Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de "beste" SUV uit onderstaande selectie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat je de "running costs" van een auto zwaar onderschat.
    Hoe zwaarder de auto, hoe zwaarder de onderschatting....merk ik hier op het forum....

    Comment


    • #22
      sommige dingen leer je enkel uit ondervinding

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door ddmmjj Bekijk Berichten
        oorspronkelijk was ik aan het kijken naar een BMW 1 of een audi A3, maar voor een mooi exemplaar betaal je al rap evenveel als voor één van de bovenstaande SUV's. Toen dacht ik waarom niet gewoon een X5 of Q7 kopen en lichte vracht van maken... lijkt me wel leuk om iets hoger te zitten voor quasi dezelfde prijs
        Zelfs voor 10k zijn er leuke wagens te vinden.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ben er toch vrijwel zeker van dat een Mercedes G AMG meer sport-rijplezier geeft dan de meeste berlines die hier op het forum rond rijden Ook al is het maar een vierkante doos.

          Ne mazda MX5 noemen er ook velen een 'sportauto', maar in principe is het maar een roadster en soms ook gewoon een roadster cabrio. Maar in de verste verte is het zelfs geen sportauto naar mijn mening

          Dus benamingen vallen soms wat verkeerd.
          Boh, 'k weet het zo nog niet. De MX-5 is inderdaad geen SUV, want qua Utility stelt het niet veel voor. Maar als we dan de 'U' laten vallen, blijft 'Sports Vehicle' over. En dat lijkt me toch te kloppen, want met een MX-5 rijd je een G AMG er vierkant uit op een circuit. Dus misschien toch een sportwagen? Want uiteindelijk noemen we een G AMG toch ook een Sports Utility Vehicile

          Ik vond het in ieder geval ferm plezant om die ambitieuze S3 er los uit te rijden op de Route Napoléon, met mijn roadster-cabrio-verste-verte-geen-sportwagen. Vele malen plezanter dan sjezen met de Carrera van de baas op de Autobahn.

          Maar bon, dan heeft natuurlijk weinig te maken met het zoeken naar een vehikel dat het beste Sports koppelt aan Utility.

          Comment


          • #25
            Brammelo, ge zijt fout. 't Is pas een sportwagen vanaf minimum 300pk. Minimum hé.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

              Boh, 'k weet het zo nog niet. De MX-5 is inderdaad geen SUV, want qua Utility stelt het niet veel voor. Maar als we dan de 'U' laten vallen, blijft 'Sports Vehicle' over. En dat lijkt me toch te kloppen, want met een MX-5 rijd je een G AMG er vierkant uit op een circuit. Dus misschien toch een sportwagen? Want uiteindelijk noemen we een G AMG toch ook een Sports Utility Vehicile

              Ik vond het in ieder geval ferm plezant om die ambitieuze S3 er los uit te rijden op de Route Napoléon, met mijn roadster-cabrio-verste-verte-geen-sportwagen. Vele malen plezanter dan sjezen met de Carrera van de baas op de Autobahn.

              Maar bon, dan heeft natuurlijk weinig te maken met het zoeken naar een vehikel dat het beste Sports koppelt aan Utility.
              Ik ben er wel heel zeker van dat een standaard MX5 een G AMG er op circuit niet uit rijdt. We nemen nu ook wel 2 uitersten. De MX5 heeft een sportieve look, maar met 150 pk'tjes is het niet echt een sportwagen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Brammelo, ge zijt fout. 't Is pas een sportwagen vanaf minimum 300pk. Minimum hé.
                Eindelijk iemand die het ziet

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  maar met 150 pk'tjes is het niet echt een sportwagen.
                  Dat getal los op zichzelve stelt nul komma nul voor, als je de rest er niet bij betrekt.
                  Ik ben zeker dat er veel auto's met 'maar' 150 pk andere auto's met 300pk heel ver achter zich laten op een circuit.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                    Dat getal los op zichzelve stelt nul komma nul voor, als je de rest er niet bij betrekt.
                    Ik ben zeker dat er veel auto's met 'maar' 150 pk andere auto's met 300pk heel ver achter zich laten op een circuit.
                    Inderdaad. 150 pk in ne lompen bak of 150 pk in een MX-5’je waar hard gewerkt is om het gewicht zo laag mogelijk te houden...

                    Comment


                    • #30
                      ja, der zijn gastjes met citroen Ax-jes die 170 pk hebben die chauffeurs van +30.000 euro bakken het nakijken geven. Gelukkig hebben de laatste meestal een helm op dan zie je hen niet groen lachen

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Ik ben er wel heel zeker van dat een standaard MX5 een G AMG er op circuit niet uit rijdt. We nemen nu ook wel 2 uitersten. De MX5 heeft een sportieve look, maar met 150 pk'tjes is het niet echt een sportwagen.
                        Challenge accepted. Gij brengt uw G AMG mee, en ik mijn standard spec MX-5. Wel graag een circuit in een omtrek van 250km rond Gent

                        Comment


                        • #32
                          Laat dan eens weten hoe het afgelopen is hé :-)

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                          Comment


                          • #33
                            ddmmjj has left the building.

