Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto importeren uit Nederland (bis.. tris ? :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto importeren uit Nederland (bis.. tris ? :-)

Ik zou dus een wagen willen importeren uit Nederland

zijn hier al een aantal topics over geweest (bijvb http://www.autoforum.be/forum/aankoo...jtje-import-nd)
    maar heb toch een paar specifieke vragen :

1. De verkoper is bereid de wagen tot hier te brengen (heeft een transporter).
    Op die manier heb ik dus geen exportplaten nodig of verzekering.
    De verkoper stelt een factuur op.

2. De verkoper gaat de auto uiteraard afmelden bij RDW (uiteraard)
    -> specifieke vraag : moet ik daar bij zijn ? Ik veronderstel dat de verkoper dit alleen kan doen ?

3. Papieren van de wagen :
    bij de wagen is geen gelijkvormigheidsattest en geen COC
    Er is wel een groenn papier van de RDW bij de wagen, het kentekenbewijs.
    Op dat kentekenbewijs staat het typegoedkeuring nummer vermeld.

-> kan ik met dat papier (dat zou blijkbaar na uitschrijven bij de RDW ongeldig gemaakt worden en aan de eigenaar teruggegeven worden)
    hier in Belgie een Gelijkvormigheidsattest/COC bekomen of is dat niet nodig ?

4. Ik ga met de papieren naar de Douane (factuur en ex-kentekenbewijs). Nog iets meer nodig van papieren ?

5. Naar de keuring. Aangezien de wagen naar hier gebracht wordt zal ik geen nummerplaten hebben. Kan ik met de nummerplaten
    van mijn huidige wagen naar de keuring (uiteraard verzekering hiervan op de hoogte brengen) ?
    Ik weet dat dit kan en heb dit al gedaan voor een oldtimer maar niet zeker of dit mag voor een gewone wagen ?

6. met roos formulier van de keuring naar de verzekering.

7. bedankt voor uw aandacht en klopt dit ?

Klopt allemaal idd.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Klopt allemaal idd.

lijkt bijna te mooi om waar te zijn
      En wat met gelijkvormigheidsattest/COC ? aanvragen bij de invoerder in België of niet nodig ?

Comment

Ik had geen nodig gezien de leeftijd van de wagen.
        Van al mijn ingevoerde wagens is die uit NL het vlotst verlopen.

Comment

Ik had geen nodig gezien de leeftijd van de wagen.
          Van al mijn ingevoerde wagens is die uit NL het vlotst verlopen.
          Ok, maar dat was dan een oldtimer of zo ? Bij mij is het geen oldtimer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow

Ok, maar dat was dan een oldtimer of zo ? Bij mij is het geen oldtimer
            Nope.

Ingevoerde voertuigen eerder ingeschreven in een andere lidstaat van de Europese Unie dienen niet in het bezit te zijn van een gelijkvormigheidsattest of COC, tenzij deze voertuigen na deze inschrijving werden verbouwd.

Comment

Nope.

Ingevoerde voertuigen eerder ingeschreven in een*andere lidstaat*van de Europese Unie dienen niet in het bezit te zijn van een gelijkvormigheidsattest of COC, tenzij deze voertuigen na deze inschrijving werden verbouwd.

Dus nu rij je rond zonder gelijkvormigheidsattest of coc ? Moet dat niet altijd in de wagen zijn in België, wat in geval van politiecontrole ?

Comment

Dus nu rij je rond zonder gelijkvormigheidsattest of coc ? Moet dat niet altijd in de wagen zijn in België, wat in geval van politiecontrole ?
                Ik heb geen COC en op de keuring maakte ze daar ook geen probleem van.

Comment

Ik heb geen COC en op de keuring maakte ze daar ook geen probleem van.

hoe bewijs je dan op de keuring dat die eerder in een ander land ingeschreven was ? APK formulier of Kentekenbewijs igv. Nederlandse wagen ?

Comment

hoe bewijs je dan op de keuring dat die eerder in een ander land ingeschreven was ? APK formulier of Kentekenbewijs igv. Nederlandse wagen ?
                    Die zien dat aan de hand van de papieren (oud kentekenbewijs en douane vignet).

Comment

Ok bedankt voor de info !

Comment

Blijkbaar kan men een 705 vignet aanvragen via mail ook ?
                        Iemand ervaring mee ? Via mail of kantoor ? Wat is best/snelst ?

edit : https://financien.belgium.be/nl/doua.../vignet-705#q4

Comment

Ik ga er altijd om in Mechelen, op 3 min buiten.

Comment

ok thx
                            zal hier binnenkort eens mijn relaas neerkrabbelen hoe het afgelopen is.
                            Spannend als je dat de eerste keer doet

Comment

toch nog een vraagje :

als je naar de douane gaat : moet je daar een roos formulier bijhebben ? Of krijg je dat daar ? Of krijg je dat vignet zo mee ?

Comment

zij geven u een papier mee, kleven dat vignet erop.
                                Dat papier neem je overal mee -> keuring, verzekering en als laatste stop de DIV.

Comment

ok thx !
                                  En heeft zo'n vignet een geldigheidsduur ? Stel nu dat ik pas 2 maand later naar de schouwing ga, zou dat kunnen ?

Wat betreft COC of inschrijvingsbewijs : ben daarvoor gisteren eens naar de keuring gaan informeren, voor alle zekerheid : blijkbaar is een COC/inschrijvingsbewijs niet nodig, op voorwaarde dat er op het typeplaatje op de wagen een goedkeuringsnummer staat (bij oudere wagens staat dat er niet op)

Comment

Vignet 705 blijft altijd geldig ja. Is gewoon het bewijs dat hem ingevoerd is.

Let wel, als je dat spel zou willen verkopen omwille van omstandigheden voor hij ingeschreven is moet je alsnog de volledige procedure doorlopen (keuring en DIV), gezien de wagen op uwe naam is ingevoerd.

Comment

da's goed om weten, maar niet van plan die te verkopen

Comment

de wagen zal ook van een nieuwe apk voorzien worden.

Normaal gezien moet men zich bij de keuring, in geval van een buitenlandse keuring die niet ouder is dan 2 maand, zich beperken tot een 'visuele' keuring.

https://www.wegcode.be/actueel/recen...ndere-lidstaat

Iemand die ervaring heeft met een 'visuele' keuring en wat dat inhoudt ?

Comment

Working...
                                        X