd aan het programma ‘Mama zoekt een lief’ denken waar er 1 deelnemer was met een Smart Roadster die dat continu zijne ‘sportwagen’ noemde en het ook meende .
Maar swat, wil niemand beledigen en een MX5 is een spoertieve cabrio roadster
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenC5 is dan ook wel één van de meest comfortabele en minst sportieve berlines er uit. En DS5 is ook veel meer op comfort gericht. Daar haalt ge ook iets aan...
Maar het gaat gewoon om het feit dat mensen zeggen dat een SUV minder sportief rijdt dan een gewone 'berline'. De 3 SUV's die ik heb gehad rijden even sportief als alle berlines die ik ooit heb gehad (Escort, Mondeo's, Astra, Primera, Megane, Peugeot 605,...). Dan heb ik het vooral over de baanligging, want er is tussen al die modellen wel heel wat verschil in pk's
Maar swat, ge hebt overal voor- en tegenstanders van. Ik zelf rij zeer graag met een SUV omdat ik mij daar het lekkerste in voel met mijne rug. Heb vorige week nog 4 dagen in ne Golf gereden en de perikelen aan mijne rug begonnen weer op te spelen . Leuk is iets anders. Evenzeer ook dat daardoor als firmawagen de keuze enorm beperkt is. Ik zie ook heel graag ne break, maar dat zal er niet meer voor mij inzitten tenzij ik een andere job ga doen waarbij ik nog bv. max 10000km/jaar doe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMaar ben er vrijwel zeker van dat een mx5 door een ‘ietske’ betere bochtenligging het op circuit zeker niet kan halen tegen de meer dan dubbele acceleratie van een G AMG. Desondanks het hoge gewicht, staat die wel even rap stil en kan dus evenzeer laat in de remmen kunnen gaan. Eigenlijk zou ik zo een test wel eens willen zien. Heb zelf al met een oudere G AMG gereden en al met verschillende MX5’en en het is toch wel zen heel groot verschil. Maar zen geprepareerd MX5’ke met alle ballast overboord, zal wel wat anders zijn.
Dat je met een G AMG dikke fun kan hebben, daar twijfel ik dan weer geen seconde aan.
Even voor de goede orde, want ik zie dat je 't door elkaar haalt: een roadster is een tweezitter waarvan het dak plat kan. Een "cabrio roadster" is een pleonasme - het is dubbelop. Dat een roadster geen sportieve mogelijkheden zou bieden, tja... Porsche 911-met-dak-af en ook de Boxster, Donkervoort, Caterham, Nissan 370z roadster: need I say more? Natuurlijk komt een MX-5 daar niet van in de buurt. Dat was helemaal het punt niet. De MX-5 is het schoolvoorbeeld van "driving a slow car fast". En daar kan je simpelweg veel fun mee hebben. Ik heb bvb expliciet niet voor de 370z gekozen (fantastisch rijdersauto volgens mij) omdat je die in 99% van de gevallen niet kan "uitlaten". Iets waar mijn Carrerra-rijdende baas trouwens ook over klaagt. Met de MX-5 kan ik opvallend vaak "volle petrol" gaan, en dat heeft zo zijn eigen charme, o.a. dankzij de gewichtsverdeling, mechanische sper en het lage zwaartepunt. Dat het dan niet de coolste cijfers in cafégesprekken oplevert: 't zal me aan mijn derrière oxideren. Het gaat voor mij niet over winnen, het gaat over de dans
Comment
-
@brammelo: Ge hebt volkomen gelijk op de meeste vlakken, maar ik zeg nergens dat een roadster 'geen' sportieve mogelijkheden heeft. Maar het ging om het feit dat mensen beweren dat ge met een SUV niet sportief kunt rijden en het feit dat sommigen een MX5 een sportwagen noemen. Als iemand het woord 'sportwagen' uitspreekt, denk ik aan Lambo, Ferr, Porsche, Bugatti,... .
En die G AMG is idd wel een rare vergelijking
Het ging mij om het feit dat sommigen afgeven op SUV's alsof er totaal niets sportiefs aan is. En dan haalde ik ook het voorbeeld erbij dat een MX5 soms een 'sportauto' genoemd wordt en ik dan persoonlijk vind dat dit dan een roadster is en geen sportauto. Evenals een SUV ook geen sportauto of terreinwagen is.
Een MX5 zal ook wel geweldig rijden. Heb er al meermaals mee gereden (oudere modellen met nog minder pk's). Daarnaast heb ik in den tijd ook verschillende keren met een Talbot Samba Rally en Peugeot 205 rally gereden van vrienden en bij die laatste 2 kreeg ge effectief de kriebels in de buik bij het accelereren terwijl ik dat totaal niet voor mekaar kreeg met die MX5'en. Die maat met zijn MX5'en heeft dan ook ooit een Mazda 323 GTR 4x4 gehad die was opgekietelt naar 260pk en dat was pas een bommeke. Maar bij kalm rijden na 200km tank leeg en bij fun rijden, na 80km leeg Gelukkig hadden zijn ouders ook een tankstation En dan ist jammer dat ze zo een blokske niet in de MX5 leggen. Want het zou Mazda geen windeieren leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Het ging mij om het feit dat sommigen afgeven op SUV's alsof er totaal niets sportiefs aan is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Door het feit dat het een SUV is gaat er een groot deel sportiviteit verloren, dat vergeten veel mensen. Hoger gewicht, hoger zwaartepunt etc...
Comment
Comment