                            Comment


                            • #34
                              Vind de G nie zo mooi, maar de bon voor de GLS is getekend.
                              Was het maar waar.

                              Persoonlijk vind ik dat er wat kwistig wordt omgegaan met termen. In mijn ogen is een SUV altijd een SUV, maar een mx5 is een roadster en geen sportauto. En die S in SUV staat er ook niet echt nuttig.

                              En een AX met 170pk is niet meer standaard hé

                              Maar ben er vrijwel zeker van dat een mx5 door een ‘ietske’ betere bochtenligging het op circuit zeker niet kan halen tegen de meer dan dubbele acceleratie van een G AMG. Desondanks het hoge gewicht, staat die wel even rap stil en kan dus evenzeer laat in de remmen kunnen gaan. Eigenlijk zou ik zo een test wel eens willen zien. Heb zelf al met een oudere G AMG gereden en al met verschillende MX5’en en het is toch wel zen heel groot verschil. Maar zen geprepareerd MX5’ke met alle ballast overboord, zal wel wat anders zijn.

                              Maar als een MX5 met 150pk een sportauto is, wat is een Megane RS dan? Gaat ge u baseren op pk’s of uiterlijk?

                              Ik lees hier vaak de cliche dat een SUV niet sportief rijdt. Veelal van mensen die er nooit eentje hebben gehad en velen wss ook nog nooit ermee gereden. De eerste keer dat ik met een SUV reed, was vroeger met de Ford Maverick van pa. Bij de eerste bocht dook die vering zo hard ik da ik dacht da we een koprol gingen maken . Dus dan geef ik al deze mensen zeker gelijk. Maar een hedendaagse SUV heeft een heel andere baanligging die vaak niet veel verschilt van een berline. Ik heb de eerste 10 jaar met berlines en breaks gereden en dan afwisselend met SUV’s en breaks en dan die DS5 (model heeft geen naam).
                              Zowel de Sportage, C-Crosser als de Tiguan rijden even sportief of sportiever als alle andere wagens die ik gehad heb. Pk’s verschillen wel, maar qua baanligging zeker niet onderdoen. Zeker niet ten opzichte van de C5 en DS5.

                              Wil dus maar persoonlijk zeggen dat ik niet volg in die cliche en vele SUV rijders zullen het daar ook niet allemaal mee akkoord gaan

                              Als iemand een MX5 een sportauto noemt, moet ik altijd aan het programma ‘Mama zoekt een lief’ denken waar er 1 deelnemer was met een Smart Roadster die dat continu zijne ‘sportwagen’ noemde en het ook meende .

                              Maar swat, wil niemand beledigen en een MX5 is een spoertieve cabrio roadster
                              Last edited by ; 23/05/2018, 11:41.

                              Comment


                              • #35
                                C5 is dan ook wel één van de meest comfortabele en minst sportieve berlines er uit. En DS5 is ook veel meer op comfort gericht. Daar haalt ge ook iets aan...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  C5 is dan ook wel één van de meest comfortabele en minst sportieve berlines er uit. En DS5 is ook veel meer op comfort gericht. Daar haalt ge ook iets aan...
                                  Euhm, de C5 was zonder de 'bollen' en de DS5 was in vergelijking met de C5 wel vrij sportief. Knoerhard afgeveerd en er zelfs ne hernia aan over gehouden. Dus 'comfort'? Maar bij het minste regen en accelereren op de rotonde, ging ie recht door. Met de Tiguan ga ik nog harder over de rotonde en die blijft gewoon plakken.

                                  Maar het gaat gewoon om het feit dat mensen zeggen dat een SUV minder sportief rijdt dan een gewone 'berline'. De 3 SUV's die ik heb gehad rijden even sportief als alle berlines die ik ooit heb gehad (Escort, Mondeo's, Astra, Primera, Megane, Peugeot 605,...). Dan heb ik het vooral over de baanligging, want er is tussen al die modellen wel heel wat verschil in pk's

                                  Maar swat, ge hebt overal voor- en tegenstanders van. Ik zelf rij zeer graag met een SUV omdat ik mij daar het lekkerste in voel met mijne rug. Heb vorige week nog 4 dagen in ne Golf gereden en de perikelen aan mijne rug begonnen weer op te spelen . Leuk is iets anders. Evenzeer ook dat daardoor als firmawagen de keuze enorm beperkt is. Ik zie ook heel graag ne break, maar dat zal er niet meer voor mij inzitten tenzij ik een andere job ga doen waarbij ik nog bv. max 10000km/jaar doe.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Maar ben er vrijwel zeker van dat een mx5 door een ‘ietske’ betere bochtenligging het op circuit zeker niet kan halen tegen de meer dan dubbele acceleratie van een G AMG. Desondanks het hoge gewicht, staat die wel even rap stil en kan dus evenzeer laat in de remmen kunnen gaan. Eigenlijk zou ik zo een test wel eens willen zien. Heb zelf al met een oudere G AMG gereden en al met verschillende MX5’en en het is toch wel zen heel groot verschil. Maar zen geprepareerd MX5’ke met alle ballast overboord, zal wel wat anders zijn.
                                    Matt Farah heeft het geprobeerd, een G63 AMG op circuit. https://www.youtube.com/watch?v=yMAk6Cc2jms. Hij was niet overtuigd. Verrast me niks. Het ding weegt meer dan tweeënhalve ton, het heeft de aërodynamica van een zeecontainer en een zwaartepunt dat quasi boven de daklijn van een doorsnee sedan uitkomt. Je oorspronkelijke punt ging over een G AMG, nu haal je er via de achterdeur een reeks andere SUV's bij. Dat je met een top-of-the-line Cayenne, Range Rover of X6 M over de 'ring kan crossen: daar twijfelt niemand aan. Datzelfde proberen doen met een G AMG, dit is zoiets als een andere motor in een Defender lepelen en er wat straffere veren en remmen opsteken - en dan hopen dat je niet over kop gaat. Als het zo simpel was, dan had Range Rover de 'ring gedaan met zo'n Defender - 't had hun gescheeld in ontwikkelkosten. AMG maakt mooie producten, maar een G AMG is niet hetzelfde als een AMG GT. Het ene is een chromed out pimped out terreinvoertuig dat oorspronkelijk voor het leger werd ontwikkeld, het andere is een van de grond af ontwikkelde sportbak. 't Is niet omdat ze dezelfde naam dragen, dat ze dezelfde mogelijkheden hebben.

                                    Dat je met een G AMG dikke fun kan hebben, daar twijfel ik dan weer geen seconde aan.

                                    Even voor de goede orde, want ik zie dat je 't door elkaar haalt: een roadster is een tweezitter waarvan het dak plat kan. Een "cabrio roadster" is een pleonasme - het is dubbelop. Dat een roadster geen sportieve mogelijkheden zou bieden, tja... Porsche 911-met-dak-af en ook de Boxster, Donkervoort, Caterham, Nissan 370z roadster: need I say more? Natuurlijk komt een MX-5 daar niet van in de buurt. Dat was helemaal het punt niet. De MX-5 is het schoolvoorbeeld van "driving a slow car fast". En daar kan je simpelweg veel fun mee hebben. Ik heb bvb expliciet niet voor de 370z gekozen (fantastisch rijdersauto volgens mij) omdat je die in 99% van de gevallen niet kan "uitlaten". Iets waar mijn Carrerra-rijdende baas trouwens ook over klaagt. Met de MX-5 kan ik opvallend vaak "volle petrol" gaan, en dat heeft zo zijn eigen charme, o.a. dankzij de gewichtsverdeling, mechanische sper en het lage zwaartepunt. Dat het dan niet de coolste cijfers in cafégesprekken oplevert: 't zal me aan mijn derrière oxideren. Het gaat voor mij niet over winnen, het gaat over de dans

                                    Comment


                                    • #38
                                      @brammelo: Ge hebt volkomen gelijk op de meeste vlakken, maar ik zeg nergens dat een roadster 'geen' sportieve mogelijkheden heeft. Maar het ging om het feit dat mensen beweren dat ge met een SUV niet sportief kunt rijden en het feit dat sommigen een MX5 een sportwagen noemen. Als iemand het woord 'sportwagen' uitspreekt, denk ik aan Lambo, Ferr, Porsche, Bugatti,... .

                                      En die G AMG is idd wel een rare vergelijking

                                      Het ging mij om het feit dat sommigen afgeven op SUV's alsof er totaal niets sportiefs aan is. En dan haalde ik ook het voorbeeld erbij dat een MX5 soms een 'sportauto' genoemd wordt en ik dan persoonlijk vind dat dit dan een roadster is en geen sportauto. Evenals een SUV ook geen sportauto of terreinwagen is.

                                      Een MX5 zal ook wel geweldig rijden. Heb er al meermaals mee gereden (oudere modellen met nog minder pk's). Daarnaast heb ik in den tijd ook verschillende keren met een Talbot Samba Rally en Peugeot 205 rally gereden van vrienden en bij die laatste 2 kreeg ge effectief de kriebels in de buik bij het accelereren terwijl ik dat totaal niet voor mekaar kreeg met die MX5'en. Die maat met zijn MX5'en heeft dan ook ooit een Mazda 323 GTR 4x4 gehad die was opgekietelt naar 260pk en dat was pas een bommeke. Maar bij kalm rijden na 200km tank leeg en bij fun rijden, na 80km leeg Gelukkig hadden zijn ouders ook een tankstation En dan ist jammer dat ze zo een blokske niet in de MX5 leggen. Want het zou Mazda geen windeieren leggen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Het ging mij om het feit dat sommigen afgeven op SUV's alsof er totaal niets sportiefs aan is.
                                        Door het feit dat het een SUV is gaat er een groot deel sportiviteit verloren, dat vergeten veel mensen. Hoger gewicht, hoger zwaartepunt etc...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                          Door het feit dat het een SUV is gaat er een groot deel sportiviteit verloren, dat vergeten veel mensen. Hoger gewicht, hoger zwaartepunt etc...
                                          Daar kan ik inkomen, maar bij een aantal modellen voelt ge nauwelijks het verschil omdat die SUV's telkens lager bij de grond komen te liggen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X